7 آذر 1400
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 8 دقیقه
' 8
تشخیص بهترین ایزوگام

عوامل مختلفی در تشخیص بهترین ایزوگام موثر است:

1- محل زندگی

آب و هوای منطقه شما تاثیر مستقیم در انتخاب ایزوگام دارد بهترین نوع ایزوگام در یک منطقه سرد سیر نمیتواند بهترین گزینه برای یک منطقه گرمسیر نیز باشد.

اولین کاری که برای انتخاب ایزوگام انجام میدهید اقلیم محل زندگی خود را انتخاب نمایید. برای مثال برای مناطق گرمسیری بهترین نوع ایزوگام، پلیمیری پلاستیکی است و برای مناطق سردسیر ایزوگام نوع پلیمری لاستیکی است.

2- جنس ایزوگام

از اونجایی که در ساخت ایزوگام قیر بکار رفته، پس نباید از تشخیص نوع جنس ایزوگام غافل شد. با دست کشیدن روی ایزوگام هم میتوانید به مرغوبیت آن پی برد. در صورتی که ایزوگام مرغوب باشد چیزی روی دستتان نمی چسبد اما در صورتی که نامرغوب باشد ذرات و رنگ ریزه های سیاه روی دستتان خواهد چسبید.

انجام چند آزمایش برای تشخیص جنس ایزوگام
روش اول که برای فهمیدن جنس ایزوگام لازم است، انجام آزمایش جنس ایزوگام است به این صورت که تکه ای کوچک از ایزوگام را به مدت دو ساعت در داخل فریزر قرار دهید و بعد ایزوگام را خم کنید اگر ایزوگام دچار شکستگی شد نا مرغوب است و اگر تغییری در ایزوگام به وجود نیامد ایزوگام سالم است .

روش دوم از بوی ایزوگام است ایزوگام نامرغوب دارای بوی نامطبوعی است در حالی که ایزوگام مرغوب چنین بویی را نمیدهد بوی نامطبوع ایزوگام‌های نامرغوب به دلیل به کار رفتن مواد و الیاف مصنوعی نامرغوب است ممکن است ایزوگام در اول بویی نداشته باشد ولی بعد از مدتی شروع به نشان دادن بوهای نامطبوع از خود می کند .

روش سوم آزمایش کشسانی ایزوگام است به این صورت که ایزوگام را بکشید اگر ایزوگام به سرعت پاره شد دارای جنس نامرغوب است ولی اگر ایزوگام در اثر کشیدگی دچار شکستگی یا پارگی نشد یعنی جنس ایزوگام دارای کیفیت خوبی است و قابل اطمینان برای استفاده بر روی پشت بام می‌باشد.

تفاوت های ایزوگام اصل و ایزوگام تقلبی

ایزوگام اصل و ایزوگام تقلبی در موارد زیادی با یکدیگر متفاوت هستند. البته برخی از این تفاوت ها مانند اطلاعاتی که روی لیبل هستند، رنگ برچسب ها و نوشته هایی که روی این برچسب ها هستند، خیلی نامحسوس است و تشخیص دادن این امر، کار سختی محسوب می شود. اما تفاوت های دیگری وجود دارند که تشخیص آن ها راحت تر می باشد:

1- وزن رول های ایزوگام در نوع اصل و تقلبی آن با یکدیگر متفاوت است.

2- ایزگام های اصل و تقلبی در تک لایه و دو لایه بودن تفاوت دارند.

3- روکش آلومینیوم بیرونی ایزوگام در نوع اصل و تقلبی ایزوگام متفاوت است.

 

ویژگی های بهترین ایزوگام چیست؟

1- مقاومت خوبی در برابر اسیدهای شیمیایی و گازها داشته باشد.

2- نقطه اشتعالی برابر با 250 درجه سانتی گراد داشته باشد.

3- مقاومت عالی در برابر گرما داشته باشد (تا دمای 120 درجه)

4- در مقابل سرمای هوا تا منفی پنج درجه سانتی گراد مقاوم باشد.

5- ضخامتی برابر با  4 میلی متر داشته باشد.

6- مشخصاتی همچون علامت استاندارد، نوع عایق، تاریخ تولید محصول و کارخانه تولید کننده ایزوگام روی آن درج شده باشد.

7- با تا کردن نشکند.

8- قدرت کششی بالایی داشته باشد به طوری که به هیچ عنوان پاره نشود.

بهترین ایزوگام مناطق سردسیری و گرم سیری

به طور کلی ایزوگام ها بر اساس مناطق گرمسیری و سردسیری، به سه دسته ایزوگام دولایه ویژه مناطق سردسیر یا نوع C، ایزوگام دولایه ویژه مناطق گرمسیری یا نوع H و ایزوگام پلیمری دولایه ویژه مناطق معتدل و گرمسیر یا نوع A تقسیم می شوند. تفاوت اصلی ایزوگام سردسیر و گرمسیر، مربوط به فرمول و نوع قیر است.

البته این دو  مدل، در ضخامت و وزن و حتی روکش نیز متفاوت هستند و متناسب با آب و هوای منطقه تولید می شوند. بهترین ایزوگام مناطق سردسیری و گرمسیری باید متناسب با شرایط آب و هوایی و تغییرات جوی همان منطقه ساخته شده باشد.

به عنوان مثال، ایزوگام سردسیری برای مناطقی استفاده می شود که تابستان ندارند و به صورت سفارشی و صادراتی تولید می گردد. بنابراین می توان گفت که بیشتر ایزوگام های موجود، مناسب برای مناطق گرمسیری هستند.

روش تشخیص بهترین ایزوگام (تقلبی از اصل)
امروزه به دلیل وجود کارخانه های متعدد و نبود شناخت کافی و لازم اکثریت مردم احتمالا فروش ایزوگام تقلبی بسیار بالا رفته است اما راه های ساده ای برای تشخیص بهترین ایزوگام بازار و تشخیص ایزوگام اصل از تقلبی وجود دارد که در ادامه مطلب برایتان بازگو می‌کنیم .

بهترین ایزوگام اول از اینکه از مواد اولیه درجه یک و مرغوب و قیر خالص و پلیمری پلاستیکی و پلی استر تولید میشود که تشخیص این ها نیاز به افراد خبره و حرفه ای دارد اما راه های ساده ای هم وجود دارد که خودتان میتوانید انجام دهید. ایزوگام اصل اول اینکه دارای شماره ی ثبت و اطلاعات تولید و انقضا روی آن است، بوی خوبی می‌دهد و دارای بوی نامطبوعی همچون مازوت نیست، اگر قسمت پشت و سیاه آن با دست تماس پیدا کند رنگ نمی‌دهد، ایزوگام های اصل و فیک تفاوت وزن فاحشی دارند و..

حتی شما میتوانید یک تکه از ایزوگام بریده و ان را درون فریزر قرار دهید و دو الی سه ساعت صبر کنید سپس آن را خارج کنید اگر دچار ترک و شکستگی‌ شده بود ایزوگام مرغوبی نیست و نشانه ی بی کیفیت بودن آن است .

 

دیدگاه

دیدگاه شما

پیشنهادی برای شما

نایلون های عریض کشاورزی نایلون های عریض3الی 10متری

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

فرش ماشینی نگین کسری فرش ماشینی زمینه کرمی

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

تابلو برق EK36 Electrical panel EK36

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

رفع مسئولیت

مطالب بخش سبک زندگی « دسـ تو دسـ » در حوزه‌های پزشکی، تغذیه، روانشناسی، سلامت و زیبایی و تناسب اندام تنها جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارند و هرگز نباید جایگزین مراجعه به پزشک یا مشاور متخصص شوند . تیم تحریریه‌ی « دسـ تو دسـ » همواره در تلاش است با استفاده از منابع معتبر مطالبی به‌روز و مفید در اختیار مخاطبانش قرار دهد، اما با توجه به حساسیت زیاد حوزه‌های مرتبط با سلامت افراد، هیچ گاه توصیه نمی‌کند که از محتوای این مطالب بدون مشورت پزشک یا مشاور متخصص استفاده شود. در غیر این صورت مسئولیت عواقب احتمالی بر عهده‌ی خود فرد خواهد بود « دسـ تو دسـ » اکیدا توصیه می‌کند برای تشخیص، درمان یا تسکین هر گونه مشکل جسمی و روانی پیش از هر چیز با پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت تایید ایشان توصیه‌های موجود در مطالب « دسـ تو دسـ » را به کار بگیرد و با توجه به آنچه گفته شد، « دسـ تو دسـ » مسئولیت هر گونه استفاده‌ی نادرست از محتوای این رسانه را که منجر به بروز مشکل یا عارضه‌ای برای فرد شود از خود سلب می‌کند

+
ورود / ثبت نام پراکندگی جغرافیایی سبد خرید سازمان ها تیکت نزدیک ترین ها قوانین
Loading...