7 آذر 1400
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 5 دقیقه
' 5
اطلاعات سامانه رفاه ایرانیان مبنای درستی برای تعیین وضعیت مالی افراد نیست

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در واکنش به برخی اظهارات مبنی بر حمایت کمیته امداد از ۶۰ هزار نفر از دهک‌های بالای جامعه، گفت: اطلاعات سامانه رفاه ایرانیان مبنای درستی برای تعیین وضعیت مالی افراد نیست.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد به نقل از خانه ملت، علی‌اکبر بسطامی در واکنش به ادعای حمایت کمیته امداد از ۶۰ هزار از افراد دهک‌های ۸ تا ۱۰ جامعه افزود:: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته چنین اطلاعاتی از سامانه رفاه ایرانیان استخراج شده در حالی که اطلاعات سامانه مربوط به قبل از سال ۹۸ بوده و ممکن است افرادی که پیش از این تاریخ تحت پوشش کمیته امداد نبودند در حال حاضر با توجه به دلایل مختلف مانند فوت سرپرست خانوار تحت پوشش قرار گرفته باشند.
 
وی با بیان اینکه کمیته امداد متولی فقر نیست بلکه متولی حمایت از فقیر است، افزود: سیاست‌های غلط دولت‌ها باعث افزایش فقر و شکاف طبقاتی شده و حتی دیده شده فردی که در گذشته جزو خیرین بوده به علت ورشکستگی یا دلایل دیگر تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار گرفته است.
 
نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: همچنین در برخی موارد دیده شده افراد سودجویی با سوء استفاده از کارت ملی سالمندان تحت پوشش، فعالیت‌های اقتصادی را انجام دادند در حالی که این افراد به هیچ وجه در جریان این موضوع نبوده‌اند و اظهارات مطرح شده در این رابطه ظلم در حق افراد فقیر جامعه و کمیته امداد است و نباید به چنین شایعاتی دامن زد.
 
بسطامی یادآور شد: پذیرش در کمیته امداد دارای چارچوب‌های قانونی است و افراد باید شرایط  لازم را داشته باشند یعنی برای این کار افرادی به نام مسئول پذیرش در تمامی نقاط کشور وجود دارد و منابع تحقیق آنها دهیاران، شوراها و معتمدان محل هستند.
 
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: بر اساس اطلاعات و بررسی‌های میدانی مددکاران، افراد تحت پوشش قرار می‌گیرند و اگر فردی شرایط لازم را نداشته باشد تحت پوشش قرار نمی‌گیرد.
 
نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اگر میزان درآمد فردی کمتر از ۲۰ درصد حداقل قانون کاری که در برنامه ششم توسعه، احکام دائم توسعه و بودجه‌های سنواتی تعریف شده باشد تحت پوشش کمیته امداد قرار می گیرد البته زنان سرپرست خانوار، کودکان یتیم، سالمندان فاقد درآمد و شغل در اولویت قرار می‌گیرند؛ بنابراین تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار گرفتن دارای ضوابط و شرایطی است که باید رعایت شود.
 
وی یادآور شد: در این رابطه انتظار می رود مجلس و دولت انقلابی برای حمایت از فقرا و نیازمندان گام‌های جدی بردارند و در آستانه برنامه هفتم توسعه ریل‌گذاری‌های قانونی برای حمایت از آنها پیش‌بینی شود تا شکاف فقر در کشور به حداقل برسد؛ یکی از مطالبات جدی نمایندگان و مجلس این است که دولت نسبت به حذف سه دهک بالای درآمدی اقدام و باز توزیع حاصل از درآمد حاصله را برای طبقات پایین هزینه کند.
 

دیدگاه

دیدگاه شما

پیشنهادی برای شما

نایلون های عریض کشاورزی نایلون های عریض3الی 10متری

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

فرش ماشینی نگین کسری فرش ماشینی زمینه کرمی

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

تابلو برق EK36 Electrical panel EK36

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

رفع مسئولیت

مطالب بخش سبک زندگی « دسـ تو دسـ » در حوزه‌های پزشکی، تغذیه، روانشناسی، سلامت و زیبایی و تناسب اندام تنها جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارند و هرگز نباید جایگزین مراجعه به پزشک یا مشاور متخصص شوند . تیم تحریریه‌ی « دسـ تو دسـ » همواره در تلاش است با استفاده از منابع معتبر مطالبی به‌روز و مفید در اختیار مخاطبانش قرار دهد، اما با توجه به حساسیت زیاد حوزه‌های مرتبط با سلامت افراد، هیچ گاه توصیه نمی‌کند که از محتوای این مطالب بدون مشورت پزشک یا مشاور متخصص استفاده شود. در غیر این صورت مسئولیت عواقب احتمالی بر عهده‌ی خود فرد خواهد بود « دسـ تو دسـ » اکیدا توصیه می‌کند برای تشخیص، درمان یا تسکین هر گونه مشکل جسمی و روانی پیش از هر چیز با پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت تایید ایشان توصیه‌های موجود در مطالب « دسـ تو دسـ » را به کار بگیرد و با توجه به آنچه گفته شد، « دسـ تو دسـ » مسئولیت هر گونه استفاده‌ی نادرست از محتوای این رسانه را که منجر به بروز مشکل یا عارضه‌ای برای فرد شود از خود سلب می‌کند

+
ورود / ثبت نام پراکندگی جغرافیایی سبد خرید سازمان ها تیکت نزدیک ترین ها قوانین
Loading...