17 مرداد 1402
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 5 دقیقه
' 5
بررسی طرح‌های پیشران ارتقای بهره‌وری استان یزد

به گزارش دس تو دس، در پی انتخاب یزد به عنوان استان پایلوت بهره‌وری کشور، نشست تخصصی بررسی طرح‌های پیشران ارتقای بهره‌وری استان یزد در محل نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد.

این نشست با حضور سعید شوال‌پور معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه کشور، میرسامان پیشوائی رییس سازمان ملی بهره‌وری ایران، بالایی نماینده نهاد ریاست‌جمهوری، مجید طهماسب‌زاده نماینده معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، مهران فاطمی استاندار، مجید دهقانی‌زاده رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد و برخی از خبرگان بهره‌وری استان یزد برگزار شد.

در ابتدا طرح‌های پیشران ارتقای بهره‌وری در استان یزد مورد بررسی قرار گرفت، سپس سازمان ملی بهره‌وری ایران در خصوص وضعیت بهره‌وری در استان یزد و ویژگی‌های اقتصادی آن به ارایه گزارشی پرداخت و از دستورات رییس جمهور در تحقق برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این استان از جهت انتخاب آن به عنوان استان پایلوت بهره‌وری در کشور سخن گفت.

 سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد برنامه بومی ارتقای بهره‌وری استان با عنوان "یزدِبهره‌ور" را برای حاضرین تشریح کرد و نحوه اجرای این برنامه و 21 پروژه پیشران به تفکیک در سه گروه کلیدی، زیربنایی و پشتیبان و شناسنامه هرپروژه شامل میزان مصرف انرژی در حالت فعلی، برنامه بهبود، میزان مصرف انرژی پس از بهبود و مدل مالی آن را ارایه کرد مواردی که مورد تایید اولیه اعضاء قرار گرفت.

همچنین در ادامه به مدل های مالی امکانپذیر مانند بازار آب و انرژی، صندوق بهره‌وری استان و صدور گواهی صرفه‌جویی قابل فروش که می‌تواند از طریق کمترین اتکاء به اعتبارات دولتی قابل اجرا باشد، اشاره شد.

مجید دهقانی‌زاده افزود: ممکن است برای تحقق برخی از این پروژه‌ها نیاز به اخذ مصوباتی از شورای اقتصاد، شورای عالی انرژی کشور و هیات وزیران باشد تا استان یزد بتواند گام‌های موثری در این زمینه بردارد.

در ادامه مدل پروژه جایگزینی کوره‌های هافمن با کوره‌های آجرپزی توسط معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری و شرکت دانش‌بینان بخش خصوصی به همراه مدل دقیق مالی آن ارایه شد.

مهران فاطمی؛ استاندار یزد به جمع‌بندی موارد مطرح شده پرداخت و ادامه داد: موضوع بهره‌وری از روش‌های معمول تحقق پیدا نمی‌کند و این امر نیازمند همکاری، هماهنگی و تفویض اختیارت ویژه به استان یزد دارد.

وی تصریح کرد: استان یزد به عنوان استان هدف بهره‌وری به اجرای آزمایشی طرح‌های مهم و اثرگذاری خواهد پرداخت که امکان تعمیم آن به کل کشور وجود داشته باشد.

هوشمندسازی صنعت آجر، بهسازی و هوشمندسازی گلخانه‌ها، بهسازی خطوط تولید صنعت کاشی و سرامیک، همبست آب و انرژی، هوشمندسازی معادن، بهینه‌سازی مصرف آب و برق در کولرهای آبی از مهمترین پروژه‌های مطرح شده در این نشست بود.

دیدگاه

دیدگاه شما

پیشنهادی برای شما

نایلون های عریض کشاورزی نایلون های عریض3الی 10متری

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

فرش ماشینی نگین کسری فرش ماشینی زمینه کرمی

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

تابلو برق EK36 Electrical panel EK36

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

رفع مسئولیت

مطالب بخش سبک زندگی « دسـ تو دسـ » در حوزه‌های پزشکی، تغذیه، روانشناسی، سلامت و زیبایی و تناسب اندام تنها جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارند و هرگز نباید جایگزین مراجعه به پزشک یا مشاور متخصص شوند . تیم تحریریه‌ی « دسـ تو دسـ » همواره در تلاش است با استفاده از منابع معتبر مطالبی به‌روز و مفید در اختیار مخاطبانش قرار دهد، اما با توجه به حساسیت زیاد حوزه‌های مرتبط با سلامت افراد، هیچ گاه توصیه نمی‌کند که از محتوای این مطالب بدون مشورت پزشک یا مشاور متخصص استفاده شود. در غیر این صورت مسئولیت عواقب احتمالی بر عهده‌ی خود فرد خواهد بود « دسـ تو دسـ » اکیدا توصیه می‌کند برای تشخیص، درمان یا تسکین هر گونه مشکل جسمی و روانی پیش از هر چیز با پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت تایید ایشان توصیه‌های موجود در مطالب « دسـ تو دسـ » را به کار بگیرد و با توجه به آنچه گفته شد، « دسـ تو دسـ » مسئولیت هر گونه استفاده‌ی نادرست از محتوای این رسانه را که منجر به بروز مشکل یا عارضه‌ای برای فرد شود از خود سلب می‌کند

+
ورود / ثبت نام پراکندگی جغرافیایی سبد خرید سازمان ها تیکت نزدیک ترین ها قوانین
Loading...