4 دی 1400
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 6 دقیقه
' 6
کاشی سرامیک کف چیست

کاشی سرامیک کف خانه یکی از رایج ترین موارد مورد استفاده در دکوراسیون منزل می باشد. امروزه نه تنها در سرویس بهداشتی و حمام بلکه در آشپزخانه، راهرو، حال و پذیرایی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. در هنگام خرید کاشی باید به کیفیت و مقاومت و میزان جذب آب و ماندگاری و عوامل دیگر آن توجه داشته باشید. کاشی و سرامیک ها انواع مختلفی دارد که در این مطلب می خواهیم شما را با انواع آن آشنا کنیم.

انواع کاشی سرامیک کف :
کاشی سرامیک کف خانه انواع مختلفی دارد که هر کدام در قسمت های مختلفی به کار می روند. در ادامه شما را با برخی از انواع کاشی ها و سرامیک ها آشنا خواهیم کرد.

1. کاشی سرامیکی :
امروزه استفاده از سرامیک ها در فضای منزل بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. مواد سرامیک ها از خاک رس است و در برابر ضربه ها مقاوم و بادوام تر از کاشی های چینی می باشند. سرامیک ها به شکل مربع هستند و میزان ناخالصی کمتری دارند.

2. سنگ مرمر :
سنگ مرمر نیز از انواع کاشی سرامیک کف می باشد. که قابل شست و شو و با دوام هستند. بیشتر برای کف پوش اتاق ها مورد استفاده قرار می گیرند. قیمت این نوع سنگ ها بسیار بالا است و به دلیل لکه پذیری در فضاهای داخلی استفاده می شوند.

3. چوب فاکس :
چوب فاکس از انواع کاشی سرامیک کف می باشد. که امروزه طرفداران زیادی دارد و شبیه به چوب هستند. نگهداری آن ها راحت است و بیشتر در پذیرایی و نشیمن و اتاق خواب مورد استفاده قرار می گیرد.

4. تراورتن
تراورتن، سنگ آهک سفید می باشد. که امروزه در دکوراسیون و معماری به کار می روند. در زمان های قدیم از این سنگ ها بیشتر در ساخت معابد، حمام استفاده می شد. تراورتن به دلیل مقاومت بالایی که دارد بیشتر در نمای بیرونی ساختمان به کار می رود.

5. کاشی موزاییکی :
موزاییک ها جز مهمترین انواع کاشی سرامیک کف می باشند. موزاییک های تزینی امروزه طرفداران زیادی دارند و بیشتر بر روی دیوارهای حمام و آشپزخانه و فضای بین کابینت و آشپزخانه استفاده می شوند.

6. کاشی پرسلانی :
کاشی های پرسلانی در دمای بالا پخته می شوند. به همین دلیل مقاومت، استحکام، سختی آن ها زیاد است.

7. کاشی بدنه سیمانی :
مواد سازنده کاشی های بدنه سیمانی را درون قالب می ریزند و با حرارت بالا می پزند و خشک می کنند.

8. کاشی آجری :
شکل ظاهری کاشی های آجری شبیه به آجر است و کاربردهای خاصی دارد.

9. کاشی های معدنی :
این کاشی ها لعاب ندارند و بیشتر در مناطق مرطوب مورد استفاده قرار می گیرند. قیمت کاشی های معدنی نسبت به دوامی که دارند پایین تر است. رنگ این کاشی  ها قرمز و نارنجی است.

مزایای استفاده از کاشی سرامیک کف :
استفاده از کاشی سرامیک کف خانه مزایای زیادی دارد که به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

سازگار با محیط زیست هستند.
کاملا بهداشتی هستند.
ضد آب می باشند.
نگهداری بسیار آسانی دارند.
در برابر ضربه، پوشش سخت و مقاومی دارند.
زیبایی منزل را چند برابر می کنند.
ضد حساسیت هستند.
چیدمان انواع کاشی سرامیک کف
چیدمان مستقیم کاشی و سرامیک
رایج ترین نوع چیدمان کاشی و سرامیک می باشد. که در هر فضایی مورد استفاده قرار می گیرد.

چیدمان مورب کاشی و سرامیک :
در این نوع چیدمان ها، کاشی ها و سرامیک ها را به صورت مورب و با زاویه 45 درجه می چینند. چیدمان مورب، فضا را بزرگتر نشان می دهند.

چیدمان V شکل کاشی و سرامیک :
در این چیدمان کاشی و سرامیک ، سرامیک ها را به شکل V قرار می دهند. که بیشتر در راهرو ها از این نوع طرح استفاده می کنند.

چیدمان حصیری کاشی و سرامیک :
چیدمان حصیری، شکلی از یک موج پیوسته و زیبا است. که فضا را سرزنده و پویا نگه می دارد.

چیدمان ترکیبی کاشی و سرامیک :
در چیدمان ترکیبی، از دو رنگ استفاده می کنند و بیشتر برای آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی به کار می رود.

قیمت کاشی سرامیک کف :
قیمت کاشی سرامیک کف با توجه به درجه و کیفیتی که دارند، متفاوت است. همچنین عوامل دیگری که در قیمت کاشی و سرامیک کف تاثیر دارد، جنس خاک، نوع پخت، ضخامت، نوع طرح، نوع بسته بندی و … می باشد.

دیدگاه

دیدگاه شما

پیشنهادی برای شما

نایلون های عریض کشاورزی نایلون های عریض3الی 10متری

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

فرش ماشینی نگین کسری فرش ماشینی زمینه کرمی

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

تابلو برق EK36 Electrical panel EK36

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

رفع مسئولیت

مطالب بخش سبک زندگی « دسـ تو دسـ » در حوزه‌های پزشکی، تغذیه، روانشناسی، سلامت و زیبایی و تناسب اندام تنها جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارند و هرگز نباید جایگزین مراجعه به پزشک یا مشاور متخصص شوند . تیم تحریریه‌ی « دسـ تو دسـ » همواره در تلاش است با استفاده از منابع معتبر مطالبی به‌روز و مفید در اختیار مخاطبانش قرار دهد، اما با توجه به حساسیت زیاد حوزه‌های مرتبط با سلامت افراد، هیچ گاه توصیه نمی‌کند که از محتوای این مطالب بدون مشورت پزشک یا مشاور متخصص استفاده شود. در غیر این صورت مسئولیت عواقب احتمالی بر عهده‌ی خود فرد خواهد بود « دسـ تو دسـ » اکیدا توصیه می‌کند برای تشخیص، درمان یا تسکین هر گونه مشکل جسمی و روانی پیش از هر چیز با پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت تایید ایشان توصیه‌های موجود در مطالب « دسـ تو دسـ » را به کار بگیرد و با توجه به آنچه گفته شد، « دسـ تو دسـ » مسئولیت هر گونه استفاده‌ی نادرست از محتوای این رسانه را که منجر به بروز مشکل یا عارضه‌ای برای فرد شود از خود سلب می‌کند

+
ورود / ثبت نام پراکندگی جغرافیایی سبد خرید سازمان ها تیکت نزدیک ترین ها قوانین
Loading...