7 آذر 1400
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 6 دقیقه
' 6
طول عمر ایزوگام

طول عمر ایزوگام
موضوعی است که در این مقاله به تفسیر توضیح خواهیم داد. با پیشرفت خانه و ساختمان سازی استفاده از ایزوگام و عایق رطوبتی نیز بیشتر شد. ایزوگام نیز مانند هر جنس دیگری تاریخ انقضا دارد. به صورت معمولی اگر تمام موارد استاندارد استفاده از ایزوگام رعایت شده باشد بین 8 تا 15 سال عمر خواهد کرد. برخی از ایزوگام ها دارای ضمانت نامه هستند تا شما را از خرید خودتان مطمئن کند.

عمر ایزوگام همچین وابسته به شرایط محیطی و نوع ایزوگام است. اگر در محلی زندگی می‌کنید که تابش خورشید بسیار زیاد است یا بارش برف و باران در آن زیاد اتفاق می‌افتد می‌بایست از ایزوگام سازگار با شرایط محیطی استفاده کنید. برای مثال اگر از ایزوگام بدون فویل در محل‌هایی که در معرض تابش خورشید است استفاده کنید، ایزوگام به زودی آسیب می‌بیند و کارایی خود را از دست می‌دهد.

ابتدا برند و نوع ایزوگامی که تهیه می‌کنید بسیار تعیین کننده است. برای مثال اگر از ابتدا ایزوگامی خریداری کنید که منعطف نباشد به راحتی پس از مدتی از هم باز می‌شود.
نکته‌ای که در کیفیت ایزوگام اثر دارد درصد قیر آن است و در مراحل بعدی می‌توانید به بو و انعطاف آن در سرما توجه کنید.
در مرحله بعد اجرای کار در عمر مفید ایزوگام اثر گذار است که به تفصیل در این باره صحبت می‌کنیم.
اگر ایزوگام شما با کیفیت باشد ولی در اجرای کار دقت کافی نشود، کار در نهایت خراب می‌شود. نصاب ماهر اقدامات اولیه و زیرسازی تا برش و اندازه‌گیری را به دقت انجام می‌دهد تا عمر مفید ایزوگام بالاتر رود.
در مرحله آخر اینکه ایزوگام در چه مکانی اجرا می‌شود نیز تاثیرگذار است.

راهکار هایی برای افزایش عمر ایزوگام


نصب با کیفیت:
 یکی از دلایلی که باعث خراب شدن و در نتیجه پایان عمر ایزوگام می شود نصاب ماهر و طریقه نصب آن می باشد. در صورتی که نصابی نابلد کار نصب ایزوگام را انجام دهد ممکن است کیفیت لازم را نداشته باشد. نصبی با کیفیت و درست است که بتواند از ساختمان در برابر نفوذ آب و رطوبت مراقب کند و پس از مدت کوتاهی ترک بر ندارد.

 

مراقبت از ایزوگام:
هر قدر که ایزوگام با کیفیت باشد و کار نصاب حرفه‌ای باشد، باز هم باید از آن مراقبت کرد و تا عمر ایزوگام افزایش یابد. از جمله اقداماتی که نباید صورت گیرد تماس ایزوگام با مواد اسیدی است زیرا بلافاصله باعث سوراخ شدن آن می‌شود. هم‌چنین اگر آفتاب شدید باشد بهتر از سایه‌بان روی پشت بام استفاده کنید تا عمر مفید ایزوگام پشت‌بام شما زیادتر شود.

 

استفاده اصولی از ایزوگام:
برای اینکه ایزوگام بتواند به مدت مورد نیاز عمر کند، می‌بایست از آن به درستی استفاده شود. برای مثال از برخورد اجسام نوک‌تیز با آن خودداری شود، اجسام بسیار سنگین را روی آن قرار ندهند، مراقبت کنند تا قطعات فلزی یا تیز روی پشت بام باقی نماند، مواد شیمیایی اسیدی یا قلیایی روی ایزوگام نریزد و سایر نکاتی که می‌تواند برای افزایش عمر ایزوگام موثر باشند را رعایت کنند.

 

تعمیر به موقع:
برای پیشگیری از نفوذ نم و رطوبت به بخش های داخلی ساختمان و وارد آمدن خسارت های مختلف، باید حتما در صورت خرابی به ترمیم ایزوگام سقف پرداخت. برای ترمیم و تعمیر ایزوگام باید ابتدا وضعیت عایق و مشکل آن مشخص شود. تا مشکلی که وجود دارد، پیدا شده و بتوانند برای حل آن راهکاری انتخاب کنند. عوامل مختلفی می توانند باعث ایجاد نشتی و نفوذ نم در سقف شوند که بررسی آن ها باید توسط متخصصین ایزوگام و افرادی که در این زمینه ماهر هستند، انجام شود.

ذکر این نکته حائز اهمیت است که اگر بخشی از ایزوگام دچار آسیب و یا ترک شد باید سریعا نسبت به تعمیر آن اقدام کرد. زیرا پس از گذشت زمان طولانی‌تر گستردگی آسیب افزایش می‌یابد.

دیدگاه

دیدگاه شما

پیشنهادی برای شما

نایلون های عریض کشاورزی نایلون های عریض3الی 10متری

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

فرش ماشینی نگین کسری فرش ماشینی زمینه کرمی

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

تابلو برق EK36 Electrical panel EK36

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

رفع مسئولیت

مطالب بخش سبک زندگی « دسـ تو دسـ » در حوزه‌های پزشکی، تغذیه، روانشناسی، سلامت و زیبایی و تناسب اندام تنها جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارند و هرگز نباید جایگزین مراجعه به پزشک یا مشاور متخصص شوند . تیم تحریریه‌ی « دسـ تو دسـ » همواره در تلاش است با استفاده از منابع معتبر مطالبی به‌روز و مفید در اختیار مخاطبانش قرار دهد، اما با توجه به حساسیت زیاد حوزه‌های مرتبط با سلامت افراد، هیچ گاه توصیه نمی‌کند که از محتوای این مطالب بدون مشورت پزشک یا مشاور متخصص استفاده شود. در غیر این صورت مسئولیت عواقب احتمالی بر عهده‌ی خود فرد خواهد بود « دسـ تو دسـ » اکیدا توصیه می‌کند برای تشخیص، درمان یا تسکین هر گونه مشکل جسمی و روانی پیش از هر چیز با پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت تایید ایشان توصیه‌های موجود در مطالب « دسـ تو دسـ » را به کار بگیرد و با توجه به آنچه گفته شد، « دسـ تو دسـ » مسئولیت هر گونه استفاده‌ی نادرست از محتوای این رسانه را که منجر به بروز مشکل یا عارضه‌ای برای فرد شود از خود سلب می‌کند

+
ورود / ثبت نام پراکندگی جغرافیایی سبد خرید سازمان ها تیکت نزدیک ترین ها قوانین
Loading...