29 شهریور 1401
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 6 دقیقه
' 6
منظور از مشاوره تحصیلی چیست؟

همانطور که قبلا هم گفته شد افراد در مراحل مختلف زندگی خود که نمی توانند به تنهایی از پس مشکلات شان بر بیایند و تصمیم درست را بگیرند به مشاوران حاذق و توانمندی در زمینه مشکلاتشان مراجعه می‌کنند. یکی از مشاوره هایی که می تواند کمک شایانی به افراد کند که بهترین زندگی و آینده را برای خود رقم بزنند مشاور تحصیلی است. زمانی که فرد برای حل مشکلات خود به مشاور تحصیلی مراجعه می‌کند، مشاور تمام اطلاعات لازم را برای افزایش موفقیت تحصیلی در اختیارش قرار خواهد داد. افراد با توجه به راهکارها و پیشنهادهایی که یک مشاوره تحصیلی به آنها می‌دهد می‌تواند راحت‌تر تصمیم بگیرند و موفقیت خود را تضمین کنند.

مشاوره تحصیلی چه کسی است؟

در حقیقت یک مشاوره تحصیلی خوب روانشناسی است که تجربه و اطلاعات و سواد خوبی را در بالابردن توان دانشجویان و دانش آموزانی که میخواهند موفق شوند دارند. مشاوران تحصیلی همیشه بهترین برنامه ها و راه کارها را در اختیار مراجع های خود قرار می دهند.

از جمله مواردی که با کمک مشاوره تحصیلی حل خواهد شد:

  1. بالا بردن اعتماد به نفس
  2. مدیریت کردن وقت
  3. روش های بهتر یادگیری
  4. درمان اختلال های یادگیری
  5. از بین بردن استرس و اضطراب های درس و امتحان
  6. از بین بردن فراموشی مطالب
  7. داشتن ارتباط بهتر با همکلاسی ها و استادان

وظیفه اصلی یک مشاور تحصیلی چیست؟

هدف اصلی مشاوران تحصیلی کمک به دانشجویان و دانش آموزان در مراحل سخت درس خواندن و برخورد با مشکلات است. در واقع آن ها با صحبت کردن با مراجعین خود به عمق مسائل و مشکلات آن ها پی خواهند برد و باحمایت کردن از آنها و در اختیار گذاشتن بهترین راه حل ها  می توانند به رفع سریع مشکلات مراجعین خود کمک کنند.

مشاوران تحصیلی دانش آموزان را برای درس خواندن تشویق می کنند، و سعی می کنند آنها را حمایت کرده و در حل ین مشکلات به آنها کمک کنند.

اکثر مشاوران تحصیلی که در مدارس کار میکنند، با مسئولین مدرسه، معلمان، والدین و روانشناسان در ارتباط هستند و سعی می کنند از نظرات و مشورت های آنان، در پیشرفت دانش آموزان کمک کنند.

این مشاوران تحصیلی راهنمایی های جامع و با استفاده از پشتیبانی های مختلف، سعی می کنند به دانش آموزان کمک کنند تا در کلاس درس موفق عمل کنند. شایع ترین مشکلات دانش آموزان شامل اضطراب، زندگی شخصی، مشکل در درس خواندن، مدیریت استرس و مشکلات عاطفی گوناگون است.

علاوه بر اینها، مشاوران وظیفه ی کنترل فعالیت های درسی دانش آموزان را نیز به عهده داشته و موظف اند به آنها درباره ریسک هایی که در امور درسی متوجه آنها هست، هشدار دهند.

آنها اکثرا در خصوص برنامه ریزی های درسی، مشخص کردن اهداف و سازماندهی زندگی آنها، به نحوی که بتوانند اهداف درسی مد نظر خود، و خروجی که برای آن تلاش می کنند، برنامه ریزی های مناسبی خواهند در نظر خواهند گرفت.

جلسات مشاوره تحصیلی چگونه است؟

معمولاً مشاوران تحصیلی جلسات مشاوره را به گونه‌ای تنظیم می‌کنند که هم با مراجعه و هم با خانواده آنها به صورت خصوصی صحبت کنند و به عمق مشکلات پی ببرند و سپس با در نظر گرفتن همه موارد، جزئی از مشکلات را حل کنند.

رفع مشکلات غیر درسی

علاوه بر تلاش برای پشتیبانی و پیشرفت های درسی برای دانش آموزان، مشاوران تحصیلی ممکن است با مشکلات دیگری نیز مواجه شوند که برای رفع آنها نیاز به دخالت مستقیم یا غیر مستقیم آنها باشد؛ مانند مشکلات خانوادگی و مشکلات عاطفی دانش آموزان.

در نتیجه، مشاوران باید نسبت به مسائل دید بازی داشته باشند و توانایی درک بسیاری از مسائل حساس را داشته باشند.

از جمله مشکلات دیگری که با مراجعه به مشاور تحصیلی حل خواهد شد:

  1. از بین بردن حس خشم و عصبانیت مراجع
  2. از بین بردن بی انگیزگی برای ادامه تحصیل
  3. از بین بردن بعضی از مشکلات شخصی مراجع
  4. از بین رفتن مشکلات مراجع ها و خانواده هایشان

نتیجه گیری

اگر قصد دارید بهترین نتیجه را از رشته تحصیلی خود بگیرید و موفقیت های پی در پی داشته باشید، پیشنهاد می کنیم به یک مشاور تحصیلی عالی در این زمینه مراجعه کنید و آگاهانه قدم بردارید.

مشاوره تحصیلی

دیدگاه

دیدگاه شما

پیشنهادی برای شما

نایلون های عریض کشاورزی نایلون های عریض3الی 10متری

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

فرش ماشینی نگین کسری فرش ماشینی زمینه کرمی

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

تابلو برق EK36 Electrical panel EK36

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

رفع مسئولیت

مطالب بخش سبک زندگی « دسـ تو دسـ » در حوزه‌های پزشکی، تغذیه، روانشناسی، سلامت و زیبایی و تناسب اندام تنها جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارند و هرگز نباید جایگزین مراجعه به پزشک یا مشاور متخصص شوند . تیم تحریریه‌ی « دسـ تو دسـ » همواره در تلاش است با استفاده از منابع معتبر مطالبی به‌روز و مفید در اختیار مخاطبانش قرار دهد، اما با توجه به حساسیت زیاد حوزه‌های مرتبط با سلامت افراد، هیچ گاه توصیه نمی‌کند که از محتوای این مطالب بدون مشورت پزشک یا مشاور متخصص استفاده شود. در غیر این صورت مسئولیت عواقب احتمالی بر عهده‌ی خود فرد خواهد بود « دسـ تو دسـ » اکیدا توصیه می‌کند برای تشخیص، درمان یا تسکین هر گونه مشکل جسمی و روانی پیش از هر چیز با پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت تایید ایشان توصیه‌های موجود در مطالب « دسـ تو دسـ » را به کار بگیرد و با توجه به آنچه گفته شد، « دسـ تو دسـ » مسئولیت هر گونه استفاده‌ی نادرست از محتوای این رسانه را که منجر به بروز مشکل یا عارضه‌ای برای فرد شود از خود سلب می‌کند

+
ورود / ثبت نام پراکندگی جغرافیایی سبد خرید سازمان ها تیکت نزدیک ترین ها قوانین
Loading...