25 اردیبهشت 1403
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 4 دقیقه
' 4
آشنایی با سنگ تراورتن و کاربرد های آن

سنگ تراورتن نوعی سنگ طبیعی مانند سنگ مرمر، اونیکس، گرانیت، آهک و.. می باشد. اصلی ترین تفاوت بین سنگ تراورتن و سایر سنگ های طبیعی  شکل ظاهری، نحوه شکل گیری و سختی سنگ است. سنگ تراورتن در چشمه های ابگرم و رودخانه ها به وجود می آید. اصلی ترین ویژگی این سنگ دیده شدن سوراخ های داخل سنگ است. بنابراین سنگ تراورتن مانند سنگ آهک و مرمر جزو سنگ های دگرگونی قرار ندارد.

کاربرد های سنگ تراورتن بسیار زیاد است و می توان از آن در فضاهای داخلی و خارجی ساختمان ها استفاده کرد. سنگ تراورتن با توجه به خواصی که دارد برای نمای ساختمان و دیوار های داخلی استفاده می شود. وجود خلل و فرج، چسبندگی این سنگ را افزایش می دهد و در کاهش وزن ساختمان موثر است.  جذب آب، وجود تخلخل، چگالی کم و ضریب انبساط طولی سبب این شده تا کاربرد سنگ تراورتن بیشتر شود.

کاربرد های سنگ تراورتن

کفپوش و دیوار پوش

سنگ تراورتن انتخابی مناسب برای ساخت کف و دیوار های ساختمان است. از این سنگ در آشپزخانه ها، راهروها و سرویس های بهداشتی استفاده می شود. در صورت آب بندی درست و خوب این سنگ در مکان هایی مانند آشپزخانه مقاومت بسیاری دارد. همچنین استفاده از این سنگ برای دیوار پوش هتل ها  مراکز همایش گزینه ای مناسب است.

سنگ نما

تراورتن یکی از سنگ های پرکاربرد در نماس ساختمان ها است. از جمله ویژگی های خوب این سنگ زیبایی، طول عمر زیاد و مقاومت در برابر تغییرات دمایی هوا است.

حیاط و پاسیو

سنگ تراورتن گزینه ای خوب برای سنگ فرش حیاط و پاسیو است که فضایی چشم نواز و زیبا ایجاد می کند.

کفپوش استخر

سنگ تراورتن گزینه ای عالی برای کفپوش استخر های خانگی است زیرا لغزندگی ایجاد نمی کند و جذب گرمای بالایی در روزهای گرم سال دارد.

پله ها

سنگ های تراورتن برای پله ها و راه پله ها نیز گزینه ای مناسب هستند که نمای زیبایی دارند.

شومینه

برای ساخت شومینه می توان از سنگ تراورتن استفاده کرد. سنگ تراورتن محبوبیت بالایی در میان سایر مصالح جهت ساخت شومینه دارد.

مسیر های رانندگی

سنگ تراورتن مقاومت بسیار بالایی در برابر خراشیدگی، حرارت، گرما و ساییدگی دارد که گزینه ای مناسب و زیبا برای مسیرهای رانندگی و جاده ها می باشد.

سرویس بهداشتی و حمام

سنگ های تراورتن به دلیل تنوع رنگی زیاد و قیمت پایینی که دارند گزینه ای اقتصادی و عالی برای حمام و دستشویی می باشند. تراورتن به دلیل رزین کاری در هنگام فرآوری گزینه ای مناسب برای سرویس های بهداشتی می باشد.

 

 

 

دیدگاه

دیدگاه شما

پیشنهادی برای شما

نایلون های عریض کشاورزی نایلون های عریض3الی 10متری

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

فرش ماشینی نگین کسری فرش ماشینی زمینه کرمی

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

تابلو برق EK36 Electrical panel EK36

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

رفع مسئولیت

مطالب بخش سبک زندگی « دسـ تو دسـ » در حوزه‌های پزشکی، تغذیه، روانشناسی، سلامت و زیبایی و تناسب اندام تنها جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارند و هرگز نباید جایگزین مراجعه به پزشک یا مشاور متخصص شوند . تیم تحریریه‌ی « دسـ تو دسـ » همواره در تلاش است با استفاده از منابع معتبر مطالبی به‌روز و مفید در اختیار مخاطبانش قرار دهد، اما با توجه به حساسیت زیاد حوزه‌های مرتبط با سلامت افراد، هیچ گاه توصیه نمی‌کند که از محتوای این مطالب بدون مشورت پزشک یا مشاور متخصص استفاده شود. در غیر این صورت مسئولیت عواقب احتمالی بر عهده‌ی خود فرد خواهد بود « دسـ تو دسـ » اکیدا توصیه می‌کند برای تشخیص، درمان یا تسکین هر گونه مشکل جسمی و روانی پیش از هر چیز با پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت تایید ایشان توصیه‌های موجود در مطالب « دسـ تو دسـ » را به کار بگیرد و با توجه به آنچه گفته شد، « دسـ تو دسـ » مسئولیت هر گونه استفاده‌ی نادرست از محتوای این رسانه را که منجر به بروز مشکل یا عارضه‌ای برای فرد شود از خود سلب می‌کند

+
ورود / ثبت نام پراکندگی جغرافیایی سبد خرید سازمان ها نزدیک ترین ها