1 آذر 1400
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 4 دقیقه
' 4
آیا ملامین­ها مقرون به صرفه هستند؟

ظروف غذاخوری از جنس ملامین دارای قیمتهای مختلفی هستند که بسیاری از آنها مقرون به صرفه می باشند. سرمایه گذاری در خرید ظروفی از این جنس می تواند باعث صرفه جویی در هزینه ها نهایی شما گردد. ملامین­ با قیمت­های متفاوتی وجود دارند و قیمت بسیاری از آن­ها به صرفه است. استفاده از ملامین در واقع می­تواند یک سرمایه گذاری بلند مدت برای شما باشد چراکه بر خلاف ظروف چینی و ظروف سرامیکی که در اثر ضربه و یا افتادن می­شکنند، محصولات ملامین با توجه به ساختار مقاومی که دارند سال­ها قابل استفاده هستند و با استفاده از محصولات ملامینی دیگر نیازی به جایگزینی مداوم ظروف به جای ظروف شکسته شده نیست.

اینکه ملامین در لیست مواد پلاستیکیِ بازیافت پذیر قرار می­گیرد یا خیر مشغله بسیاری از مصرف کنندگانی است که به سلامت زمین اهمیت می­دهند. ملامین در گروه ۷ مواد پلاستیکی قرار دارد و این بدین معناست که این مواد پر مصرف در بین پلاستیک­های معمول از گروه ۱ تا ۶ نیستند و نباید آن­ها را در سطل بازیافت ریخت. ملامین­ها مانند باقی مواد پلاستیکی قابلیت ذوب شدن برای استفاده مجدد را ندارند هرچند می­توان آنها را خرد کرد و به عنوان فیلر برای دیگر مواد پلاستیکی و یا کامپوزیت­های چوبی استفاده کرد.

دوست داران محیط زیست طرز فکر رستوران داران را نسبت به قابلیت بازیافت مواد ملامینی با تولید محصولاتی که از ۵۰٪ ملامین و ۵۰٪ بامبو تشکیل شده ­اند و تجزیه پذیر هستند تغییر دادند. دوام این محصولات مانند ملامین­های معمولی است و همچنین قابل شستشو در ماشین ظرفشویی هستند.

برای افزایش قابلیت استفاده از ملامین نکات زیر را در نظر داشته باشید.

  • اگر نیاز است که قبل از شستشوی در ماشین ظرفشویی، آن­ها را در آب بخیسانید، از مواد شوینده مناسب استفاده کنید.
  • بر روی ملامین چاقوی اره­ ای نکشید.
  • از محصولات ملامینی در فرها و اجاق­های معمولی و در ماکرویو استفاده نکنید.
  • برای شستشو ملامین از مواد شوینده خشن و ساینده و همچنین سیم ظرفشویی استفاده نکنید.
  • مواد سفید کننده برای شستن محصولات ملامینی بکار نبرید.

اگر به طور مداوم مجبور به جایگزینی ظروف شکسته هستید استفاده از ظروف غذاخوری از جنس ملامین به جای ظروف چینی قطعاً انتخابی هوشمندانه برای شما خواهد بود. این مواد منحصر به فرد هم شکننده نیستند و هم برای سرو غذاهای سرد و گرم میتوانند مورد استفاده قرار گیرند و نیاز رستوران داران با وجود این ظروف که قابلیت استفاده چندگانه دارند مرتفع می­­­شود.      

     

دیدگاه

دیدگاه شما

پیشنهادی برای شما

نایلون های عریض کشاورزی نایلون های عریض3الی 10متری

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

فرش ماشینی نگین کسری فرش ماشینی زمینه کرمی

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

تابلو برق EK36 Electrical panel EK36

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

رفع مسئولیت

مطالب بخش سبک زندگی « دسـ تو دسـ » در حوزه‌های پزشکی، تغذیه، روانشناسی، سلامت و زیبایی و تناسب اندام تنها جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارند و هرگز نباید جایگزین مراجعه به پزشک یا مشاور متخصص شوند . تیم تحریریه‌ی « دسـ تو دسـ » همواره در تلاش است با استفاده از منابع معتبر مطالبی به‌روز و مفید در اختیار مخاطبانش قرار دهد، اما با توجه به حساسیت زیاد حوزه‌های مرتبط با سلامت افراد، هیچ گاه توصیه نمی‌کند که از محتوای این مطالب بدون مشورت پزشک یا مشاور متخصص استفاده شود. در غیر این صورت مسئولیت عواقب احتمالی بر عهده‌ی خود فرد خواهد بود « دسـ تو دسـ » اکیدا توصیه می‌کند برای تشخیص، درمان یا تسکین هر گونه مشکل جسمی و روانی پیش از هر چیز با پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت تایید ایشان توصیه‌های موجود در مطالب « دسـ تو دسـ » را به کار بگیرد و با توجه به آنچه گفته شد، « دسـ تو دسـ » مسئولیت هر گونه استفاده‌ی نادرست از محتوای این رسانه را که منجر به بروز مشکل یا عارضه‌ای برای فرد شود از خود سلب می‌کند

+
ورود / ثبت نام پراکندگی جغرافیایی سبد خرید سازمان ها تیکت نزدیک ترین ها قوانین
Loading...