1 مهر 1400
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 8 دقیقه
' 8
ملات آماده خشک و کاربرد  آن

 

ملات آماده خشک و کاربرد و مزایای آن
 
 سیمان و ماسه و یا گچ به طور کلی اجزای اصلی و پایه ای ملات های آماده کارگاهی می باشند که به صورت دستی هر کدام را جداگانه به کارگاه ها منتقل می کنند و در نسبت های مناسب با یکدیگر ترکیب می شوند و بعد از اضافه کردن آب، ملات آماده خمیری جهت استفاده آماده می شود.
یکی از مواردی که می تواند مشکلاتی را در زمینه های ساحتمان سازی حل کند و باعث افزایش سرعت کار شود، تولید ملات آماده و اندودهای با کیفیت هست.
 

 
ملات آماده 
 
وجود برخی از مشکلات، افزایش در سرعت اجرا و همچنین بهبود خواص و عملکرد ملات های آماده کارگاهی، باعث ساخت تکنولوژی های پیشرفته برای تولید ملات خشک آماده در اروپای غربی شد و بعد از آن معایبی که در ملات های مخلوط کارگاهی دیده می شد برطرف شدند.
 

 
 ملات آماده خشک که به نام های  Dry Mix، Ready Mix Mortar،Dry Mortar ،از آن یاد می شود. ملات آماده خشک از ترکیب سه ماده اصلی سیمان، سنگدانه ها و مواد افزودنی شیمیایی تهیه می شود. نسبت ترکیب و نوع مواد گفته شده بر اساس تولید محصولات مختلف ملات آماده خشک متفاوت است.
 
بر خلاف روش سنتی ، از آنجا که فرمولاسیون تولید ملات های خشک توسط آزمایشگاه های مجهز ارائه می گردد و در آزمایشگاه ، بهترین طرح اختلاط مواد اولیه با یکدیگر بعد از آزمایشات دقیق و بررسی تاثیر ترکیب مقادیر مختلف مواد اولیه با هم به دست می آید و محصول تولید شده نیز در مرحله کنترل کیفیت مورد بررسی قرار می گیرد، محصول ملات آماده خشک تولید شده دارای بالاترین استانداردهای روز دنیا می باشد و شما در تولید روش های سنتی این میزان دقت و کیفیت را هرگز مشاهده خواهید کرد.
 

 
ملات آماده خشک 
 
 
سهولت استفاده از ملات های خشک آماده علاوه بر صرفه جویی در زمان باعث می شود در هزینه های ساخت و ساز هم اقتصادی تر عمل کنید. تهیه و بکارگیری ملات آماده ساده است و یک کارگر معمولی هم می تواند بدون آنکه تغییری در شیوه استفاده ی ابزار آلات کارش ایجاد نماید، از آن استفاده کند. یکه نکته مهمی که در مورد ملات های آماده وجود دارد به طور کلی ملات های خشک فقط نیاز به حجم آب مشخصی دارند، لذا افراد به راحتی قادر به استفاده و ساخت آن می باشند و هیچ نیازی به آموزش ندارد.
 

 
افزایش سرعت اجرا - کاهش پرت مصالح و صرفه جویی در مصرف - اطمینان از  کنترل کیفیت مصالح اولیه و امکان کنترل کیفیت محصول نهایی
- چسبندگی بیشتر و بهتر  به سطوح - خواص مکانیکی بهبود یافته - دوام و خصوصیات بلند مدت بهبود یافته -
 قابلیت تغییر شکل بیشتر و بهتر - مقاومت بالاتر در  برابر ضربه - کارایی بهتر ملات آماده -
کمک به حفظ محیط زیست به دلیل کاهش مخاطرات  ناشی از حمل ونقل، سهولت در کار (سیستم یک جزئی است نه چند جزئی) –
کاهش  هزینه ها برای نقل و انتقال و نگهداری و انبار کردن - سهولت در دسترسی مصالح به  صورت بسته بندی شده -
قابلیت نگهداری طولانی مدت در انبار - مصرف آب کمتر و  اطمینان بیشتر نسبت به کیفیت کار انجام شده اشاره کرد .
 
انواع ملات آماده 
 


در ملات آماده خشک به طور کلی از سیمان کمتری استفاده می شود. علت آن  هم جایگرینی آهک، و استفاده از مواد افزودنی شیمیایی و مصالح استاندارد هست.  استفاده از ملات خشک آماده باعث تمیز نگاه داشتن کارگاه ساختمانی شده و همچنین  بخشی از هزینه های نظافت کارگاهی حذف می شود .  به علت داشتن بسته بندی های مشخص و میزان مصرف مورد نیاز از ملات  آماده ، پرت آن به صفر می رسد، لذا مازادی از ملات آماده در معابر و کارگاه دیگر  باقی نمی ماند و دیگر موجب آلودگی های محیط زیستی نمی شود، بنابراین به حفظ محیط  زیست کمک می کند و از ایجاد ناراحتی های همسایگان هم جلوگیری می شود.
 

 
این نوع ملات  های آماده  درجه بالایی از کیفیت را به مصرف کننده ارائه می دهند، زیرا امکان رعایت استاندارد و بهره گیری علمی در استفاده از مواد اولیه و همچنین کنترل محصولات در آزمایشگاه های مجهز مواد ساختمانی وجود دارد و بر خلاف ملات های سنتی در اینجا کیفیت ملات آماده ساخته شده به کارگری که آن را تهیه نموده بستگی ندارد و مشکلات استفاده از مصالح غیر استاندارد و مشکل زا همانند سنگدانه های نامرغوب نیز حذف می شود.
 
 ملات آماده خشک با توجه به کاربری های مختلفی که در ساختمان سازی دارند، تهیه و به صورت آماده عرضه می‌شوند. نکته قابل تاملی وجود دارد یکی از مهم ‌ترین دخالت های انسانی که در زلزله و تخریب ساختمان‌ ها وجود دارد مربوط به فروپاشی پارتیشن های داخلی و دیوارهاست که ناشی از کاربرد ملات های نامرغوب و اجرای غیر اصولی ملات در صنعت ساختمان است.
 
امروزه در اکثر کشورهای پیشرفته و در حال توسعه از ملات های ساختمانی که بدون مواد افزودنی و تهیه دستی و سنتی که در کارگاه ها تولید می شوند هیچ جایگاهی ندارد و هیچ استفاده ای نمی شود.
 
 
انواع ملات آماده 
 

 
از این رو به علت آنکه ملات های آماده ، یکی از مصالح مناسب و پایه ای برای امر ساخت و ساز بوده و اهمیت بسیار بالایی دارد، لازم است شرایط تولید، مواد اولیه و جایگزین های مناسب برای ساخت و تولید ملات آماده، به طور کامل مورد مطالعه علمی ، فنی و مهندسی قرار گیرد تا هم از نظر بهبود مشخصات ملات و افزایش مقاومت آن پیشرفت های خوبی حاصل شود و هم از نظر اقتصادی، در هزینه ها صرفه جویی انجام شود. 

دیدگاه

دیدگاه شما

پیشنهادی برای شما

نایلون های عریض کشاورزی نایلون های عریض3الی 10متری

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

فرش ماشینی نگین کسری فرش ماشینی زمینه کرمی

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

تابلو برق EK36 Electrical panel EK36

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

رفع مسئولیت

مطالب بخش سبک زندگی « دسـ تو دسـ » در حوزه‌های پزشکی، تغذیه، روانشناسی، سلامت و زیبایی و تناسب اندام تنها جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارند و هرگز نباید جایگزین مراجعه به پزشک یا مشاور متخصص شوند . تیم تحریریه‌ی « دسـ تو دسـ » همواره در تلاش است با استفاده از منابع معتبر مطالبی به‌روز و مفید در اختیار مخاطبانش قرار دهد، اما با توجه به حساسیت زیاد حوزه‌های مرتبط با سلامت افراد، هیچ گاه توصیه نمی‌کند که از محتوای این مطالب بدون مشورت پزشک یا مشاور متخصص استفاده شود. در غیر این صورت مسئولیت عواقب احتمالی بر عهده‌ی خود فرد خواهد بود « دسـ تو دسـ » اکیدا توصیه می‌کند برای تشخیص، درمان یا تسکین هر گونه مشکل جسمی و روانی پیش از هر چیز با پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت تایید ایشان توصیه‌های موجود در مطالب « دسـ تو دسـ » را به کار بگیرد و با توجه به آنچه گفته شد، « دسـ تو دسـ » مسئولیت هر گونه استفاده‌ی نادرست از محتوای این رسانه را که منجر به بروز مشکل یا عارضه‌ای برای فرد شود از خود سلب می‌کند

+
ورود / ثبت نام پراکندگی جغرافیایی سبد خرید سازمان ها تیکت نزدیک ترین ها قوانین
Loading...