23 آبان 1400
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 7 دقیقه
' 7
انواع سنگ تراورتن

انواع سنگ تراورتن

در صورتی که شرایط پایدار بوده و تداوم داشته باشد، رفته رفته به تعداد لایه‌ها افزوده می‌شود و سنگ تراورتنی با ضخامت بالا تولید می‌شود.البته، ممکن است تداوم این شرایط در همه حال و هر زمان نیز مقدور نباشد.

برخی فواصل که در بافت سنگ‌های تراورتن دیده می‌شود دقیقا نتیجه این تغییرات شرایط هستند که گاهی حتی بر زیبایی سنگ نیز اضافه می‌کنند.کلسیم، منگنز، سیلیس، مواد آلی و همچنین آهن‌های دو ظرفیتی و سه ظرفیتی املاح و عناصری هستند که در داخل سنگ‌های تراورتن وجود دارند و تعیین کننده رنگ و کیفیت آن بشمار می‌روند.

سنگ تراورتن چرمی چیست؟

با وجود این‌که سنگ‌های تراورتن دارای منشا طبیعی هستند، اما شناسایی، استخراج، فرآوری و آماده‌سازی آن‌ها برای استفاده در ساختمان طبیعتا نیازمند یک سری کارها است. اولین کار برش‌کاری این سنگ‌ها است که می‌تواند به دو صورت انجام بگیرد:

    برش‌کاری عمود بر لایه‌بندی (Veincut)
    برش‌کاری به موازات لایه‌بندی (Crosscut)

پس از این مرحله مهم‌ترین مرحله فینیشینگ یا پرداخت سنگ در سنگبری است. نحوه فینیشینگ نهایی سطح رویی سنگ‌های تراورتن می‌تواند تعیین کننده ظاهر نهایی آن باشد. سنگ‌های تراورتن صیقلی و صاف یا پولیش‌شده، سنگ‌های تراورتن خشن شده و سنگ‌های تراورتن آنتیک یا چرمی، نتیجه برخی اقدامات در این مرحله هستند.

همان‌طور که از نام آن‌ها نیز برمی‌آید، سابیدن و صیقلی کردن سنگ باعث افزایش براقیت و صافی سطح آن می‌شود. این در حالی است که در برخی از انواع سنگ‌های تراورتن که سنگ‌های تراورتن چرمی نام دارند، علاوه بر حذف این مرحله، از اسید نیز استفاده می‌کنند تا خلل و فرج سطح سنگ را بازتر کرده و با استفاده از برخی فرچه‌های سیمی سطح کار را می‌سابند تا صیقلی بودن خود را به صورت کامل از دست بدهد.

این قبیل سنگ‌های مرمریت، با توجه به این‌که دیگر لیز نیستند برای کف استخرها و سالن‌ها عالی هستند و می توانند به دلیل ظاهر آنتیک و قدیمی خود انتخاب بسیاری از طراحان و افراد باشند.فرایند چرمی‌سازی در مورد بسیاری از انواع سنگ‌های دیگر نیز انجام می‌شود اما نرم بودن سنگ‌های تراورتن باعث شده است تا این روش، در مورد این سنگ تزئینی زیبا بیشتر مورد استقبال قرار بگیرد.

 

انواع فرآوری سنگ تراورتن

این متریال نمونه ای از محصولات تطبیق پذیر شناخته شده و در انواع طرح و رنگ می تواند پاسخگوی سلایق مختلف برای دستیابی به آن چه در ذهن افراد است، باشد. این متریال به روش های مختلف فرآوری می شود که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.

صیقلی: این سنگ ظاهری شیک و لوکس داشته و سطح آن براق می باشد. نمای این محصول به گونه ای است که باعث بازتاب نور می شود.

هوند: این نمونه سنگ از ظاهری یکدست اما مات برخوردار بوده و نور از سطح آن بازتاب نمی شود.

براش: تراورتن براش ظاهری روستیک مانند و جذاب دارد. آن چه که باعث ایجاد چنین نمایی در این سنگ می شود، استفاده از براش های مخصوص و ایجاد بافت بر روی سنگ می باشد.

تامبل: برای ساخت تراورتن تامبل، در ابتدا سنگ اندازه گیری و بریده می شود و در پوششی پلاستیکی قرار داده شده و سطح آن با آب و مواد ساینده، ساییده می شود. در برخی موارد از مقداری اسید نیز برای این کار استفاده می شود. تراورتن تامبل از ظاهر طبیعی تری برخوردار می باشد. این محصول مانند تراورتن براش از بافت بیش تری نسبت به سایر نمونه ها برخوردار می باشد. تنها تفاوت این دو در آن است که مدل تامبل گوشه های صاف تری دارد. نکته مهم در نصب این مدل، استفاده از سیلر بر روی آن پس از دوغاب ریختن می باشد.

​ ​
انواع رنگ سنگ تراورتن

این متریال نمونه ای از محصولاتی است که از تنوع رنگی بالایی برخوردار می باشد. از جمله این رنگ ها می توان به بژ، قهوه ای، خاکی، سفید و حتی طوسی نقره ای اشاره کرد. این تنوع رنگ باعث شده تا از این محصول در طراحی داخلی استفاده های زیادی شود.

این تنوع رنگی به اندازه ای است که می توان گفت هیچ دو سنگی که در دو مکان مختلف مورد استفاده قرار گرفته اند، ظاهر یکسانی ندارند، حتی اگر مدل سنگ ها برابر باشد. بنابراین بهتر است قبل از خرید و نصب، نمونه ای از مدل مورد نظر را در مکانی که قصد استفاده از آن را دارید، قرار داده تا از نمای کلی آن اطمینان حاصل کنید. نمونه ای از پرطرفدارترین انواع رنگ های این محصول، تراورتن سفید می باشد.

دیدگاه

دیدگاه شما

پیشنهادی برای شما

نایلون های عریض کشاورزی نایلون های عریض3الی 10متری

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

فرش ماشینی نگین کسری فرش ماشینی زمینه کرمی

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

تابلو برق EK36 Electrical panel EK36

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

رفع مسئولیت

مطالب بخش سبک زندگی « دسـ تو دسـ » در حوزه‌های پزشکی، تغذیه، روانشناسی، سلامت و زیبایی و تناسب اندام تنها جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارند و هرگز نباید جایگزین مراجعه به پزشک یا مشاور متخصص شوند . تیم تحریریه‌ی « دسـ تو دسـ » همواره در تلاش است با استفاده از منابع معتبر مطالبی به‌روز و مفید در اختیار مخاطبانش قرار دهد، اما با توجه به حساسیت زیاد حوزه‌های مرتبط با سلامت افراد، هیچ گاه توصیه نمی‌کند که از محتوای این مطالب بدون مشورت پزشک یا مشاور متخصص استفاده شود. در غیر این صورت مسئولیت عواقب احتمالی بر عهده‌ی خود فرد خواهد بود « دسـ تو دسـ » اکیدا توصیه می‌کند برای تشخیص، درمان یا تسکین هر گونه مشکل جسمی و روانی پیش از هر چیز با پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت تایید ایشان توصیه‌های موجود در مطالب « دسـ تو دسـ » را به کار بگیرد و با توجه به آنچه گفته شد، « دسـ تو دسـ » مسئولیت هر گونه استفاده‌ی نادرست از محتوای این رسانه را که منجر به بروز مشکل یا عارضه‌ای برای فرد شود از خود سلب می‌کند

+
ورود / ثبت نام پراکندگی جغرافیایی سبد خرید سازمان ها تیکت نزدیک ترین ها قوانین
Loading...