28 مهر 1400
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 8 دقیقه
' 8
اجرای کابینت آشپزخانه

اجرای کابینت آشپزخانه یکی از مهمترین مراحل طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی است. در طراحی آشپزخانه علاوه بر کارایی باید به زیبایی و مسائل دکوراتیو نیز دقت کرد. هماهنگی و زیبایی و کارایی سه هدف اصلی در طراحی کابینت آشپزخانه است. با توجه به معماری های نوین تعریف آشپزخانه در کابینت آشپزخانه خلاصه می شود.

ما در مقاله ای در مورد اصول طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه به طور مفصل گفتیم که پیشنهاد می کنم حتما آنرا مطالعه کنید. اما موضوع این مقاله در مورد اجرای کابینت است و با خواندن این مقاله متوجه می شویم که بعد از طراحی کابینت، فاز بعدی کار یعنی اجرای کابینت به چه صورت خواهد بود.

طراحی کابینت آشپزخانه

اگر می خواهید کابینتی را طراحی کنید جدای از مشخص کردن سبک آشپزخانه ( سبک کلاسیک ، سبک مدرن و سبک نئوکلاسیک ) باید با اصل اولیه آن آشنا باشید. اولین قدم در طراحی آشپزخانه دانستن مثلث کار می باشد. با دانستن مثلث کار می دانیم که نوع چیدمان آشپزخانه مان به چه صورت باشد.

 

مثلث کار در آشپزخانه

برای ایجاد سهولت در انجام کارها در آشپزخانه مثلثی فرعی در آشپزخانه مشخص می شود که رئوس آن شامل یخچال ، اجاق گاز و سینک ظرفشویی است. در آشپزخانه سه فعالیت اصلی نگهداری مواد غذایی، پخت و پز ، تهیه ی غذا وجود دارد. مثلث کار در واقع مسیر تردد در آشپزخانه است. 

در رأس مثلث کار سینک ظرف شویی و در سمت چپ و راست یخچال و اجاق گاز قرار می گیرد. طبق استاندارد دپارتمان محیط ۱۹۷۲، حداقل محیط این مثلث ۶/۳ متر و حداکثر آن ۶/۶ متر و فاصله میان ظرف شویی و اجاق گاز  ۱/۸متر تا ۲/۱ متر تعیین شده است. 

بهترین حالت برای طراحی آشپزخانه این است که آشپزخانه سه دیوار داشته باشد. هرکدام از این وسایل ( اجاق گاز-سینک-یخچال ) در سمت یک دیوار قرار بگیرند. ولی در آشپزخانه ای که بصورت ال هست ناگزیر هستیم که طرح مثلث کار به صورت عکسی که در پایین مشاهده می کنید باشد.

دومین اصل طراحی کابینت آشپزخانه 

انتخاب سبک آشپزخانه دومین اصل در طراحی کابینت آشپزخانه است. بنابر سلیقه تان و دیدن نمونه های مختلف از پروژه های اجرایی کابینت آشپزخانه می توانید سبک مورد علاقه تان را پیدا کنید. در طراحی کابینت آشپزخانه طرح های بیشماری وجود دارد که مناسب طیف گسترده ای از افراد با هر نوع سلیقه ای می باشد. 

انتخاب رنگبندی متناسب با سلیقه و سبک دکوراسیون آشپزخانه

انتخاب رنگ شاید کمی سخت باشد وقتی هزاران طرح کابینت با انواع رنگبندی مدنظرمان برای دکوراسیون آشپزخانه مان باشد. هر کدام از رنگ ها مشخصه های خاص خود را دارد. هر رنگی تاثیر خود را دارد. اگر از رنگ ها درست استفاده نشود تاثیرات مخربی بر سلامت جسمی و روحی افراد دارد. بهتر است قبل از تعیین رنگ دکوراسیون آشپزخانه تان با رنگ ها و تاثیراتشان بیشتر آشنا شوید.

طراحی کابینت آشپزخانه

بعد از انتخاب نوع سبک و رنگبندی آشپزخانه حالا ما به افراد متخصصی برای مشاوره و طراحی آشپزخانه مان نیاز داریم. طراحی کابینت کار تخصصی است که هر کسی بدون داشتن مهارت لازم قادر به طراحی تخصصی آن نیست. همکاری با افراد متخصص هم خیالتان را بابت طراحی و اجرای کار راحت می کند و از تجربیات افراد متخصص استفاده می کنید ، هم اینکه در نهایت طرح آشپزخانه ی ایده آلتان را خواهید داشت.

اجرای کابینت آشپزخانه

رسیدیم به سخت ترین مرحله ی داشتن کابینت آشپزخانه در منزلمان. تا این مرحله از کار با دیدن چند نمونه کابینت، نوع سبک آشپزخانه مان و رنگبندی کابینت هایمان مشخص شد. بعد از آن با مشورت متخصصان این رشته طراحی آن نیز انجام شد. حالا ما طرحی داریم که ایده آل ماست ولی..

– آیا همان طرح و رنگ کابینت را می توانیم داشته باشیم؟

– آیا کیفیت آن همانطور که فکر می کردیم است؟

اگر میخواهید جواب سوالات بالا مثبت باشد و آشپزخانه ی رویاهایتان را داشته باشید، پیشنهاد میکنم که در کار اجرا نیز سخت گیر باشید. انتخاب کسانی که مجری طراحی آشپزخانه ی شما باشند کار سختی است. کیفیت در اجرای کابینت آشپزخانه حرف اول را می زند. افراد مجرب در زمینه اجرای دکوراسیون آشپزخانه تان انتخاب کنید تا در نهایت آشپزخانه ی مدنظرتان را داشته باشید و مانع دوباره کاری شوید.

هزینه اجرای کابینت آشپزخانه

وقتی به یک نمایشگاه کابینت مراجعه می کنید، هزینه کابینت را بصورت متری با شما حساب می کنند. شما هم ابعاد آشپزخانه را حساب می کنید و متوجه می شوید که ابعاد آن مثلا ۷ متر است. شما هم هزینه متری کابینت و متراژ کابینت را تخمین می زنید و به هزینه ای می رسید که متفاوت از هزینه ی مجری کار است!

دیدگاه

دیدگاه شما

پیشنهادی برای شما

نایلون های عریض کشاورزی نایلون های عریض3الی 10متری

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

فرش ماشینی نگین کسری فرش ماشینی زمینه کرمی

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

تابلو برق EK36 Electrical panel EK36

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

رفع مسئولیت

مطالب بخش سبک زندگی « دسـ تو دسـ » در حوزه‌های پزشکی، تغذیه، روانشناسی، سلامت و زیبایی و تناسب اندام تنها جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارند و هرگز نباید جایگزین مراجعه به پزشک یا مشاور متخصص شوند . تیم تحریریه‌ی « دسـ تو دسـ » همواره در تلاش است با استفاده از منابع معتبر مطالبی به‌روز و مفید در اختیار مخاطبانش قرار دهد، اما با توجه به حساسیت زیاد حوزه‌های مرتبط با سلامت افراد، هیچ گاه توصیه نمی‌کند که از محتوای این مطالب بدون مشورت پزشک یا مشاور متخصص استفاده شود. در غیر این صورت مسئولیت عواقب احتمالی بر عهده‌ی خود فرد خواهد بود « دسـ تو دسـ » اکیدا توصیه می‌کند برای تشخیص، درمان یا تسکین هر گونه مشکل جسمی و روانی پیش از هر چیز با پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت تایید ایشان توصیه‌های موجود در مطالب « دسـ تو دسـ » را به کار بگیرد و با توجه به آنچه گفته شد، « دسـ تو دسـ » مسئولیت هر گونه استفاده‌ی نادرست از محتوای این رسانه را که منجر به بروز مشکل یا عارضه‌ای برای فرد شود از خود سلب می‌کند

+
ورود / ثبت نام پراکندگی جغرافیایی سبد خرید سازمان ها تیکت نزدیک ترین ها قوانین
Loading...