20 آبان 1400
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 4 دقیقه
' 4
انواع لعاب کاشی و سرامیک

لعاب چیست؟ در کاشی و سرامیک چند نوع لعاب وجود دارد؟ انواع لعاب چه تفاوت هایی با هم دارد؟ لعاب از چه موادی تشکیل می شود؟ لعاب چگونه روی کاشی اعمال می شود؟بعد از اعمال انگوب، دوغاب لعاب جهت زیبایی و مرحله نهایی روی سطح بیسکوییت اعمال می شود. دوغاب لعاب با شرایط ویژه ای به وسیله ی دستگاه های ولا یا بل و غیره روی کاشی اعمال می شود. لعاب از مواد سرامیکی مانند سیلیس، کائولن، کربنات ها، اکسید های فلزی و قلیایی تشکیل می شود که میزان این مواد از طریق زگر و انالیز های مواد محاسبه می شود. کاشی هایی که دارای سطح براق و شیشه ای است لعاب ترانس دارند.کاشی های باسطح بدون برق و مات دارای لعاب مات هستند. لعاب هایی که مانند شیشه مه گرفته و نیمه براق است نیز اپک نام دارد.

لعاب کاشی و سرامیک چیست؟

لعاب‌‌ها در واقع مواد خمیری شکلی هستند که قبل از پختن آن‌ها را بر روی کاشی و سرامیک ریخته و سپس می گذارند بپزد تا کیفیت‌شان افزایش یابد.لعاب‌ها به کاشی و سرامیک‌ها درخشندگی و شفافیت خاصی می دهند و مقاومت آن‌ها را در مقابل برخی مواد شیمیایی بیشتر می‌کنند.با توجه به موادی که در لعاب به کار رفته، ویژگی و مقاومت کاشی و سرامیک هم تغییر می‌کند، هرچه کیفیت مواد بهتر باشد کیفیت کاشی و سرامیک هم بیشتر می‌شود.

انواع لعاب کاشی و سرامیک

لعاب های انواع زیاد و مختلفی دارند که در ادامه برخی از آن‌ها را که مختص کاشی و سرامیک هستند به طور جزئی معرفی می‌کنم.لعاب‌ها باعث بالا رفتن مقاومت کاشی و سرامیک‌ها در برابر آب، مواد شیمیایی، سرما و گرما و مواد اسیدی می شوند.

لعاب های سربی کاشی و سرامیک را براساس ترکیبات شیمیایی آن می توانیم به موارد زیر تقسیم بندی کنیم:

لعاب‌های حاوی برات
لعاب‌های سربی ساده و مخلوط
لعاب‌های بدون بور

لعاب‌های بدون سرب شامل:

لعاب‌های براتی
لعاب‌های بدون بور

لعاب‌ها براساس مقاوت آن‌ها در برابر مواد شیمیایی مختلف به انواع زیر تقسیم بندی می گردند:

لعاب های ضد اسید
لعاب ضد بازی
لعاب های مقاوم در برابر ترکیب شدن

لعاب‌ها براساس شفافیت و شیشه‌ای بودن کاشی به گونه‌های زیر تقسیم می شوند:


لعاب های مات
لعاب های اپک
لعاب پرسلان
لعاب های انگوب
لعاب های معرق
لعاب های شفاف

تقسیم بندی لعاب‌ها از نظر روش‌های تولید را بدانیم:

لعاب های خام 

لعاب های فریتی 

لعاب های نمکی

 

دیدگاه

دیدگاه شما

پیشنهادی برای شما

نایلون های عریض کشاورزی نایلون های عریض3الی 10متری

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

فرش ماشینی نگین کسری فرش ماشینی زمینه کرمی

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

تابلو برق EK36 Electrical panel EK36

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

رفع مسئولیت

مطالب بخش سبک زندگی « دسـ تو دسـ » در حوزه‌های پزشکی، تغذیه، روانشناسی، سلامت و زیبایی و تناسب اندام تنها جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارند و هرگز نباید جایگزین مراجعه به پزشک یا مشاور متخصص شوند . تیم تحریریه‌ی « دسـ تو دسـ » همواره در تلاش است با استفاده از منابع معتبر مطالبی به‌روز و مفید در اختیار مخاطبانش قرار دهد، اما با توجه به حساسیت زیاد حوزه‌های مرتبط با سلامت افراد، هیچ گاه توصیه نمی‌کند که از محتوای این مطالب بدون مشورت پزشک یا مشاور متخصص استفاده شود. در غیر این صورت مسئولیت عواقب احتمالی بر عهده‌ی خود فرد خواهد بود « دسـ تو دسـ » اکیدا توصیه می‌کند برای تشخیص، درمان یا تسکین هر گونه مشکل جسمی و روانی پیش از هر چیز با پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت تایید ایشان توصیه‌های موجود در مطالب « دسـ تو دسـ » را به کار بگیرد و با توجه به آنچه گفته شد، « دسـ تو دسـ » مسئولیت هر گونه استفاده‌ی نادرست از محتوای این رسانه را که منجر به بروز مشکل یا عارضه‌ای برای فرد شود از خود سلب می‌کند

+
ورود / ثبت نام پراکندگی جغرافیایی سبد خرید سازمان ها تیکت نزدیک ترین ها قوانین
Loading...