19 فروردین 1402
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 4 دقیقه
' 4
اهداف و راهکارها در طرح اطلس هوشمند روستا

وجود واسطه های متعدد و عدم دسترسی مستقیم تامین کنندگان به مصرف کنندگان اصلی و تحولات بازار مسئله مهمی است که پلتفرم  دسـ تو دسـ در این خصوص راهکارهایی را به منظور فرایند حذف واسطه ها و ایجاد شبکه زنجیره تامین هوشمند روستا برای مخاطبین خود از جمله تامین کنندگان، مصرف کنندگان نهایی، کشاورزان و دامداران، فروشگاه و خرده فروشان ارائه می‌دهد. 

گزارش دسـ تو دسـ، اهداف پلتفرم در ارائه اطلس هوشمند روستا به عنوان نقطه مهم استراتژی در کشور معرفي راهبردها، سياست‌ها و برنامه‌ها در حوزه شبکه هوشمند و دهياری‌ها با اولويت توسعه كسب و كارها در فضای مجازی، رشد اقتصاد ديجيتال، كاهش تقاضای سفر و كاهش مصارف انرژی در اطلس هوشمند روستا، بهینه سازی فرایندهای تولید و گردش دانش اطلاعات، کاربردی کردن، دسترس پذیری و کسب بازخورد از آن از طریق شبکه آنلاین روستایی، توسعه فضای كسب و كار الكترونيك با رويكرد ارتقای نوآوری و رقابت پذيری و ايجاد درآمدهای پايدار روستايی بهبود شفافیت وارتقای سرمایه اجتماعی تاب‌آوری کسب کارها در مناطق روستایی می‌باشد.

علاوه بر این، هدف از تدوین اطلس هوشمند روستا سلامت و کرامت در شبکه تولید و توزیع در پراکندگی جغرافیایی مشاغل ایران توسعه پایدار و مسئولانه روستایی؛ تامین منفعت فراگیر، ارتقاء بهره وری و کارایی اقتصادی اجتماعی در شبکه روستایی، توسعه نيروی انسانی متخصص در حوزه هوشمندسازی مديريت روستايی، ارتقای بلوغ الكترونيك روستاها و دهياري‌ها از طریق اطلس هوشمند روستا و تشکیل حلقه واسط بین مردم و دولت و مطالبه گری بین آنها در یک شبکه هوشمند اتفاق خواهد افتاد.

وجود واسطه های متعدد و عدم دسترسی مستقیم تامین کنندگان به مصرف کنندگان اصلی و تحولات بازار مسئله مهمی است که پلتفرم دس تو دس برای مخاطبین خود از جمله تامین کنندگان، مصرف کنندگان نهایی، کشاورزان و دامداران، فروشگاه و خرده فروشان راهکارهای خرید و فروش آنلاین، تسهیل و بهبود فعالیت های مدیریتی و ارتقای سطح علمی کشاورزان و شکل دهی شبکه تخصصی را ارائه میکند.

این راهکارها به تشریح عبارتند از مقایسه، دریافت مشاوره و خرید تجهیزات و مواد مورد نیاز با استفاده از پلتفرم های آنلاین است، راهکار دیگر فروش عمده و یا خرده فروشی محصولات کشاورزی و دامداری به صورت مستقیم با استفاده از پلتفرم های آنلاین، تسهیل فعالیت های بازاریابی و فروش کشاورزان و دامداران و اطلاع رسانی در خصوص رویدادهای بازار مانند نمایشگاها و فروش های ویژه با استفاده از پلتفرم دس تو دس است. همچنین راهکار مهم دیگر ارائه شده در اطلس هوشمند روستا اتصال مستقیم بازیگران مختلف حوزه با یکدیگر از طریق ایجاد شبکه های تخصصی خود است.

بیشتر بخوانید

آسیب شناسی توسعه اشتغال و کارآفرینی در روستا

 

دیدگاه

دیدگاه شما

پیشنهادی برای شما

نایلون های عریض کشاورزی نایلون های عریض3الی 10متری

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

فرش ماشینی نگین کسری فرش ماشینی زمینه کرمی

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

تابلو برق EK36 Electrical panel EK36

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

رفع مسئولیت

مطالب بخش سبک زندگی « دسـ تو دسـ » در حوزه‌های پزشکی، تغذیه، روانشناسی، سلامت و زیبایی و تناسب اندام تنها جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارند و هرگز نباید جایگزین مراجعه به پزشک یا مشاور متخصص شوند . تیم تحریریه‌ی « دسـ تو دسـ » همواره در تلاش است با استفاده از منابع معتبر مطالبی به‌روز و مفید در اختیار مخاطبانش قرار دهد، اما با توجه به حساسیت زیاد حوزه‌های مرتبط با سلامت افراد، هیچ گاه توصیه نمی‌کند که از محتوای این مطالب بدون مشورت پزشک یا مشاور متخصص استفاده شود. در غیر این صورت مسئولیت عواقب احتمالی بر عهده‌ی خود فرد خواهد بود « دسـ تو دسـ » اکیدا توصیه می‌کند برای تشخیص، درمان یا تسکین هر گونه مشکل جسمی و روانی پیش از هر چیز با پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت تایید ایشان توصیه‌های موجود در مطالب « دسـ تو دسـ » را به کار بگیرد و با توجه به آنچه گفته شد، « دسـ تو دسـ » مسئولیت هر گونه استفاده‌ی نادرست از محتوای این رسانه را که منجر به بروز مشکل یا عارضه‌ای برای فرد شود از خود سلب می‌کند

+
ورود / ثبت نام پراکندگی جغرافیایی سبد خرید سازمان ها تیکت نزدیک ترین ها قوانین
Loading...