17 تیر 1403
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 9 دقیقه
' 9
مهم ترین خواص شیره خرما برای سلامت بدن

خواص شیره خرما برای سلامت بدن به اندازه ای است که امروزه بسیاری از پزشکان آن را به گروه های سنی مختلف توصیه می کنند. این موضوع به دلیل ارزش غذایی بالای خرما می باشد. در این مقاله با ما همراه باشید تا با ارزش غذایی شیره خرما و مهمترین خواص آن آشنا شوید. 

ارزش غذایی شیره خرما 

شیره خرما به عنوان یک محصول ارگانیک و فاقد مواد افزودنی ارزش غذایی بالایی دارد. برخی از املاح معدنی و ویتامین های موجود در شیره خرما عبارتند از: 

  •  پروتئین
  • ویتامین های گروه B
  • ویتامین A
  • ویتامین c
  • ویتامین D
  • آهن 
  • اسید فولیک 
  • پتاسیم 
  • منیزیم 
  • فسفر

املاح معدنی و ویتامین های نامبرده در فوق موجب شده شیره خرما خواص بی نظیری برای بدن داشته باشد که در ادامه کامل بیان شده اند. 

خواص شیره خرما برای درمان کم خونی

 

از خواص شیره خرما برای درمان کم خونی می توان به این موضوع اشاره کرده که شیره خرما سرشار از مقادیر زیادی از آهن است که مصرف مداوم آن در یک دوره فقر آهن در بدن را از بین برده و یا به عبارتی کم خونی را درمان می کند از اینرو توصیه می شود کلیه افراد و گروه های سنی به خصوص خانم ها که درصد بالایی از آن ها کم خونی دارند حتما شیره خرما را در برنامه غذایی خود قرار دهند. 

 گفتنی است که شیره خرما از دو طریق کم خونی را برطرف می کند. اولین مورد همانطور که در متن فوق گفته شد وجود مقادیر زیادی آهنکه در ساخت هموگلوبین خون تاثیر دارد. دومین مورد هم وجود شیره خرما در سیستم گوارش که به تقویت جذب آهن در بدن کمک می کند. 

شیره خرما برای استحکام و تقویت استخوان ها 

شیره خرما به عنوان یک منبع غنی از فسفر، پتاسیم، کلسیم و پتاسیم شناسایی شده است که خواص زیادی برای استحکام و تقویت استخوان ها دارد در ادامه تاثیر این چهار عنصر در استحکام استخوان ها و تقویت آن ها ذکر شده است. 

فسفر موجود در شیره خرما

فسفر که یکی از عناصر اصلی موجود در شیره خرما هست نقش مهمی در ساختار استخوان ها و همچنین استحکام آن دارد از اینرو می تواند در استخوان سازی کودکان بسیار تاثیر گذار باشد. 

کلسیم موجود در شیره خرما

کلسیم به عنوان اصلی ترین عنصر در استخوان سازی و همچنین استحکام و تقویت استخوان ها شناخته شده است. علاوه بر این برای پیشگیری از بیماری هایی مانند پوکی استخوان و... نیاز به مقادیر زیادی از کلسیم می باشد.

پتاسیم و منیزیم موجود در شیره خرما

پتاسیم و منیزیم نیز عناصری هستند که نقش مهمی در استحکام و تقویت استخوان ها دارند و به حفظ سلامت استخوان ها کمک می کنند. 

شیره خرما برای تامین انرژی بدن و رفع سستی و بی حالی 

شیره خرما یک منبع غنی از قند های طبیعی از جمله گلوکز و فروکتوز است که در تامین انرژی بدن و رفع سستی و بی حالی بسیار موثر است. می پرسید چگونه؟ در ادامه به طور کامل شرح داده شده است. 

گلوگز نوعی قند ساده است که به راحتی در بدن جذب می شود و انرژی مورد نیاز برای سلول ها را فراهم می کند. فروکتوز نیز نوعی قند طبیعی است که به تولید انرژی در بدن کمک می کند. تفاوت گلوگز با فروکتوز در این مورد است که فروکتوز کندتر توسط کبد هضم شده و این موضوع نقش مهمی در تعادل سطح قند خون دارد. 

علاوه بر موارد فوق شیره خرما سرشار از انواع ویتامینها و مواد مغذی است که در ابتدای مقاله به آن اشاره شد؛ بنابراین به عنوان یک تامین کننده فوق العاده انرژی مورد نیاز بدن شناخته شده است. 

خواص شیره خرما برای بهبود کیفیت پوست

شیره خرما برای بهبود کیفیت پوست بسیار موثر است. اولین مورد در استفاده از شیره خرما همانطور که در بند فوق ذکر شد تامین انرژی مورد نیاز سلول های پوست است که نقش مهمی در شادابی پوست خواهد داشت. علاوه بر این:

شیره خرما سرشار از آنتی اکسیدان (ویتامین های E و C) است. از اینرو از پیر شدن زود هنگام پوست جلوگیری می کند. 

استفاده از شیره خرما روی پوست خاصیت مرطوب کنندگی پوست را داشته و مانع از پوسته پوسته شدن و خشکی بیش از حد آن می شود.

برای کاهش التهابات پوستی و جوش های صورت نیز می توانید از شیره خرما بروی پوست خود استفاده کنید.  

شیره خرما برای تقویت ریشه موها 

شیره خرما در تقویت ریشه موها نقش مهمی بر عهده دارد زیرا سرشار از مواد معدنی و مغذی است. از طرفی شیره خرما با رطوبت رسانی و تقویت مو ها کمک می کند موها حالت شکنندگی خود را از دست داده همچنین پر پشت و درخشان شوند. 

شیره خرما برای سلامت دستگاه گوارش

شیره خرما دارای الیاف مواد غذایی است که بودن آن در سیستم گوارشی یه بهبود حرکات روده، افزایش جذب مواد غذایی و همچنین سلامت دستگاه گوارش کمک می کند. همچنین دارای خاصیت ضد التهابی است که التهابات و آلودگی های دستگاه گوارش را از بین می برد. از طرفی شیره خرما به عنوان یک پاک کننده طبیعی شناخته شده که نقش مهمی در پاکسازی روده ها و از بین بردن سموم موجود در آن دارد. 

تقویت بینایی با مصرف شیره خرما

از آنجا که شیره خرما سرشار از ویتامین A است و ویتامین A نقش مهمی در بینایی و تقویت آن دارد می توان برای از بین بردن تاری دید و ضعف های بینایی حاصل از کمبود ویتامین A و تامین ویتامین مورد نیاز چشم از شیره خرما استفاده کرد.

پیشگیری از سرطان با شیره خرما 

شیره خرما با پاکسازی روده ها و تقویت سیستم گوارشی و همچنین دفع سموم موجود در روده از بروز سرطان های مرتبط با سیستم گوارشی جلوگیری می کند. همچنین شیره خرما با وجود آنتی اکسیدان ها از بروز سایر توده های سلولی در نقاط مختلف بدن که منجر به بروز سرطان می شود، پیشگیری می کند. 

شیره خرما در صورتی خواص فوق را به همراه خواهد داشت که به صورت کاملا ارگانیک و بدون هرگونه مواد شیمیایی یا افزودنی باشد. برای خرید شیره خرما ارگانکی روی متن زیر کلیک کنید.

خرید شیره خرما برسام

 

دیدگاه

دیدگاه شما

پیشنهادی برای شما

نایلون های عریض کشاورزی نایلون های عریض3الی 10متری

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

فرش ماشینی نگین کسری فرش ماشینی زمینه کرمی

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

تابلو برق EK36 Electrical panel EK36

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

رفع مسئولیت

مطالب بخش سبک زندگی « دسـ تو دسـ » در حوزه‌های پزشکی، تغذیه، روانشناسی، سلامت و زیبایی و تناسب اندام تنها جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارند و هرگز نباید جایگزین مراجعه به پزشک یا مشاور متخصص شوند . تیم تحریریه‌ی « دسـ تو دسـ » همواره در تلاش است با استفاده از منابع معتبر مطالبی به‌روز و مفید در اختیار مخاطبانش قرار دهد، اما با توجه به حساسیت زیاد حوزه‌های مرتبط با سلامت افراد، هیچ گاه توصیه نمی‌کند که از محتوای این مطالب بدون مشورت پزشک یا مشاور متخصص استفاده شود. در غیر این صورت مسئولیت عواقب احتمالی بر عهده‌ی خود فرد خواهد بود « دسـ تو دسـ » اکیدا توصیه می‌کند برای تشخیص، درمان یا تسکین هر گونه مشکل جسمی و روانی پیش از هر چیز با پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت تایید ایشان توصیه‌های موجود در مطالب « دسـ تو دسـ » را به کار بگیرد و با توجه به آنچه گفته شد، « دسـ تو دسـ » مسئولیت هر گونه استفاده‌ی نادرست از محتوای این رسانه را که منجر به بروز مشکل یا عارضه‌ای برای فرد شود از خود سلب می‌کند

+
ورود / ثبت نام پراکندگی جغرافیایی سبد خرید سازمان ها نزدیک ترین ها