24 آبان 1400
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 10 دقیقه
' 10
انواع کیسه زباله

انواع کیسه زباله

 

کیسه زباله، کیسه زباله مشکی

 

ابعاد تولیدی کیسه زباله

کیسه زباله ابزاری با کاربری عمومی و صنعتی بوده که جهت دفع پسماند و جمع آوری زباله منازل، ادارات، سازمان ها، مراکز بهداشتی و درمانی و… مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول با توجه به نوع کاربری آن در رنگ، ضخامت و ابعاد مختلفی تولید می شود. متداول ترین ابعاد برای کیسه زباله ۷۰*۵۵، ۹۰*۷۰ و ۱۲۰*۸۰ می باشد، البته لازم به ذکر است که هر سایز دیگری به صورت سفارشی قابل عرضه است.

کیسه زباله، کیسه زباله مشکی، کیسه زباله رولی

تقسیم بندی کیسه های زباله

شاید کیسه زباله ها بیشتر به شکل پلاستیک های بزرگ مشکی رنگ شناخته شوند، اما واقعیت این است که این محصول پلاستیکی از تنوع زیادی برخوردار است. کیسه زباله انواع محتلفی دارد که می توان آن ها را از دو لحاظ دسته بندی کرد: از لحاظ تولیدی و از لحاظ مصرفی. جنبه تولیدی، به اشکال و انواع مختلف این محصول در محل تولید اشاره دارد؛ به عنوان مثال می توان کیسه زباله های برگه ای و رولی را نام برد. اما تقسیم بندی کیسه زباله ها از جنبه مصرفی، به محل مصرف آن ها اشاره می کند. به طور مثال، کیسه زباله بیمارستانی در بیمارستان و کیسه زباله خانگی در منازل مصرف می شوند.

کیسه زباله، کیسه زباله رنگی، کیسه زباله بیمارستانی

انواع کیسه زباله از لحاظ تولیدی

کیسه زباله بدون بند و بند دار: کیسه زباله بدون بند، ساده ترین و شناخته شده ترین نوع کیسه های زباله هستند که فاقد بند بوده و همه ما با آن ها آشنا هستیم. اما کیسه زباله بند دار، دارای یک بند در قسمت دهانه خود می باشد که باعث می شود که بتوان از حجم حداکثری کیسه استفاده نمود و همچنین از انتشار آلودگی به محیط اطراف جلوگیری کرد. در شرکت هایی که تولید پسماند بالایی دارند برای آن که پسماند جمع شده از داخل کیسه زباله سر ریز نشود، اپراتورهای خدماتی مجبور هستند که کیسه های زباله را تا نصف کمتر پر نمایند تا به راحتی بتوانند آن ها را گره بزنند. این کار باعث می شود که مصرف کیسه زباله یک مرکز تقریبا به ۲ برابر حالت عادی برسد. برخی دیگر از مصرف کنندگان برای حل این مشکل از بست های پلاستیکی استفاده می کنند که این بست ها خودشان نوعی هزینه سربار می باشد که هزینه هر کیلو کیسه زباله را تا حدود ۵۰% اقزایش می دهد. به منظور رفع این مشکل طراحان صنعتی دستگاه کیسه زباله بند دار را طراحی نمودند.

 

کیسه زباله، کیسه زباله مشکی، کیسه زباله بند دار، کیسه زباله بندی

 

کیسه زباله برگه ای و رولی: کیسه های برگه ای به صورت تا شده روی یکدیگر و داخل یک بسته بندی پلاستیکی قرار گرفته اند. وجود پرفراژهای انتهای هر کیسه کار جداسازی آن را راحت تر می کند. در کیسه های رولی، برگه ها به دور یک بوبین مقوایی رول و در یک لفاف پلاستیکی یا مقوایی بسته بندی می شوند. این نوع کیسه های زباله آسان مصرف بوده و وجود پرفراژهای انتهای هر برگ باعث می شود که بتوان آن را به آسانی از کل رول جدا کرد.

 

کیسه زباله، کیسه زباله رنگی، کیسه زباله رنگی

 

کیسه زباله معطر: این نوع کیسه ها حاوی اسانس هایی هستند که علاوه بر جلوگیری از انتشار بوی نامطبوع زباله، باعث خوشبو شدن محیط نیز می شود. این کیسه ها در رایحه های گل ها و میوه های مختلف مانند سیب، لیمو، توت فرنگی و… موجود می باشند.

 

کیسه زباله معطر، کیسه زباله

 

کیسه زباله لندنی: همان کیسه های رولی هستند که غالبا با رنگ مشکی شناخته می شوند. با این حال امکان تولید آن ها در سایر رنگ ها نیز وجود دارد.

کیسه زباله لندنی، کیسه زباله مشکی، کیسه زباله

 

انواع کیسه زباله از لحاظ مصرفی

کیسه زباله بیمارستانی: در مراکز بهداشتی و بیمارستانی به دلیل نوع محیط و ترکیبات زباله ‌هایی که تولید می‌شوند، لازم است از کیسه زباله مخصوص استفاده شود. برای این مکان ها سه نوع کیسه زباله غیرعفونی، کیسه زباله عفونی و کیسه زباله‌ امحا وجود دارد. از کیسه زباله ‌های غیرعفونی معمولا برای مواد خشک استفاده می ‌شود که آلودگی‌ خاصی نداشته باشند. برای زباله‌ های عفونی که آلودگی ‌های بیولوژیکی دارند و احتمال شیوع و سرایت آن وجود دارد، از کیسه زباله‌ های عفونی استفاده می ‌شود که در برابر مواد تیز و برنده مقاوم باشند. از کیسه امحا یا کیسه زباله اتوکلاو بیمارستانی نیز جهت بی خطر سازی زباله های عفونی بیمارستانی و آزمایشگاهی استفاده می شود. کیسه زباله بیمارستانی در رنگ های مختلفی از جمله زرد، قرمز، سفید، آبی و قهوه ای تولید می شوند که هر رنگ کاربرد خاصی را نشان می دهد.

 

کیسه زباله بیمارستانی

 

کیسه زباله خانگی: برای زباله های تولید شده در منزل بهتر است از دو کیسه مجزا به منظور تفکیک زباله های تر و خشک استفاده نمود. برای زباله‌ های خشک و همچنین زباله‌ های با وزن کم می توان کیسه زباله‌ های نازک و با ضخامت کم را مورد استفاده قرار داد. زباله ‌های تر و همچنین زباله ‌هایی که وزن بالاتری دارند بهتر است در کیسه زباله‌ های ضخیم قرار بگیرند.

 

کیسه زباله، کیسه زباله رنگی

 

کیسه زباله مخصوص اداره‌ها و سازمان‌ها: زباله ‌هایی که در محل کار و یا شرکت‌ ها تولید می‌شوند با زباله ‌هایی که در منزل تولید می‌شود متفاوت است؛ به همین دلیل باید از کیسه زباله مخصوص استفاده شود. این نوع زباله ها بیشتر از جنس کاغذ و زباله خشک بوده و حجم تولیدی آن نیز نسبت به زباله های خانگی بسیار کمتر می باشد. بنابراین بهتر است در این مکان ها از کیسه هایی با ابعاد کوچک تر استفاده شود تا بتوان با تعویض سریع تر کیسه ها از تجمع و انتشار آلودگی در محیط جلوگیری کرد.

 

کیسه زباله، کیسه زباله رنگی، کیسه زباله بند دار، کیسه زباله بندی

 

تولید زباله مسئله ای است که همواره دغدغه دوستداران محیط زیست بوده است. رشد جمعیت و افزایش مواد مصرفی در سال های اخیر موجب تشدید این امر شده است. امید است که توانسته باشیم با تولید کیسه زباله های باکیفیت گام موثری در راستای کمک به حفظ محیط زیست و منابع طبیعی برداریم.

 

کیسه زباله

دیدگاه

دیدگاه شما

پیشنهادی برای شما

نایلون های عریض کشاورزی نایلون های عریض3الی 10متری

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

فرش ماشینی نگین کسری فرش ماشینی زمینه کرمی

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

تابلو برق EK36 Electrical panel EK36

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

رفع مسئولیت

مطالب بخش سبک زندگی « دسـ تو دسـ » در حوزه‌های پزشکی، تغذیه، روانشناسی، سلامت و زیبایی و تناسب اندام تنها جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارند و هرگز نباید جایگزین مراجعه به پزشک یا مشاور متخصص شوند . تیم تحریریه‌ی « دسـ تو دسـ » همواره در تلاش است با استفاده از منابع معتبر مطالبی به‌روز و مفید در اختیار مخاطبانش قرار دهد، اما با توجه به حساسیت زیاد حوزه‌های مرتبط با سلامت افراد، هیچ گاه توصیه نمی‌کند که از محتوای این مطالب بدون مشورت پزشک یا مشاور متخصص استفاده شود. در غیر این صورت مسئولیت عواقب احتمالی بر عهده‌ی خود فرد خواهد بود « دسـ تو دسـ » اکیدا توصیه می‌کند برای تشخیص، درمان یا تسکین هر گونه مشکل جسمی و روانی پیش از هر چیز با پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت تایید ایشان توصیه‌های موجود در مطالب « دسـ تو دسـ » را به کار بگیرد و با توجه به آنچه گفته شد، « دسـ تو دسـ » مسئولیت هر گونه استفاده‌ی نادرست از محتوای این رسانه را که منجر به بروز مشکل یا عارضه‌ای برای فرد شود از خود سلب می‌کند

+
ورود / ثبت نام پراکندگی جغرافیایی سبد خرید سازمان ها تیکت نزدیک ترین ها قوانین
Loading...