24 آبان 1400
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 5 دقیقه
' 5
اولین کیسه فریز کجا تولید شد؟

اولین کیسه فریز کجا تولید شد؟

هر کالایی که ما استفاده می‌کنیم در نوع خود دارای تاریخچه مخصوص به خود است. مثلاً اولین کسی که این کالا را تولید کرد چه کسی بود و برای چه هدفی آن را تولید کرده است و یا چه اتفاقی افتاد که استفاده از این  محصول بین مردم رایج شد. از جمله اطلاعاتی که برای همه ما جالب است که در مورد آن بدانیم. کیسه فریز نیز یکی از همین کالاهایی است که تاریخچه مخصوص به خود را دارد.

تاریخچه کیسه فریزر
الکساندر پارکس، کسی است که برای اولین بار در سال ۱۸۵۶ پلاستیک را اختراع کرد، اما کیسه‌های فریز امروزی که از آن استفاده می‌کنیم برای اولین بار توسط یک فرد سوئدی به نام استن گوستاف تولین در سال ۱۹۶۵ تولید شد. این کیسه‌ها به این منظور تولید شدند تا مانع از بین رفتن گیاهان و جایگزین کیسه‌های کاغذی شوند که برای محیط زیست مضر تلقی می‌شدند. کیسه‌های فریز تولید شده به مراتب از کیسه‌های کاغذی مقاوم‌تر بودند و امکان استفاده‌های مجدد از آن‌ها وجود داشت.

البته روند تولید پلاستیک به همین‌جا ختم نشد و تلاش برای جایگزین کردن کیسه‌های پلاستیکی با کیسه‌های کاغذی همچنان ادامه پیدا کرد. شرکت دیکسی (Dixie) در دهه ۱۹۸۰ کیسه‌های پلاستیکی را تولید کرد تا جایگزین کیف‌های کاغذی مورد استفاده در فروشگاه‌ها شود. پس از تولید این شرکت، فروشگاه زنجیره‌ای مواد غذایی Safeway & Kroger در سال ۱۹۸۲ تصمیم گرفت تا کیسه‌ها کاغذی خود را با کیسه‌های پلاستیکی جدید جایگزین کند. بعد از سال ۱۹۸۲ طولی نکشید و بقالی‌ها، فروشگاه‌های بزرگ و کوچک نیز متوجه شدند که کیسه‌های پلاستیکی و کیسه‌ فریز های جدید قوی‌تر، ارزان‌تر و حمل آسان‌تری نسبت به کیسه‌های کاغذی دارند. به همین ترتیب انواع کیسه‌های پلاستیکی و کیسه‌های فریز جایگزین کیسه‌های کاغذی شدند و استفاده از انواع کیسه فریز در میان مردم رایج شد.

نایلون و نایلکس
نایلون و نایلکس محصولاتی است که امروزه کاربرد بسیاری در فروشگاه‌ها و منازل دارند. نایلون‌ها که خود نیز دارای انواع مختلف است و نسبت به نایلکس‌ها شفاف‌تر، ‌براق‌تر و نرم‌تر است و به راحتی مچاله می‌شود. در مقابل نایلکس‌ها قرار می‌گیرند که نازک، خشک و مات‌تر است و به هنگام مچاله شدن صدای خش خش می‌دهد. از جمله انواع نایلکس‌ها شامل کیسه فریزر، سفره‌ یکبار مصرف، کیسه زباله و دستکش یکبار مصرف است که در بازار شناخته می‌شوند.

 کیسه فریز محصولی است که با استفاده از مواد پلی اتیلن سبک و سنگین تولید شده و از آن جهت نگهداری مواد غدایی و یا سایر محصولات استفاده می‌شود. در انتخاب انواع کیسه‌های فریز باید مواظب بود و از انتخاب کیسه‌های فریز که دارای شفافیت کمتری است ممانعت گردد. کیسه‌های فریز دارای انواع و مدل‌های بسته بندی متعددی است که می‌توان مهم‌ترین ویژگی‌های این کیسه‌ها را شامل مقاومت در مقابل سرما، پاره نشدن در برابر نفوذ عطر و طعم مواد غذایی و همچنین سهولت بسته بندی نام برد.

 

دیدگاه

دیدگاه شما

پیشنهادی برای شما

نایلون های عریض کشاورزی نایلون های عریض3الی 10متری

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

فرش ماشینی نگین کسری فرش ماشینی زمینه کرمی

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

تابلو برق EK36 Electrical panel EK36

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

رفع مسئولیت

مطالب بخش سبک زندگی « دسـ تو دسـ » در حوزه‌های پزشکی، تغذیه، روانشناسی، سلامت و زیبایی و تناسب اندام تنها جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارند و هرگز نباید جایگزین مراجعه به پزشک یا مشاور متخصص شوند . تیم تحریریه‌ی « دسـ تو دسـ » همواره در تلاش است با استفاده از منابع معتبر مطالبی به‌روز و مفید در اختیار مخاطبانش قرار دهد، اما با توجه به حساسیت زیاد حوزه‌های مرتبط با سلامت افراد، هیچ گاه توصیه نمی‌کند که از محتوای این مطالب بدون مشورت پزشک یا مشاور متخصص استفاده شود. در غیر این صورت مسئولیت عواقب احتمالی بر عهده‌ی خود فرد خواهد بود « دسـ تو دسـ » اکیدا توصیه می‌کند برای تشخیص، درمان یا تسکین هر گونه مشکل جسمی و روانی پیش از هر چیز با پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت تایید ایشان توصیه‌های موجود در مطالب « دسـ تو دسـ » را به کار بگیرد و با توجه به آنچه گفته شد، « دسـ تو دسـ » مسئولیت هر گونه استفاده‌ی نادرست از محتوای این رسانه را که منجر به بروز مشکل یا عارضه‌ای برای فرد شود از خود سلب می‌کند

+
ورود / ثبت نام پراکندگی جغرافیایی سبد خرید سازمان ها تیکت نزدیک ترین ها قوانین
Loading...