25 آبان 1400
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 6 دقیقه
' 6
آشنایی با نحوه کار ماشین های پرکننده مایعات

دستگاه پرکن مایعات
دستگاه پرکن مایعات جهت پرکردن انواع پرکن مایعات رقیق  و  پرکن مایعات غلیظ در ظروف مختلف به کار می رود. تعریف کلی مایعات رقیق مایعاتی میباشند که حداکثر ویسکوزیته آنها کمتر از ویسکوزیته روغن زیتون است.از این نوع  پرکن می توان برای پرکردن آب معدنی، اسید، دوغ،آب باتری،سفید کننده ها ،نوشیدنی های طمع دار، مایعات شیمیایی، غذایی، دارویی و غیره می توان اشاره کرد.دستگاه  می تواند به درخواست مشتری پر کن تک نازله، دو نازله، چهار نازله و شش نازله و غیره…. می باشد.نسبت به ظرف مشتری و ظرفیت مورد نیاز مشتری ماشینهای متفاوتی قابل ساخت است.این نوع ماشینها در ۳ دسته کلی ثقلی – حجمی ،سیلندر و پیستونی ،و، و پمپ پریستالتیک وتایمری  توسط این شرکت تولید میشوند و در هر مورد بسته به نوع مواد ،ظرف ،حجم تزریق و دقت نوع پرکن متفاوت بوده

پرکننده های مایع
بر اساس استراتژی موجود، پرکننده های مایع به دستگاه های پر کننده معمولی، فشار و وکیوم تقسیم می شوند. پرکننده های معمولی مایع با جاذبه کار می کنند که در آن مایع به دلیل وزن آن به بطری های خالی ریخته می شود. با این حال، ایجاد شرایط منحصر به فردی برای حفظ غلظت و تحمل گاز مایعات ضروری است. نمونه های قابل توجه این بطری ها، بطری های شیر می باشد.
پرکننده های وکیوم نیاز به فشار اتمسفر دارد، که با فشار بیشتری  مایعات مانند شربت، روغن، نوشابه و غیره دارای ویسکوزیته بالا هستند و به این نوع پر کردن نیاز دارند، که بسیار کارآمد است و از یک ساختار بسیار ساده استفاده می کند.
پرکننده های مایع نیاز به فشار بیشتری نسبت به فشار هوا دارد. این نوع پر شدن به “پرشدن با فشار هوا برابر” و “پرشدن با فشار بالا” تقسیم می شود. در پرشدن با فشار هوای برابر، فشار مخزن مایع برابر با فشار بطری می شود و بنابراین مایع باتوجه به وزن مورد نظر داخل بطری ها ریخته میشود.از سوی دیگر پر کردن با فشار بالا اختلاف فشار بین مایع و محیط کار میکند.

مکانیزم پر شدن در دستگاه های پرکن مایعات :
به طور کلی سه مکانیزم پرکن پمپی ، پرکن ثقلی و پرکن سیلندر پیستونی برای تزریق مایعات با هر نوع گرانروی ای وجود دارد. هر کدام از این روش ها ممکن است برای مایعی مناسب و برای مایعی دیگر کارا نباشد. از این جهت انتخاب درست مکانیزم تزریق اهمیت ویژه ای دارد.

 مکانیزم پمپی معمولا دقت چندانی ندارد و می توان برای انواع مایعات از آن استفاده کرد. اما به دلیل ماهیت کارکرد برای موادی همچون گریس سرد که چسبندگی زیادی دارند بسیار گزینه مطلوبی حساب می شود.
 معمولا برای دستگاه پرکن عرقیات ، دوغ ، انواع شوینده ها و سایر مایعات از سیستم ثقل استفاده می شود. این سیستم ارزان قیمت ترین روش تزریق است و به کمک جاذبه و وزن خود مایعات عملیات پر کردن صورت می گیرد. این روش در بیشتر مایعات رقیق استفاده می شود  .
پر کن سیلندر پیستون نیز روشی دیگر است که در ماشین آلات اتوماتیک مورد استفاده قرار میگیرد و دقت بالایی دارد. به دلیل ثابت بودن حجم تعیین و تنظیم شده ،خطای مقدار تزریق مواد خیلی کم می باشد به همین علت در مایعات با غلظت زیاد از این روش استفاده می شود.
تعداد نازل در دستگاه پرکن با توجه به راندمان تعیین می گردد. دستگاه درب بند و دستگاه سیل القایی و همچنین دستگاه جت پرینتر و تونل شیرینگ بر روی دستگاه پرکن ، بسته به سفارش خریدار نصب می شود به همین علت تعیین قیمت دستگاه پرکن بسته به راندمان و نوع متعلقات ان متفاوت می باشد.
دستگاه پرکن تقلی تایمردار
در این نوع پرکن، مایعات از مسیر بین مخزن و نازل ها در مدت زمان معین عبور می کنند. یک شیر جهت کنترل فلو مایع، نیاز می باشد که مایع به یک اندازه به تمام نازل ها برسد. پس از تنظیم کردن، این نوع پرکن مقدار مشخصی از مایع را از هر نازل در هر سیکل خارج می کند. یک دستگاه پرکن ثقلی تایمردار تا ۱۲ نازل می تواند داشته باشد. این نوع پرکن مناسبترین و اقتصادی ترین گزینه جهت مایعات رقیق بدون پالپ می باشد.

دیدگاه

دیدگاه شما

پیشنهادی برای شما

نایلون های عریض کشاورزی نایلون های عریض3الی 10متری

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

فرش ماشینی نگین کسری فرش ماشینی زمینه کرمی

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

تابلو برق EK36 Electrical panel EK36

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

رفع مسئولیت

مطالب بخش سبک زندگی « دسـ تو دسـ » در حوزه‌های پزشکی، تغذیه، روانشناسی، سلامت و زیبایی و تناسب اندام تنها جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارند و هرگز نباید جایگزین مراجعه به پزشک یا مشاور متخصص شوند . تیم تحریریه‌ی « دسـ تو دسـ » همواره در تلاش است با استفاده از منابع معتبر مطالبی به‌روز و مفید در اختیار مخاطبانش قرار دهد، اما با توجه به حساسیت زیاد حوزه‌های مرتبط با سلامت افراد، هیچ گاه توصیه نمی‌کند که از محتوای این مطالب بدون مشورت پزشک یا مشاور متخصص استفاده شود. در غیر این صورت مسئولیت عواقب احتمالی بر عهده‌ی خود فرد خواهد بود « دسـ تو دسـ » اکیدا توصیه می‌کند برای تشخیص، درمان یا تسکین هر گونه مشکل جسمی و روانی پیش از هر چیز با پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت تایید ایشان توصیه‌های موجود در مطالب « دسـ تو دسـ » را به کار بگیرد و با توجه به آنچه گفته شد، « دسـ تو دسـ » مسئولیت هر گونه استفاده‌ی نادرست از محتوای این رسانه را که منجر به بروز مشکل یا عارضه‌ای برای فرد شود از خود سلب می‌کند

+
ورود / ثبت نام پراکندگی جغرافیایی سبد خرید سازمان ها تیکت نزدیک ترین ها قوانین
Loading...