11 خرداد 1402
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 6 دقیقه
' 6
همرسانی نیازها و ایده‌های نوآورانه در رویداد تانا

به گزارش دست تو دست، میرغفوری در نشست خبری تشریح رویداد فناورانه ضمن عرض تبریک به مناسبت ولادت امام رضا(ع)، طی سخنانی یکی از وظایف ذاتی پارک‌های علم و فناوری استان‌ها را ایجاد یک شبکه منسجم برای حل مشکلات فناورانه عنوان کرد و گفت: پارک‌ها نقش واسطی را بین صنایع، دستگاه‌های اجرایی و نهادهایی که نیازهای فناورانه دارند برقرار کرده و از یک سو و از سویی دیگر نوآوران و فناورانی که در این عرصه فعالیت دارند را پیوند می‌دهد.

وی با اشاره به برگزاری رویداد تانا ( توسعه و ارتقای زیست بوم نوآوری استان) در استان یزد گفت: این رویداد با هدف به‌همرسانی نیازها و ایده‌ها برگزار می‌شود که توسط حوزه معاونت فناوری وزارت علوم به پارک‌های علم و فناوری ابلاغ شده است.

میرغفوری بیان کرد: پارک های علم و فناوری میتوانند نقش واسط بین صنایع، دستگاه های اجرایی، نهادهایی که نیازهای فناورانه دارند‌ را با نواوران و فناورانی که در این عرصه فعالیت دارند نقش بهم رسانی و وساطت دارد.

وی دیگر وظیفه ذاتی پارک را ایجاد دفاتر فن بازار منطقه ای در استان یزد دانست و گفت: این فن بازار از زمان تاسیس تاکنون وظایف نوآورانه را به صورت خاص پیش می برد و رویدادهای بخش فناورانه از سوی وزارت به آن ابلاغ شده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان یزد بیان کرد: از ابتدای خرداد ماه دومین رویداد طرح توسعه و ارتقای زیست بوم نواوری استان یزد کلید خورده و در این رویداد، همرسانی بین طرفین عرضه و تقاضا به منظور رفع نیازهای فناورانه صنایع و دستگاه های اجرایی مورد تأکید قرار می گیرد.

وی افزود: بدینوسیله از صنایع و دستگاه های اجرایی به منظور ثبت نیازهای فناورانه همچنین از صاحبان طرح های فناورانه (دانشجویان، ایده پردازان، شرکت های فناور و دانش بنیان) دعوت می شود تا در این رویداد به آدرس سامانه رویداد تانا-یزد  ystp.ac.ir/tana مشارکت نمایند.

میرغفوری گفت: شروع فرآیند شناسایی نیازها هفته اول خرداد لغایت هفته اول تیرماه 1402؛  شروع فرآیند ارائه طرح فناورانه هفته دوم تیرماه لغایت هفته دوم مردادماه و زمان برگزاری رویداد همرسانی 18 مردادماه 1402 خواهد بود.

مسعود نیک‌ سیرت، مدیر فن‌بازار منطقه‌ای استان نیز در این نشست خبری گفت: رویداد تانا به عنوان یک طرح ابتکاری از سوی وزارت علوم در دولت سیزدهم مطرح شده و آیین‌نامه اجرایی آن در تیرماه ۱۴۰۱ به استان‌های سراسر کشور ابلاغ شده است.

مدیر فن بازار منطقه ای استان یزد ضمن اشاره به دفتر فن بازار منطقه ای استان به عنوان دبیرخانه دائمی رویداد تانا به نقش این دفتر در برگزاری رویدادهای همرسانی و نقش آفرینی دیگر در رفع نيازهاي فناورانه استان اشاره نمود.

وی گفت: هدف اصلی اجرای رویداد تانا در راستای برقراری حلقه واسط بین عناصر نواوری بوده و به شناسایی نیازها و ایجاد پیوند و انسجام بین عناصر می‌پردازند.

نیک سیرت افزود: از دیگر اهداف برگزاری رویداد تانا در استان یزد شناسایی بازیگران، نقش آفرینان و فناوران در رفع نیازهای توسعه‌ای بوده است و در نظر دارد با اجرای این اقدام مهم شبکه سازی و ارتقا تعامل بین بازیگران این حوزه را داشته باشد، همچنین تقویت، توانمند سازی مستمر بازیگران، ارتقای تعاملات در سطح منطقه‌ای و ملی را داشته باشد.

نیک سیرت افزود: در روایداد تانا به افزایش نقش نخبگان در نظام استان یزد به عنوان پیشران صنعت تاکید می‌شود و حوزه های تخصصی پیشنهادی برای اجرای این رویداد استان یزد معدن، نساجی، فولاد و کاشی سرامیک و پلیمر است.

همرسانی نیازها و ایده‌های نوآورانه در رویداد تانا
همرسانی نیازها و ایده‌های نوآورانه در رویداد تانا
همرسانی نیازها و ایده‌های نوآورانه در رویداد تانا

دیدگاه

دیدگاه شما

پیشنهادی برای شما

نایلون های عریض کشاورزی نایلون های عریض3الی 10متری

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

فرش ماشینی نگین کسری فرش ماشینی زمینه کرمی

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

تابلو برق EK36 Electrical panel EK36

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

رفع مسئولیت

مطالب بخش سبک زندگی « دسـ تو دسـ » در حوزه‌های پزشکی، تغذیه، روانشناسی، سلامت و زیبایی و تناسب اندام تنها جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارند و هرگز نباید جایگزین مراجعه به پزشک یا مشاور متخصص شوند . تیم تحریریه‌ی « دسـ تو دسـ » همواره در تلاش است با استفاده از منابع معتبر مطالبی به‌روز و مفید در اختیار مخاطبانش قرار دهد، اما با توجه به حساسیت زیاد حوزه‌های مرتبط با سلامت افراد، هیچ گاه توصیه نمی‌کند که از محتوای این مطالب بدون مشورت پزشک یا مشاور متخصص استفاده شود. در غیر این صورت مسئولیت عواقب احتمالی بر عهده‌ی خود فرد خواهد بود « دسـ تو دسـ » اکیدا توصیه می‌کند برای تشخیص، درمان یا تسکین هر گونه مشکل جسمی و روانی پیش از هر چیز با پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت تایید ایشان توصیه‌های موجود در مطالب « دسـ تو دسـ » را به کار بگیرد و با توجه به آنچه گفته شد، « دسـ تو دسـ » مسئولیت هر گونه استفاده‌ی نادرست از محتوای این رسانه را که منجر به بروز مشکل یا عارضه‌ای برای فرد شود از خود سلب می‌کند

+
ورود / ثبت نام پراکندگی جغرافیایی سبد خرید سازمان ها تیکت نزدیک ترین ها قوانین
Loading...