1 دی 1400
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 7 دقیقه
' 7
گزارشی از افتخارآفرینی مددجویان کمیته امداد

قهرمانی جهان پاداش سخت‌کوشی خواهران ورزشکار سیرجانی

دو خواهر سیرجانی که در رشته کاراته در سطح ملی و بین‌المللی افتخارات فراوانی کسب کرده‌اند، مصمم هستند با راه‌اندازی یک باشگاه ورزشی، از جوانان و نوجوانان محروم و علاقمند به کاراته حمایت کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، اگرچه پیشرفت در هر زمینه‌ای نیاز به امکانات مناسب و شرایط مهیا دارد، اما در مواردی محدودیت‌ها و کمبودها باعث به ‌وجود آمدن شخصیت‌های خودساخته‌ای شده که سخت‌ترین موانع هم نتوانسته سد راه موفقیت آنها شود.
 
محدثه و مهدیه دو خواهر ۱۲ و ۱۹ ساله اهل شهرستان سیرجان استان کرمان نمونه‌هایی بارز از افرادی هستند که علی‌رغم شرایط دشوار زندگی هیچ مانعی نتوانسته آنها را از رسیدن به اهدافشان بازدارد و امروز آنها در رشته کاراته تبدیل به قهرمانان ملی شده‌اند.
 
این دو خواهر تاکنون هر کدام ۲  قهرمانی جهان، هشت مدال رنگارنگ در سطح کشوری و تعداد بیشماری مدال و حکم قهرمانی مسابقات استانی را در کارنامه ورزشی‌ خود ثبت کرده‌اند.
 
پدر محدثه و مهدیه در سال ۱۳۸۱ بر اثر تصادف، دچار ضربه مغزی شده و به ‌طور کامل خانه‌نشین شد. با توجه به این‌که پدر دیگر توان کار کردن نداشت، گذران زندگی و معیشت خانواده به مشکل بزرگی  خورد و همین سبب شد تا خانواده تحت حمایت کمیته امداد قرار بگیرد.
 
وضعیت پدر و شرایط مالی خانواده باعث شد تا این دو خواهر بهترین و شیرین‌ترین دوران زندگی‌شان را در مضیقه و سختی سپری کنند؛ اما این مساله هرگز بهانه‌ای نشد تا برای آینده خود برنامه‌ای نداشته و یا دست از تلاش بردارند.
 
مهدیه خواهر بزرگتر در مورد نحوه آشنایی خود با رشته ورزشی کاراته می‌گوید: از کودکی به این ورزش علاقه‌مند بودم چون کاراته هنر جنگیدن با دستان خالی است. با وجودی‌که از مدت‌ها قبل به این ورزش علاقه‌مند بودم اما به‌ دلیل دور بودن باشگاه ورزشی به محل سکونتمان و مشکلات مالی برای رفت و آمد، نتوانستم آن را دنبال کنم. با این حال از حدود ۶ سال گذشته با تغییر محل سکونت، این مشکل تا حدی مرتفع شد و امکان ورزش کردن به‌صورت منظم و حرفه‌ای برایم فراهم شد.
 
وی در مورد ورود خواهرش به ورزش کاراته هم عنوان می‌کند: محدثه خواهر کوچکتر من هم اشتیاق و تعریف‌های من را از این ورزش شنیده بود و به کاراته علاقه‌مند شد و با هم ورزش را شروع کردیم. ورود همزمان ما به ورزش باعث شد تا به کمک هم و با انگیزه‌ای وافر پله‌های ترقی را طی کرده و به همدیگر در شرایط حساس انرژی دهیم.
 
این مددجوی جوان کمیته امداد در خصوص وضعیت تحصیلی و برنامه‌اش برای آینده هم بیان می‌کند: من در حال حاضر دیپلم گرفته‌ام و در رشته علوم سیاسی در همدان قبول شده‌ام ولی با توجه به بعد مسافت امکان اقامت و ادامه تحصیل در آنجا برام فراهم نیست. تمایل دارم در شهر خودم سیرجان به دانشگاه بروم تا در کنار درس، ورزش را هم ادامه دهم.
 
این بانوی جوان با استعداد به توصیه مربی و خانواده‌ قصد دارد در دانشگاه پیام نور در سیرجان در رشته علوم ورزشی ادامه تحصیل دهد.
 
وی در خصوص برنامه مشترک خود و خواهرش برای آینده هم می‌گوید: هر دو دوست داریم در آینده با همکاری هم یک باشگاه ورزشی راه‌اندازی کنیم و از کسانی‌که علاقه‌مند ورزش هستند و شاید امکانات کافی و پول لازم برای پیگیری آن را نداشته باشند، حمایت کنیم.
 
مهدیه البته گله‌ای هم دارد و آن این‌که با وجودی‌که او و خواهرش هر دو در طول این سال‌ها افتخارات زیادی برای ورزش کشور کسب کرده‌اند؛ تاکنون هیچ حمایتی از سوی فدراسیون کاراته از آنها صورت نمی‌گیرد و هزینه حضور در تمامی مسابقات بر عهده خودشان است.
 
این مددجوی موفق می‌گوید با توجه به هزینه‌های خانواده و این‌که پدرم امکان کار کردن ندارد، برای شرکت در مسابقات دچار سختی می‌شویم و اگرچه کمک‌های کمیته امداد در حد و اندازه حداقل معیشت خانواده هست، اما گاهی مجبور می‌شویم برای حضور ما در مسابقات وام بگیریم و یا از هزینه‌های اساسی چشم‌پوشی کنیم که این برای من و خواهرم ناراحت‌کننده است.
 

دیدگاه

دیدگاه شما

پیشنهادی برای شما

نایلون های عریض کشاورزی نایلون های عریض3الی 10متری

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

فرش ماشینی نگین کسری فرش ماشینی زمینه کرمی

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

تابلو برق EK36 Electrical panel EK36

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

رفع مسئولیت

مطالب بخش سبک زندگی « دسـ تو دسـ » در حوزه‌های پزشکی، تغذیه، روانشناسی، سلامت و زیبایی و تناسب اندام تنها جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارند و هرگز نباید جایگزین مراجعه به پزشک یا مشاور متخصص شوند . تیم تحریریه‌ی « دسـ تو دسـ » همواره در تلاش است با استفاده از منابع معتبر مطالبی به‌روز و مفید در اختیار مخاطبانش قرار دهد، اما با توجه به حساسیت زیاد حوزه‌های مرتبط با سلامت افراد، هیچ گاه توصیه نمی‌کند که از محتوای این مطالب بدون مشورت پزشک یا مشاور متخصص استفاده شود. در غیر این صورت مسئولیت عواقب احتمالی بر عهده‌ی خود فرد خواهد بود « دسـ تو دسـ » اکیدا توصیه می‌کند برای تشخیص، درمان یا تسکین هر گونه مشکل جسمی و روانی پیش از هر چیز با پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت تایید ایشان توصیه‌های موجود در مطالب « دسـ تو دسـ » را به کار بگیرد و با توجه به آنچه گفته شد، « دسـ تو دسـ » مسئولیت هر گونه استفاده‌ی نادرست از محتوای این رسانه را که منجر به بروز مشکل یا عارضه‌ای برای فرد شود از خود سلب می‌کند

+
ورود / ثبت نام پراکندگی جغرافیایی سبد خرید سازمان ها تیکت نزدیک ترین ها قوانین
Loading...