20 آبان 1400
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 8 دقیقه
' 8
5 اصل مهم در ست کردن شال و روسری با لباس

 

این روزها برای زیبا و خوش پوش بودن به همان اندازه که انتخاب لباس مهم است، نحوه ست کردن آن­ها با یکدیگر نیز اهمیت دارد. دیگر پوشیدن لباس ­های یک رنگ و یک طرح به عنوان ست، نه تنها از مد افتاده است بلکه اصلا زیبا و شیک نیز دیده نمی­شود. شال و روسری، مانتو، کیف و کفش و تمامی چیزهایی که همراه با هم می­ پوشید، باید با یکدیگر تناسب و همخوانی داشته باشد تا بتوانید استایلی شیک و زیبا داشته باشید. در این مقاله می­ خواهیم شما را با اصول حرفه ­ای ست کردن شال و روسری با لباس ­های دیگرتان آشنا کنیم.

1. توجه به طرح شال و روسری

یکی از اصولی که برای ست کردن شال و روسری باید مورد توجه قرار گیرد، طرح آن­ها و تناسب آن با لباس­ها است. اگر شال و روسری شما طرح ­هایی شلوغ دارد، از پوشیدن آن­ها همراه با مانتو و یا شومیزهای طرح دار خودداری کنید. این مساله باعث می­ شود ظاهر شما بیش از اندازه شلوغ و بهم ریخته نشان داده شود.

اگر شال و روسری شما طرحی ساده دارد، می توانید آن را هم با لباس ­هایی ساده و هم طرح دار بپوشید. از این بابت محدودیت انتخاب لباس ندارید.

اگر مدل شال و روسری شما سنتی و کلاسیک است، نمی­ توانید آن را با لباس ­هایی فانتزی بپوشید. برای مثال اگر لباس شما پفکی و فانتزی است، پوشیدن یک شال با طرح ­های کلاسیک مثلا همراه با نوشته ­های هنری جالب نخواهد شد.

2. توجه به رنگ لباس و شال و روسری

نکته دیگری که برای ست کردن شال و روسری با لباس ­های دیگر باید مورد توجه قرار گیرد، رنگ آن­ها است. شاید تا چند سال گذشته ست کردن رنگ را پوشیدن شال و کفش یک رنگ می ­دانستیم! اما این روزها دنیای ست کردن رنگ لباس­ ها با یکدیگر دنیایی متفاوت دارد.

  • استفاده از رنگ ­های متضاد یکی از اصول بسیار جذاب است که افراد جسور در متفاوت دیده شدن بیشتر به دنبال آن می ­روند. شما می­ توانید رنگ شال و روسری خود را متضاد با رنگ مانتو و لباس خود انتخاب کنید تا این تضاد رنگ به زیبایی ظاهر شما کمک کند.
  • رنگ ­هایی با تن مشابه از دیگر روش ­های ست کردن شال و روسری با لباس ­ها است که ظاهر شما را بسیار شیک و با کلاس خواهد کرد. به دایره رنگی زیر توجه کنید. در صورتی که رنگ لباس و یا مانتو شما هر کدام از رنگ­ های زیر است، انتخاب شال یا روسری از رنگ مجاور آن می­ تواند بسیار شیک از آب در بیاید.
  • انتخاب لباس با رنگ ­های مشابه اما با غلظت­ های متفاوت از دیگر اصول ست کردن لباس است که بسیاری از هنرپیشه­ ها و سلبریتی ­ها از آن استفاده می­کنند. برای مثال شما می­ توانید بلوز، مانتو و یا پالتوی طوسی پر رنگ خود را با روسری یا شال طوسی کم رنگ ست کنید.
استفاده از چرخه رنگ برای انتخاب رنگ لباس
استفاده از چرخه رنگ برای انتخاب رنگ لباس

3. انتخاب شال و روسری مناسب برای رنگ­های خنثی، سفید و مشکی

رنگ ­های خنثی، سفید و مشکی اصول ست کردن متفاوت­ تری نسبت به رنگ ­های دیگر دارند. مشکی رنگی است که هیچ گاه از مد نیافتاده و در لباس­ های مختلف و در مدل ­های مختلف مورد استفاده قرار می­گیرد.

  • اگر لباس شما مشکی است، از پوشیدن شال و روسری همرنگ آن خودداری کنید. پوشیدن رنگ­ هایی مانند قرمز، نارنجی و یا سبز و یا حتی سفید همراه با رنگ مشکی بسیار شیک خواهد بود.
  • در صورتی که رنگ لباس شما خنثی است، انتخاب­ های شما برای رنگ شال و روسری بیشتر خواهد بود. رنگ­ هایی مانند طوسی، زیتونی، قهوه ­ای و بژ جز رنگ­ های خنثی به شمار رفته و با کمی دقت می ­توانید ست­ های بسیار زیبایی با آن­ها بزنید.
  • در صورتی که رنگ لباس شما سفید است، می­ توانید روسری یا شالی از رنگ­ های شاد مانند نارنجی، آبی، قرمز و سبز انتخاب کنید. در صورتی که شال و روسری شما هم سفید باشد، مطمئن باشید، ظاهر شما چندان شیک و باکلاس نخواهد شد.

4. توجه به سبک لباس

نکته دیگری که هنگام انتخاب شال و روسری باید مورد توجه قرار گیرد، سبک لباس پوشیدن است. اگر سبک لباس ­هایی که انتخاب کرده­ اید کلاسیک و مجلسی است، بهتر است از روسری یا شال ­های کوچک استفاده کنید.

برای لباس ­هایی با ظاهری دخترانه تر می ­توانید از شال یا روسری­ های بزرگ­تر استفاده کنید.

5. توجه به فصل و جنس لباس

برای انتخاب مناسب شال و روسری و ست کردن آن با لباس ­های دیگر باید به فصل و جنس لباس ­هایتان نیز توجه کنید. در فصل ­های پاییز و زمستان بدون شک پوشیدن شال­ ها و روسری ­های نخی و یا حریر اصلا جالب نیست. برعکس در فصل­ های تابستان و بهار نباید روسری­ های پشمی و ضخیم بپوشید.

سخن آخر:

در این مقاله سعی کردیم نکاتی را بیان کنیم که بتوانید برای انتخاب شال و روسری و ست کردن آن با لباس های تان راحت تر تصمیم بگیرید تا همیشه استایلی جذاب داشته باشید.

اما با این تمام موارد در ست کردن لباس ها با یک دیگر نیست و فاکتور های دیگری در انتخاب و ست کردن آنها می تواند موثر باشد. که سعی می کنیم در مقالات بعدی به آنها نیز اشاره کنیم تا بتوانید انتخابی مناسب داشته باشید با ما همراه باشید.

 

دیدگاه

دیدگاه شما

پیشنهادی برای شما

نایلون های عریض کشاورزی نایلون های عریض3الی 10متری

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

فرش ماشینی نگین کسری فرش ماشینی زمینه کرمی

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

تابلو برق EK36 Electrical panel EK36

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

رفع مسئولیت

مطالب بخش سبک زندگی « دسـ تو دسـ » در حوزه‌های پزشکی، تغذیه، روانشناسی، سلامت و زیبایی و تناسب اندام تنها جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارند و هرگز نباید جایگزین مراجعه به پزشک یا مشاور متخصص شوند . تیم تحریریه‌ی « دسـ تو دسـ » همواره در تلاش است با استفاده از منابع معتبر مطالبی به‌روز و مفید در اختیار مخاطبانش قرار دهد، اما با توجه به حساسیت زیاد حوزه‌های مرتبط با سلامت افراد، هیچ گاه توصیه نمی‌کند که از محتوای این مطالب بدون مشورت پزشک یا مشاور متخصص استفاده شود. در غیر این صورت مسئولیت عواقب احتمالی بر عهده‌ی خود فرد خواهد بود « دسـ تو دسـ » اکیدا توصیه می‌کند برای تشخیص، درمان یا تسکین هر گونه مشکل جسمی و روانی پیش از هر چیز با پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت تایید ایشان توصیه‌های موجود در مطالب « دسـ تو دسـ » را به کار بگیرد و با توجه به آنچه گفته شد، « دسـ تو دسـ » مسئولیت هر گونه استفاده‌ی نادرست از محتوای این رسانه را که منجر به بروز مشکل یا عارضه‌ای برای فرد شود از خود سلب می‌کند

+
ورود / ثبت نام پراکندگی جغرافیایی سبد خرید سازمان ها تیکت نزدیک ترین ها قوانین
Loading...