16 فروردین 1403
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 3 دقیقه
' 3
تفاوت تراکم و شانه فرش

تراکم فرش چیست؟

تراکم فرش معمولا برای فرش های ماشینی استفاده می شود. تراکم به تعداد گره های موجود در یک متر از طول فرش گفته می شود. به طور مثال فرشی که دارای تراکم 3000 می باشد از 3000 گره در طول یک متر استفاده شده.

هر چه این گره های گفته شده بیشتر باشد مقاومت و ماندگاری فرش نیز افزایش می یابد. همچنین افزایش تراکم سبب افزایش وزن می شود و هر چه گره ها بیشتر باشد ظرافت نقش فرش نیز بیشتر می شود و زیبایی خاصی به فرش می دهد.

انواع تراکم در فرش ماشینی

فرش های ماشینی دارای تراکم های مختلفی می باشند که از لحاظ کیفیت در یک سطح می باشند. فرش دستبافت علاوه بر زحمتی که در بافت دارد قیمت بالایی نیز دارد که سبب شده امروزه مردم به خرید فرش های ماشینی که قیمت به صرفه تری دارد رو بیاورند.

فرش ماشینی با تراکم 1000 و 500 شانه

فرش ماشینی با تراکم 2500 و 700 شانه

فرش ماشینی با تراکم 3000 و 1000 شانه

بهترین تراکم فرش ماشینی فرشی است که 1200 شانه و تراکم 3600 باشد. این فرش بسیار نرم و راحت است و فضای خانه را زیبا می سازد. فرش های 3600 گره ای بهترین نوع فرش می باشد.

تفاوت تراکم فرش و شانه فرش

شانه به تعداد گره های عرضی فرش گفته می شود که در طول یک متر فرش بافته شده باشد. اگر برای محاسبه تراکم فرش باید گره های طول فرش را بشمارید برای محاسبه شانه باید گره هایی که در عرض می باشد را بشمارید. در تراکم فرش فاصله میان الیاف مورد بررسی قرار می گیرد اما شانه تعداد ریشه ها را مورد بررسی قرار می دهد. اغلب میزان گره های عرض فرش کمتر می باشد. به طور مثال فرش های 500 شانه تراکمی میان 700 یا 1000 هستند. میزان شانه فرش بر روی وزن تاثیری ندارد و تنها روی نرمی و زبری فرش تاثیر می گذارد در صورتی که تراکم فرش باعث افزایش وزن و دوام فرش می باشد.


دیدگاه

دیدگاه شما

پیشنهادی برای شما

نایلون های عریض کشاورزی نایلون های عریض3الی 10متری

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

فرش ماشینی نگین کسری فرش ماشینی زمینه کرمی

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

تابلو برق EK36 Electrical panel EK36

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

رفع مسئولیت

مطالب بخش سبک زندگی « دسـ تو دسـ » در حوزه‌های پزشکی، تغذیه، روانشناسی، سلامت و زیبایی و تناسب اندام تنها جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارند و هرگز نباید جایگزین مراجعه به پزشک یا مشاور متخصص شوند . تیم تحریریه‌ی « دسـ تو دسـ » همواره در تلاش است با استفاده از منابع معتبر مطالبی به‌روز و مفید در اختیار مخاطبانش قرار دهد، اما با توجه به حساسیت زیاد حوزه‌های مرتبط با سلامت افراد، هیچ گاه توصیه نمی‌کند که از محتوای این مطالب بدون مشورت پزشک یا مشاور متخصص استفاده شود. در غیر این صورت مسئولیت عواقب احتمالی بر عهده‌ی خود فرد خواهد بود « دسـ تو دسـ » اکیدا توصیه می‌کند برای تشخیص، درمان یا تسکین هر گونه مشکل جسمی و روانی پیش از هر چیز با پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت تایید ایشان توصیه‌های موجود در مطالب « دسـ تو دسـ » را به کار بگیرد و با توجه به آنچه گفته شد، « دسـ تو دسـ » مسئولیت هر گونه استفاده‌ی نادرست از محتوای این رسانه را که منجر به بروز مشکل یا عارضه‌ای برای فرد شود از خود سلب می‌کند

+
ورود / ثبت نام پراکندگی جغرافیایی سبد خرید سازمان ها نزدیک ترین ها