1 اسفند 1402
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 3 دقیقه
' 3
ترمه چیست؟

ترمه چیست؟

ترمه پارچه ای لطیف، ظریف و گرانبهایی است. در ترمه بافی از ابریشم و پشم مرغوب با الیاف بلند استفاده می کنند. نخ ها با رنگ های گیاهی و به بیشتر به رنگ های عنابی، سبز، نارنجی، قرمز و مشکی رنگرزی می شوند.

 برخی  بر این باورند كه زادگاه اصلی ترمه آسيای مركزی و ارتفاعات كشمير است، اما مشاهدات نشان می‌دهد شروع ترمه بافی در ايران به اوايل دوره صفويه باز می گردد. عده ای نيز بر اين باورند كه ترمه بافی در ابتدا در ايران آغاز گرديد و سپس به كشمير راه يافته است.  ذوق و سليقه و ابتكار ايرانيان در ظرافت بافت، جنس و طرحهای خيال انگيز آن در جهان كم نظير مي باشد.

نکات خرید ترمه

کیفیت

هنگام خرید انواع ترمه یکی از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید کیفیت این محصولات است. با توجه به فاصله میان تار و پود، نگاه و لمس ترمه، بررسی وزن می توانید متوجه کیفیت این محصول شوید.

همچنین باید به این نکته تجه داشته باشید که گران قیمت بودن یا ارزان قیمت بودن ترمه نشان دهنده کیفیت محصولات نیست. در بسیاری از موارد نوع الیاف استفاده شده برای بافت ترمه تاثیر بسیاری در قیمت محصولات دارد و تفاوتی نمی کند که از چه نوع الیافی در بافت ترمه استفاده شود.

طرح

طرح ترمه یکی از نکاتی است که در حین خرید ترمه باید به آن توجه باشید. طرح ترمه نقشه اصلی این محصولات است. هر چه طرح زیباتر باشد زیبایی ترمه نیز بیشتر خواهد بود. باید به سراغ طرح هایی بروید که منظم و مرتب پایه ریزی شده اند.

هماهنگی با دکوراسیون

اگر قصد خرید انواع رومیزی ترمه دارید باید به این نکته توجه باشید که محصولی که خریداری می کنید با دکوراسیون خانه تان هماهنگ است یا خیر. پس شما باید به سراغ هماهنگ ترین و بهترین محصولات با دکوراسیون خانه تان بروید.اگر دکوراسیون خانه سنتی دارید که حس و حال قدیمی دارد بهتر است که سراغ آن دسته از ترمه هایی بروید که رنگ و لعاب شگفت انگیزی دارند. ترمه هایی که مربع، دایره و مستطیل برای دکوراسیون مدرن گزینه مناسبی می باشند.


دیدگاه

دیدگاه شما

پیشنهادی برای شما

نایلون های عریض کشاورزی نایلون های عریض3الی 10متری

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

فرش ماشینی نگین کسری فرش ماشینی زمینه کرمی

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

تابلو برق EK36 Electrical panel EK36

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

رفع مسئولیت

مطالب بخش سبک زندگی « دسـ تو دسـ » در حوزه‌های پزشکی، تغذیه، روانشناسی، سلامت و زیبایی و تناسب اندام تنها جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارند و هرگز نباید جایگزین مراجعه به پزشک یا مشاور متخصص شوند . تیم تحریریه‌ی « دسـ تو دسـ » همواره در تلاش است با استفاده از منابع معتبر مطالبی به‌روز و مفید در اختیار مخاطبانش قرار دهد، اما با توجه به حساسیت زیاد حوزه‌های مرتبط با سلامت افراد، هیچ گاه توصیه نمی‌کند که از محتوای این مطالب بدون مشورت پزشک یا مشاور متخصص استفاده شود. در غیر این صورت مسئولیت عواقب احتمالی بر عهده‌ی خود فرد خواهد بود « دسـ تو دسـ » اکیدا توصیه می‌کند برای تشخیص، درمان یا تسکین هر گونه مشکل جسمی و روانی پیش از هر چیز با پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت تایید ایشان توصیه‌های موجود در مطالب « دسـ تو دسـ » را به کار بگیرد و با توجه به آنچه گفته شد، « دسـ تو دسـ » مسئولیت هر گونه استفاده‌ی نادرست از محتوای این رسانه را که منجر به بروز مشکل یا عارضه‌ای برای فرد شود از خود سلب می‌کند

+
ورود / ثبت نام پراکندگی جغرافیایی سبد خرید سازمان ها نزدیک ترین ها