5 دی 1400
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 4 دقیقه
' 4
کاربردهاي فيلترپرس

فیلترپرس باهدف جدا کردن ذرات جامد از مایع طراحی می شوند. این ذرات جامع می تواند خاک، تفاله، سنگ ریزه، آهک، مواد افزودنی جامد و ... باشد. عملکرد کلی فیلترده بستگی به فیلتر(پارچه)، میزان فشار، میزان ذرات جامد و دمای محلول بستگی دارد و این عوامل تعیین کننده میزان، اندازه و نوع فیلترپرس ها از نظر ابعاد صفحات، نوع و جنس صفحات، نوع سیستم فیلترپرس از منظر مدار باز یا بسته بودن، و یا دستی هیدرولیک بودن دارد.

 

صنایع غذایی

 

صنایع تولید آب میوه، روغن های خوراکی، کارخانجات شیر و پاستوریزه، و ... بسته به نوع نیاز از فیلترپرس استفاده می کنند. متناسب با فعالیت چنین صنایع و مطابق بخشنامه های وزارت غذا و دارو تمام و یا بخشی از فیلترپرس برای این نوع مصارف از جنس استیل انتخاب می شوند.

صنایع معدنی(روی،آهن، مس و...)

کارخانجات روی، مس، آهن و ... جهت رطوبت گیری محلول های گل از فیلترپرسها بهره می برند.

 

صنعت کاشی و سرامیک 

طیف وسیعی از فیلترپرس در کارخنجات کاشی و سرامیک جهت تصفیه ناخالصی های موجود در محلول بسته به ظرفیت تولیدی استفاده می کنند.

آب و فاضلاب شهری و صنعتی

تصفیه خانه های شهری و صنعتی جهت تصفیه سیستم های آب و فاضلاب انواع فیلترپرس های چمبر و ممبران را در سیتستم ها نصب می نمایند.

فیلترپرس های ممبران جهت به حداقل رساندن رطوبت کیک ها کاربرد وسیعی در این نوع تصفیه خانه ها پیدا کرده اند.

صنایع دارویی و بهداشتی

استیل بودن جنس صفحات ویا بدنه بسته به نوع فعالیت از الزامات این نوع فیلترپرس هاست.

صنعت تصفیه انواع روغن موتور صنعتی

شرکت های تولید روغن صنعتی از جمله روغن موتور و .. جهت تصفیه و جداسازی خاک های رنگ بر از روغن از فیلترپرس استفاده می کنند. جنس صفحات برای این صنایع عمدتا آلومینیوم پیشنهاد می گردد

صنایع رنگ و رزین

کارخانجات رنگ و رزین بسته به نوع و ظرفیت طیف وسیعی از فیلترپرس ها را مورداستفاده قرار می دهند. با توجه به دمای بالای این کارخانجات جنس صفحات غالبا از چدن انتخاب می شود.

 

 

فیلترپرس در صنعت سرامیک جهت آبگیری از دوغاب سرامیک و برای تولید کیک با رطوبتی بین ۱۹ تا ۲۵ درصد استفاده می شود.

فیلترپرس های از نظر تعداد و اندازه و شکل صفحات با هم تفاوت دارد. همچنین صفحات فیلترپرس می توانند به دو صورت گرد و یا چهارگوش استفاده شوند.

 

 

 

 

دیدگاه

دیدگاه شما

پیشنهادی برای شما

نایلون های عریض کشاورزی نایلون های عریض3الی 10متری

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

فرش ماشینی نگین کسری فرش ماشینی زمینه کرمی

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

تابلو برق EK36 Electrical panel EK36

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

رفع مسئولیت

مطالب بخش سبک زندگی « دسـ تو دسـ » در حوزه‌های پزشکی، تغذیه، روانشناسی، سلامت و زیبایی و تناسب اندام تنها جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارند و هرگز نباید جایگزین مراجعه به پزشک یا مشاور متخصص شوند . تیم تحریریه‌ی « دسـ تو دسـ » همواره در تلاش است با استفاده از منابع معتبر مطالبی به‌روز و مفید در اختیار مخاطبانش قرار دهد، اما با توجه به حساسیت زیاد حوزه‌های مرتبط با سلامت افراد، هیچ گاه توصیه نمی‌کند که از محتوای این مطالب بدون مشورت پزشک یا مشاور متخصص استفاده شود. در غیر این صورت مسئولیت عواقب احتمالی بر عهده‌ی خود فرد خواهد بود « دسـ تو دسـ » اکیدا توصیه می‌کند برای تشخیص، درمان یا تسکین هر گونه مشکل جسمی و روانی پیش از هر چیز با پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت تایید ایشان توصیه‌های موجود در مطالب « دسـ تو دسـ » را به کار بگیرد و با توجه به آنچه گفته شد، « دسـ تو دسـ » مسئولیت هر گونه استفاده‌ی نادرست از محتوای این رسانه را که منجر به بروز مشکل یا عارضه‌ای برای فرد شود از خود سلب می‌کند

+
ورود / ثبت نام پراکندگی جغرافیایی سبد خرید سازمان ها تیکت نزدیک ترین ها قوانین
Loading...