15 آبان 1400
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 4 دقیقه
' 4
فرق بین تسمه کش اتوماتیک و نیمه اتوماتیک

یکی از کاربردی ترین دستگاه ها در فرآیندهای بسته بندی دستگاه های تسمه کش هستند. هدف از تولید بسیاری از محصولات و کالاها رفع نیاز مشتریان در سطح داخلی یا بین المللی است و از مهمترین ارکان تولید، بسته بندی درست و اصولی آن است. اگر این مرحله از تولید به درستی اجرا نشود، احتمالا فروش یک محصول با شکست مواجه خواهد شد.

معمولا فرآیند بسته بندی با استفاده از دستگاه­های مختلف با توجه به نوع محصول و با روش های متنوع صورت می گیرد. در  این مقاله ما روش های بسته بندی که توسط دستگاه تسمه کش انجام می شود را بررسی کرده ایم. همچنین تفاوت بین تسمه کش اتوماتیک و نیمه اتوماتیک را نیز بیان کرده ایم با ما همراه باشید.

تسمه کش چیست؟

یکی از انواع دستگاه های بسته بندی، دستگاه تسمه کش است که در آن از نوارهای پهن  استیل یا پلاستیک فشرده جهت بسته بندی محصولات و کالاها استفاده می گردد. این دستگاه مقدار امنیت کالاها و محصولات را در حین جابه جایی بسیار بالا می برد. تسمه کش با سرعت خیلی بالا دور محصولات نوارهای پهن می کشد.

دستگاه تسمه کش چگونه عمل می کند؟

زمانی که محصول یا کالایی را روی صفحه تسمه کش می گذارید، تسمه در یک جهت به دور آن محصول پیچیده می شود و سپس دستگاه برای چند ثانیه متوقف شده و در جهت خلاف دوباره روی آن را یک دور کامل تسمه کشی می نماید.

در انتها عملیات دوخت و برش تسمه صورت می گیرد. میزان دقت و سرعت عمل در دستگاه های تسمه کشی خیلی زیاد است و دستگاه تسمه کش اتوماتیک دارای عملکردی راحت و مطمئن و در عین حال ساده است.

نوارهای و یا تسمه های به کار رفته توسط دستگاه تسمه کش چه جنسی دارند؟

برای کنترل بیشتر روی محصولات و یا حمل و نقل و جابه جایی آنها، میتوان با بکارگیری نوارها یا تسمه های مورد استفاده در دستگاه، کارتن ها، جعبه ها و یا کالاهای مختلف را باهم بسته بندی کرد. این تسمه ها یا نوارها با توجه به کاربرد و استحکام آنها دارای انواع مختلفی هستند که میتوان به انواع زیر اشاره کرد:

۱)استیل  ۲) استیل با استحکام بالا  ۳) پلی‌پروپیلن  ۴)پلی‌استر

ویژگی های مهم دستگاه تسمه کش

  • با به کار گیری این دستگاه در زمان، انرژی و مواد مصرفی به شکل قابل توجهی صرفه جویی می گردد.
  • میزان کشش و مقاومت تسمه در هنگام بسته بندی، توسط اپراتور دستگاه بررسی می گردد.
  • با استفاده از تسمه می توان محصولات بزرگ مانند الوار، رول کاغذ یا فولاد را به شکل یک بسته، تسمه کشی کرد.
  • حمل و نقل محصولات و کالا بعد از بسته بندی بسیار راحت می شود.
  • برای کاهش خسارت به اجزا از کنترل پیشرفته PLC استفاده می شود.

 

دیدگاه

دیدگاه شما

پیشنهادی برای شما

نایلون های عریض کشاورزی نایلون های عریض3الی 10متری

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

فرش ماشینی نگین کسری فرش ماشینی زمینه کرمی

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

تابلو برق EK36 Electrical panel EK36

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

رفع مسئولیت

مطالب بخش سبک زندگی « دسـ تو دسـ » در حوزه‌های پزشکی، تغذیه، روانشناسی، سلامت و زیبایی و تناسب اندام تنها جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارند و هرگز نباید جایگزین مراجعه به پزشک یا مشاور متخصص شوند . تیم تحریریه‌ی « دسـ تو دسـ » همواره در تلاش است با استفاده از منابع معتبر مطالبی به‌روز و مفید در اختیار مخاطبانش قرار دهد، اما با توجه به حساسیت زیاد حوزه‌های مرتبط با سلامت افراد، هیچ گاه توصیه نمی‌کند که از محتوای این مطالب بدون مشورت پزشک یا مشاور متخصص استفاده شود. در غیر این صورت مسئولیت عواقب احتمالی بر عهده‌ی خود فرد خواهد بود « دسـ تو دسـ » اکیدا توصیه می‌کند برای تشخیص، درمان یا تسکین هر گونه مشکل جسمی و روانی پیش از هر چیز با پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت تایید ایشان توصیه‌های موجود در مطالب « دسـ تو دسـ » را به کار بگیرد و با توجه به آنچه گفته شد، « دسـ تو دسـ » مسئولیت هر گونه استفاده‌ی نادرست از محتوای این رسانه را که منجر به بروز مشکل یا عارضه‌ای برای فرد شود از خود سلب می‌کند

+
ورود / ثبت نام پراکندگی جغرافیایی سبد خرید سازمان ها تیکت نزدیک ترین ها قوانین
Loading...