16 آبان 1400
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 4 دقیقه
' 4
آشنایی با روش های تولید قطعات صنعتی

آشنایی با روش های تولید قطعات صنعتی 

 

صنایع مختلف برای اینکه کار خود را به درستی به انجام برسانند، به قطعات و تجهیزات صنعتی مختلفی نیاز دارند. برای تولید قطعات صنعتی از روش های مختلفی استفاده می شود که از مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود.

    ریخته گری
    نورد کاری
    فشار کاری
    جوشکاری
    متالوژی پودر
    ماشین کاری
    مکانیکی

 

ریخته گری

ریخته گری فرآیندی است که طی آن ،فلزات و آلیاژها به حالت مذاب درون قالب ریخته می شوند و بعد ازسرد شدن و انجماد به شکل قالب خود درمی آیند. درواقع عملیات ریخته گری برای شکل دادن به فلزات و آلیاژها و تبدیل آنها به قطعات متنوع و پیچیده با ابعاد و اندازه های مختلف انجام می شود.

 

جوشکاری

جوشکاری یکی از روشهای تولید قطعات فلزی است که به منظور اتصال دائمی قطعات به یکدیگر انجام میشود. انجام عملیات جوشکاری با روشهای مختلفی انجام می‌شود.

    جوشکاری مقاومتی
    جوشکاری قوس الکتریکی
    جوشکاری حالت جامد
    جوشکاری گاز اکسیژن

دراین میان جوشکاری قوس الکتریکی از متداولترین روشهای جوشکاری است که در آن، حرارت لازم برای اتصال به وسیله یک قوس الکتریکی بین الکترود و قطعه کار به وجود می آید.

 

متالوژی پودر

برخی از قطعات صنعتی هستند که به دلیل پیچیدگی شکلشان نمی توان آنها را به روش های دیگر نظیر جوشکاری، ریخته گری ،آهنگری و غیره تولید کرد. دراین مواقع برای تولید قطعات صنعتی از روش متالوژی پودراستفاده می شود که در این روش قالب گیری قطعات فلزی با اعمال فشار بسیار بالا بر روی پودرهای فلزی انجام می شود.

پتک کاری(آهنگری)

آهنگری

این روش از قدیمی ترین روش های شکل دادن به فلزات است.قطعاتی که در این روش ساخته میشوند دارای کیفیت و استحکام بالاتری نسبت به سایر روش ها میباشند.البته با این روش نمیتوان هر نوع فلزی را تحت عملیات پتک کاری قرار داد،چراکه برخی از فلزات ممکن است در اثر ضربات وارده در عملیات آهنگری ترک بخورند یا بشکنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شرکت ایساتیس بهاباد ارتباط برقرار کنید.

این شرکت با بهره گیری از تجهیزات و امکانات پیشرفته توانسته خدماتی نظیر تراشکاری و فرزکاری صنعتی را به مشتریان خود با بهترین کیفیت و تلرانس بالا ارائه کند و باعث جلب اعتماد آنان شود.هدف اصلی این شرکت ایجاد یک مجموعه واحد در راستای انجام پروژه های طراحی، ساخت و تولید و مونتاژ قطعات صنعتی و معدنی میباشد.

دیدگاه

دیدگاه شما

پیشنهادی برای شما

نایلون های عریض کشاورزی نایلون های عریض3الی 10متری

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

فرش ماشینی نگین کسری فرش ماشینی زمینه کرمی

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

تابلو برق EK36 Electrical panel EK36

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

رفع مسئولیت

مطالب بخش سبک زندگی « دسـ تو دسـ » در حوزه‌های پزشکی، تغذیه، روانشناسی، سلامت و زیبایی و تناسب اندام تنها جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارند و هرگز نباید جایگزین مراجعه به پزشک یا مشاور متخصص شوند . تیم تحریریه‌ی « دسـ تو دسـ » همواره در تلاش است با استفاده از منابع معتبر مطالبی به‌روز و مفید در اختیار مخاطبانش قرار دهد، اما با توجه به حساسیت زیاد حوزه‌های مرتبط با سلامت افراد، هیچ گاه توصیه نمی‌کند که از محتوای این مطالب بدون مشورت پزشک یا مشاور متخصص استفاده شود. در غیر این صورت مسئولیت عواقب احتمالی بر عهده‌ی خود فرد خواهد بود « دسـ تو دسـ » اکیدا توصیه می‌کند برای تشخیص، درمان یا تسکین هر گونه مشکل جسمی و روانی پیش از هر چیز با پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت تایید ایشان توصیه‌های موجود در مطالب « دسـ تو دسـ » را به کار بگیرد و با توجه به آنچه گفته شد، « دسـ تو دسـ » مسئولیت هر گونه استفاده‌ی نادرست از محتوای این رسانه را که منجر به بروز مشکل یا عارضه‌ای برای فرد شود از خود سلب می‌کند

+
ورود / ثبت نام پراکندگی جغرافیایی سبد خرید سازمان ها تیکت نزدیک ترین ها قوانین
Loading...