7 خرداد 1403
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 3 دقیقه
' 3
انواع محصولات و فرآورده‌های صنعت نساجی

صنعت نساجی طیف گسترده‌ای از محصولات را از الیاف خام گرفته تا پوشاک و منسوجات خانگی تولید می‌کند. این محصولات در زندگی روزمره ما نقشی اساسی دارند و در صنایع مختلف کاربرد دارند. در این مقاله از دست تو دست، به بررسی انواع مختلف محصولات نساجی و کاربردهای آنها می‌پردازیم.

الیاف:

اولین مرحله در زنجیره تولید نساجی، تبدیل الیاف خام به نخ است. الیاف می‌توانند طبیعی یا مصنوعی باشند.

الیاف مصنوعی:پلی استر، نایلون، اکریلیک و ریون از جمله رایج‌ترین الیاف مصنوعی هستند. این الیاف به دلیل مقاومت بالا، چروک‌نخوردگی و قیمت مناسب، در تولید طیف گسترده‌ای از محصولات نساجی کاربرد دارند.

نخ:

نخ از تابیدن الیاف به یکدیگر به دست می‌آید. نخ‌ها در ضخامت‌ها و رنگ‌های مختلف تولید می‌شوند و برای بافت پارچه، حلقه‌زنی و سایر کاربردهای نساجی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

انواع محصولات صنعت نساجی
Caption

 

پارچه:

پارچه از بافت نخ‌ها به یکدیگر به روش‌های مختلف مانند تار و پود، حلقه‌زنی و تاری‌بافتی تولید می‌شود. پارچه‌ها در انواع مختلف با کاربردهای گوناگون تولید می‌شوند، از جمله پارچه‌های لباس که جزو مهم‌ترین محصولات نساجی هستند و در انواع مختلف مانند پیراهنی، کت و شلوار، جین، لباس زیر و ... تولید می‌شوند.

پوشاک:

پوشاک از جمله مهم‌ترین محصولات نهایی صنعت نساجی است که شامل طیف گسترده‌ای از لباس‌ها برای زنان، مردان و کودکان می‌شود. پوشاک در انواع مختلف با طرح‌ها و مدل‌های گوناگون تولید می‌شود.

منسوجات خانگی شامل طیف گسترده‌ای از محصولات مانند ملحفه، روتختی، پتو، حوله، فرش و ... می‌شود. این محصولات نقش مهمی در زیبایی و آسایش خانه دارند.

صنعت نساجی طیف گسترده‌ای از محصولات صنعتی مانند طناب، نخ ماهیگیری، تسمه، فیلتر و ... را نیز تولید می‌کند.

دیدگاه

دیدگاه شما

پیشنهادی برای شما

نایلون های عریض کشاورزی نایلون های عریض3الی 10متری

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

فرش ماشینی نگین کسری فرش ماشینی زمینه کرمی

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

تابلو برق EK36 Electrical panel EK36

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

رفع مسئولیت

مطالب بخش سبک زندگی « دسـ تو دسـ » در حوزه‌های پزشکی، تغذیه، روانشناسی، سلامت و زیبایی و تناسب اندام تنها جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارند و هرگز نباید جایگزین مراجعه به پزشک یا مشاور متخصص شوند . تیم تحریریه‌ی « دسـ تو دسـ » همواره در تلاش است با استفاده از منابع معتبر مطالبی به‌روز و مفید در اختیار مخاطبانش قرار دهد، اما با توجه به حساسیت زیاد حوزه‌های مرتبط با سلامت افراد، هیچ گاه توصیه نمی‌کند که از محتوای این مطالب بدون مشورت پزشک یا مشاور متخصص استفاده شود. در غیر این صورت مسئولیت عواقب احتمالی بر عهده‌ی خود فرد خواهد بود « دسـ تو دسـ » اکیدا توصیه می‌کند برای تشخیص، درمان یا تسکین هر گونه مشکل جسمی و روانی پیش از هر چیز با پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت تایید ایشان توصیه‌های موجود در مطالب « دسـ تو دسـ » را به کار بگیرد و با توجه به آنچه گفته شد، « دسـ تو دسـ » مسئولیت هر گونه استفاده‌ی نادرست از محتوای این رسانه را که منجر به بروز مشکل یا عارضه‌ای برای فرد شود از خود سلب می‌کند

+
ورود / ثبت نام پراکندگی جغرافیایی سبد خرید سازمان ها نزدیک ترین ها