16 فروردین 1403
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 4 دقیقه
' 4
کاغذ سنگی چیست؟

کاغذ سنگی چیست؟

کاغذ سنگی از پودر سنگ تهیه و تولید می شود. در تولید این نوع کاغذ از چوب درختان و آب استفاده می شود و به همین دلیل امروزه این کاغذ محبوبیت زیادی میان دوستداران محیط زیست دارد.

کاغذ سنگی از کربنات کلسیم تولید می شود که به آن کاغذ معدنی و کاغذ سنگ آهک نیز گفته می شود. همانطور که قبل تر گفته شد در فرایند تولید این کاغذ از پودر سنگ و بدون استفاده از آّب و اسید می باشد.

مزایای کاغذ سنگی

مزایای بسیار این نوع کاغذ سبب محبوبیت و استقبال مصرف کنندگان شده است.

1- مقاومت در برابر آب و روغن از جمله مزایای کاغذ سنگی می باشد. کاغذ های سلولزی در مجاورت با روغن وآب از بین می روند اما کاغذ سنگی سالم می ماند و نوشته ها و جوهر های روی کاغذ نیز ضد آب هستند.         

 2- مقاومت در برابر کشش و پارگی یکی دیگر از مزایای کاغذ سنگیمی باشد که با تغییرات دمای محیط و همچنین در برابر حشرات و جوندگان نیز مقاوم است و آسیب پذیر نمی باشد.

3- کاغذ سنگی فرسوده و کهنه نمی شود بر عکس کاغذ های دیگر که به مرور زمان دچار فرسودگی می شوند. این نوع کاغذ سالیان طولانی بدون هیچ تغییر و آسیبی باقی می ماند به طوری که تخمین زده شده که حدود 700 سال بدون کهنگی و فرسودگی باقی می ماند.

4-  از کاغذ های سنگی می توان برای چاپ و تولید کتاب های مهم و ارزشمند استفاده نمود. کتاب هایی که به حفظ و نگهداری بیشتری نیازمند است.

5- چاپ بر روی این کاغذ کیفیت بسیار خوبی دارد و نیازی به سلفون و لمینت ندارد زیرا به تنهایی زیبا و کاربردی است.

6- ماندگاری جوهر چاپ بر روی این نوع کاغذ زیباتر از کاغذ های معمولی است و همچنین مصرف آن کمتر می باشد.

7- چاپ روی این کاغذ با کیفیت زیاد و در زمانی کمتر از چاپ کاغذ های معمولی می باشد.

معایب کاغذ سنگی

کاغذ سنگی علاوه بر ویژگی ها و مزایای خوبی که دارد معایبی نیز دارد که در مقایسه با صنایع دیگر می تواند در دسته مزایا قرار گیرد.

1- کاغذ سنگی هیچ ماده ای را به خود جذب نمی کند و نفوذ ناپذیر می باشد به همین دلیل از این محصول نمیتوان در اور بهداشتی مانند تهیه دستمال کاغذی و محصولات بهداشتی دیگر استفاده نمایید.

2- این کاغذ در دمای خیلی زیاد شکل خود را از دست می دهد و بافت آن دچار آسیب می شود. به همین علت از کاغذ سنگی نمی توان برای پرینترهای لیزری و چاپ دیجیتال از آن استفاده کرد.

3- یکی دیگر از معایب کاغذ سنگی این است که در برابر اشعه یو وی شکل خود را از دست داده و مچاله می شود اما این ویژگی و عیب سبب می شودتا با سرعت در برابر نور خورشید بازیافت شود.




دیدگاه

دیدگاه شما

پیشنهادی برای شما

نایلون های عریض کشاورزی نایلون های عریض3الی 10متری

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

فرش ماشینی نگین کسری فرش ماشینی زمینه کرمی

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

تابلو برق EK36 Electrical panel EK36

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

رفع مسئولیت

مطالب بخش سبک زندگی « دسـ تو دسـ » در حوزه‌های پزشکی، تغذیه، روانشناسی، سلامت و زیبایی و تناسب اندام تنها جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارند و هرگز نباید جایگزین مراجعه به پزشک یا مشاور متخصص شوند . تیم تحریریه‌ی « دسـ تو دسـ » همواره در تلاش است با استفاده از منابع معتبر مطالبی به‌روز و مفید در اختیار مخاطبانش قرار دهد، اما با توجه به حساسیت زیاد حوزه‌های مرتبط با سلامت افراد، هیچ گاه توصیه نمی‌کند که از محتوای این مطالب بدون مشورت پزشک یا مشاور متخصص استفاده شود. در غیر این صورت مسئولیت عواقب احتمالی بر عهده‌ی خود فرد خواهد بود « دسـ تو دسـ » اکیدا توصیه می‌کند برای تشخیص، درمان یا تسکین هر گونه مشکل جسمی و روانی پیش از هر چیز با پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت تایید ایشان توصیه‌های موجود در مطالب « دسـ تو دسـ » را به کار بگیرد و با توجه به آنچه گفته شد، « دسـ تو دسـ » مسئولیت هر گونه استفاده‌ی نادرست از محتوای این رسانه را که منجر به بروز مشکل یا عارضه‌ای برای فرد شود از خود سلب می‌کند

+
ورود / ثبت نام پراکندگی جغرافیایی سبد خرید سازمان ها نزدیک ترین ها