13 آذر 1400
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 14 دقیقه
' 14
راهنمای خرید پارچه ژاکارد

 

خرید پارچه ژاکارد

ژاکارد یک پارچه طرح دار است که این طرح در حین بافت در آن ایجاد می شود و خبری از طرح های چاپی در این پارچه نیست. در اینجا مزایا و معایب این پارچه را بررسی می کنیم و کاربردهای این پارچه را با هم مرور می کنیم تا مشخص شود برای چه اهدافی باید اقدام به خرید پارچه ژاکارد کنید.
پارچه زاکارد توسط یک دستگاه مخصوص بافته می شود. این دستگاه توسط ژوزه کاری ژاکارد اختراع شده است و به همین علت نام این پارچه ژاکارد گذاشته شده است. این دستگاه قادر است که پارچه ها را در طرح های نسبتا پیچیده ایجاد کند. استفاده از دستگاه پارچه ژاکارد باعث شد تا نیازی به کار تکراری از بین برود و دقت در بافت و توانایی ایجاد طرح های پیچیده افزایش یافت
امروزه دستگاه پیشرفته بافت پارچه ژاکارد جایگزین مدل های قدیمی شده اند و طراحی های کامپیوتری امکان ایجاد طرح های بسیار خاص تر را می دهد.پارچه های ژاکارد از الیاف مختلفی تشکیل می شوند. این پارچه را می توانید با الیاف طبیعی یا مصنوعی پیدا کنید. همچنین پارچه های ژاکارد ترکیبی پنبه و پلی استر نیز وجود دارد که شما می توانید اقدام به خرید پارچه ژاکارد نیمه مصنوعی کنید. همانطور که گفته شد مشخصه اصلی پارچه ژاکارد طرح درون بافتی آن است. این ویژگی باعث شده است تا طراحی پارچه های ژاکارد به صورت دورو باشد.

 

ویژگی های پارچه ژاکارد

همانطور که گفته شد، پارچه های ژکارد از انواع مختلفی از الیاف می تواند تشکیل شود و قاعدتا همین الیاف تا حد زیادی تعیین کننده ویژگی های یک پارچه ژاکارد هستند. اما اگر شما قصد خرید پارچه ژاکارد را دارید، ویژگی های زیر را می توانید در تمامی این پارچه ها پیدا کنید.

. کشسان بودن
. دوام بالا
. چروک پذیری کم

در بافت پارچه ژاکارد رنگ های فراوانی به کار برده می شود و امکان ایجاد طرح های پیچیده با این رنگ ها وجود دارد. البته به لطف دستگاه های امروزی این کار وقت گیر نیست و تنها کافی است شما طراحی زیبای خود را انجام دهید.
 
 
انواع پارچه ژاکارد

ژاکارد ابریشمی
زمانی که از ابریشم در دستگاه بافت پارچه ژاکارد استفاده می کنید، محصول نهایی شما پارچه ژاکارد ابریشمی است. این پارچه دارای طرح های برجسته است که در صورت لمس پارچه به راحتی می توانید آن را حس کنید. انواع مختلفی از پارچه ابریشمی ژاکارد مانند ارگانزا ابریشمی، تافته ابریشمی، کرپ ابریشمی، شیفون ابریشمی و ساتن ابریشمی وجود دارد که هر یک ویژگی های خاص خود را دارند.
 
 
ژاکارد پنبه ای
اگر به دنبال خرید پارچه ژاکارد سازگار با محیط زیست هستید، ژاکارد پنبه ای بهترین انتخاب است. این پارچه ضد حساسیت نیز می باشد و اگر شما آلرژی داشته باشید با این پارچه به مشکل نخواهید خورد. ژاکارد پنبه ای پارچه ای طبیعی است که چروک پذیری کمی دارد. این پارچه دوام بالایی داشته و نرم و سبک است و واقعا ارزش خرید بالایی دارید. برای خرید پارچه ژاکارد پنبه ای، شهرپارچه در کنار شما است.
 
 
ژاکارد پشمی
اگر قصد خرید پارچه ژاکارد برای زمستان را دارید، ژاکارد پشمی انتخابی منطقی است. پارچه ژاکارد پشمی لباسی گرم و نرم به شما خواهد داد
 
ژاکارد کتان : کتان نیز یکی دیگر از الیافی است که برای ایجاد پارچه ژاکارد از آن استفاده می شود. ویژگی های پارچه ژاکارد کتان را می تواند تنفس پذیری بالا و نرمی و مات بودن پارچه دانست.
 
 
ژاکارد نیمه مصنوعی
در پارچه ژاکارد از الیاف مصنوعی نیز می توانید استفاده کنید. البته معمولا پارچه های ژاکارد با الیاف کاملا مصنوعی کمتر دیده می شود و ترکیبی از الیاف طبیعی و مصنوعی برای اینکار استفاده می شود. این نوع از پارچه ژاکارد نرمی کمتری دارد و درخشندگی پارچه هایی که الیاف کاملا طبیعی را دارند، ندارد
 
 
 
کاربرد پارچه ژاکارد
 
پارچه ژاکارد کاربردهای بسیار گسترده و متفاوتی دارد. این پارچه را می توانید در پرده، مبل، ملحفه و ... بیابید و یا ان را در لباس ها، کراوات و .... پیدا کنید. پارچه ژاکارد با توجه به الیاف اصلی ان دارای وزن های مختلف است.از پارچه ضخیم ژاکارد برای فصل زمستان استفاده می شود و برای پارچه های ژاکارد سبک از نوع ابریشمی  ژاکارد استفاده کنید و  آنها را در فصول گرم سال مورد استفاده قرار دهید
ژاکارد پارچه ای که طرح های بسیار متنوعی نیز دارد. شاید بتوان محبوب ترین این طرح ها برای پارچه ژاکارد گلدار و گل دار دانست. ژاکارد به خوبی می تواند نظر افرادی که به دنبال طرح های متفاوت هستند را جلب کند. پس اگر شما هم به دنبال پارچه ای به دور از پارچه های متداول بازار هستید، به فکر خرید پارچه ژاکارد در طرح های خاص باشید.
شاید ژاکارد یکی از تنها پارچه هایی باشد که شما می توانید همه چیز با ان بسازید. شما می توانید با خرید پارچه ژاکارد از کت تا کالای خواب خود را از این پارچه بدوزید. مدل های ضخیم پارچه ژاکارد برای دوخت کت های زمستانی عالی هستند و طرح های خاص آن می تواند شما به طور کلی دگرگون کند. شاید زمان آن رسیده که از مد روز فاصله بگیرید و با خرید پارچه ژاکارد ظاهری متفاوت برای خود رقم بزنید.
همانطور که گفته شد یکی از محبوب ترین طرح های پارچه ژاکارد، طرح گلدار آن است. این پارچه بسیار مناسب پرده و لوازم منزل است. دوام بالای این پارچه کمک می کند تا لوازم خانه شما بسیار دیر کهنه شوند و پرده و مبلمان شما همیشه ظاهری جذاب داشته باشند.
 
 
 
کاربرد فراوان ژاکارد در تشک
 
ویژگی یک پارچه خوب برای تشک خوب چیست ؟ تنفس پذیری بالا؟ لوکس بودن  آن؟ نرم بودن ؟
 
همه این ویژگی ها را می توانید در پارچه ژاکارد پیدا کنید. اگر قصد خرید پارچه ژاکارد برای تشک را دارید باید بدانید که انتخاب بسیار خوبی کرده اید.
 
پارچه ژاکارد پنبه ای را می توان بهترین انتخاب بین پارچه های ژاکارد دانست. البته باید توجه داشت که استفاده از پارچه ژاکارد در تشک می تواند قیمت آن را بالا ببرد و به همین دلیل است که امروزه برای رقابت قیمت در بازار بسیاری از تولید کنندگان از پلی استر به عنوان پارچه تشک استفاده می کنند.
 
اما پارچه ژاکارد را می تواند در تشک هایی که قابلیت تنظیم دما و همچنین تشک های طبی پیدا کنید. همچنین طرح های موجود در پارچه ژاکارد می تواند به تولید کننده در ایجاد مدل های متفاوت کمک شایانی کند.
 
یکی دیگر از مزایای پارچه ژاکارد برای استفاده به عنوان پارچه تشک، عدم جذب آب این پارچه است و شما در صورتی که لک جزئی بر این پارچه ایجاد شده باشد به راحتی قادر به پاک کردن آن هستید و نیازی ندارید تا آن را به صورت کامل شستشو کنید.
 
 
مزایای پارچه ژاکارد

مقاومت بالا : پارچه های ژاکارد دارای مقاومت بالایی هستند و شما می توانید از کیفیت بالای این پارچه استفاده و لذت ببرید
 
عدم جذب آب : پارچه ژاکارد آب را به خود جذب نمی کند و به همین دلیل دیرتر کثیف می شود و در صورت لک شدن راحت تر تمیز می شود
 
ظاهر مجلل : ظاهر پارچه زاکارد به دلیل نوع بافت و طرح های خاص آن چشمگیر است. این پارچه از قدیم جزو پارچه های زیبا و لوکس به حساب می آمده است.
 
 
 
نگهداری از پارچه ژاکارد

بنا به الیافی که در پارچه ژاکارد استفاده شده است، مدل نگهداری از این پارچه نیز متفاوت است. اما مواری وجود دارد که می توانید آنها را به عنوان قوانین کلی در نظر بگیرید تا عمر پارچه ژاکارد شما بیشتر شود و از خرید پارچه ژاکارد لذت بیشتری ببرید.
 
برای شستشو ژاکاردهایی با ضخامت معمولی می توانید از ماشین لباسشویی استفاده کنید. بعد از تمام شدن شستشو پارچه را نچلانید و آن را در مقابل نور مستقیم خورشید قرار ندهید. پارچه ژاکارد خود را در یک سطح صاف قرار دهید و به آن زمان لازم را برای خشک شدن بدهید.
 
توجه داشته باشید با توجه به اینکه ژاکارد دارای طرح در بافت خود می باشد، چلاندن این پارچه می تواند باعث خراب شدن طرح داخل پارچه شود.
 
استفاده از محلول های قوی را به کلی فراموش کنید. از یک پورد عادی برای شستشوی پارچه ژاکارد استفاده کنید تا پارچه شما آسیب نبیند.
 
برای اتوکشی این پارچه بهترین گزینه خشکشویی ها هستند. اما اگر می خواهید این کار را خودتان انجام دهید، حتما پارچه را از پشت اتو بکشید تا طرح های آن آسیب نبیند.
 
به طور کلی توجه کنید که بهتر است شستشو و اتوکشی پارچه ژاکارد توسط خشکشویی ها انجام شود تا ماندگاری این پارچه بیشتر باشد.
 
 

چگونگی انتخاب پارچه ژاکارد

اگر قصد خرید پارچه ژاکارد را دارید، می توانید به سادگی و با دیدن طرح های داخل بافت این پارچه را تشخیص دهید. اگر به دنبال مرغوب ترین پارچه ژاکارد هستید پیشنهاد ما به شما پارچه های ژاکارد ابریشمی و پنبه ای است که در صورتی که قادر به شناسایی آنها نباشید، باید از فروشنده کمک بگیرید تا مرغوب ترین پارچه ژاکارد را به شما معرفی کند
 
 
 
قیمت خرید پارچه ژاکارد

قیمت پارچه ژاکارد کاملا به الیاف بستگی دارد. طبیعتا پارچه های ژاکارد نیمه مصنوعی از مدل هایی که از الیاف طبیعی در آنها استفاده شده ارزان تر هستند. این پارچه های دارای رنج قیمتی بسیار متفاوتی هستند.
 
یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت پارچه ژاکارد نوع بافت و طرح آن می باشد. هرچه طرح های روی این پارچه پیچیده تر و ریز تر باشد، قیمت پارچه ژاکارد بالاتر است و شما باید هزینه بیشتری برای خرید پارچه ژاکارد بپردازید.

دیدگاه

دیدگاه شما

پیشنهادی برای شما

نایلون های عریض کشاورزی نایلون های عریض3الی 10متری

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

فرش ماشینی نگین کسری فرش ماشینی زمینه کرمی

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

تابلو برق EK36 Electrical panel EK36

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

رفع مسئولیت

مطالب بخش سبک زندگی « دسـ تو دسـ » در حوزه‌های پزشکی، تغذیه، روانشناسی، سلامت و زیبایی و تناسب اندام تنها جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارند و هرگز نباید جایگزین مراجعه به پزشک یا مشاور متخصص شوند . تیم تحریریه‌ی « دسـ تو دسـ » همواره در تلاش است با استفاده از منابع معتبر مطالبی به‌روز و مفید در اختیار مخاطبانش قرار دهد، اما با توجه به حساسیت زیاد حوزه‌های مرتبط با سلامت افراد، هیچ گاه توصیه نمی‌کند که از محتوای این مطالب بدون مشورت پزشک یا مشاور متخصص استفاده شود. در غیر این صورت مسئولیت عواقب احتمالی بر عهده‌ی خود فرد خواهد بود « دسـ تو دسـ » اکیدا توصیه می‌کند برای تشخیص، درمان یا تسکین هر گونه مشکل جسمی و روانی پیش از هر چیز با پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت تایید ایشان توصیه‌های موجود در مطالب « دسـ تو دسـ » را به کار بگیرد و با توجه به آنچه گفته شد، « دسـ تو دسـ » مسئولیت هر گونه استفاده‌ی نادرست از محتوای این رسانه را که منجر به بروز مشکل یا عارضه‌ای برای فرد شود از خود سلب می‌کند

+
ورود / ثبت نام پراکندگی جغرافیایی سبد خرید سازمان ها تیکت نزدیک ترین ها قوانین
Loading...