27 مهر 1400
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 4 دقیقه
' 4
معایب  و مزایای لامپ های فلورسنت

معایب لامپ های فلورسنت

یکی از معایب لامپ های فلورسنت که اخیراً مورد بررسی قرار گرفته است، تولید هارمونیک در شبکۀ برق رسانی است که سبب ایجاد اختلال هایی در کار وسایل ابزار دقیق، کاهش طول عمر چوک ها، ایجاد نویز بر وسایل و … است که در کشورهای صنعتی و در مراکز مهم از این لامپ ها استفاده نمی شود و یا از نوعی فیلترینگ برای کاهش اثرات آن استفاده می شود.

خاصیت کم مصرف بودن این لامپ ها زمانی است که جیوۀ درون لامپ داغ می شود و در حالات ابتدایی روشن شدن لامپ، هیچ مصرف کمتری نسبت به لامپ های التهابی ندارد.

اثر استروبوسکوب یا سوسو زدن یکی از معایب این لامپ ها است. به دلیل متناوب بودن جریان برق، در لامپ های فلورسنت، نوسان جزیی تابش اتفاق می افتد که در حالت عادی برای چشم قابل تشخیص نیست ولی اگر در محدوده دید، تصاویر یا اشیاء در حال چرخش باشند در برخی سرعت ها ممکن است ساکن به نظر برسند یا بیننده در تشخیص موقعیت آنها دچار اشتباه شود. برای برطرف کردن این عیب از سیستم دو لامپی یا سه لامپی استفاده می شود و در مسیر یک لامپ، یک خازن را برای ایجاد تقدم فاز اضافه می کنند.

تداخل با امواج رادیویی، تلویزیونی باعث می شود که گیرنده ها صوت یا تصویر واضحی نداشته باشند. علت این امر به تابش طیف ناشی از تحریک جیوه در محدوده امواج بلند دانسته اند. به همین ترتیب در بالاست غیر استاندارد و بالاست معیوب امکان ایجاد میدان های مزاحم برای دریافت امواج وجود دارد. رادیوها بیشتر در طول موج AM و FM با این مشکل مواجه می شوند. برای رفع این اشکال باید در مسیر آنتن رادیو از مدار ضد تداخل استفاده گردد یا فاصله آنتن تا لامپ فلورسنت از ۳ متر بیشتر باشد.

لامپ های فلورسنت مهتابی به شکل یک لوله شیشه ای و توخالی هستند که علاوه بر جیوه، مقداری از گازهای متراکم نیز در آن وجود دارد. همچنین یک لایه فسفر که اصلی ترین نقش را در این لامپ ها برعهده دارد نیز در داخل حباب این لامپ کشیده شده است.

قیمت لامپ های فلورسنت نسبت به سایر لامپ های موجود در بازار کمتر است. این لامپ ها بسیار ارزان تر از لامپ های LED و رشته ای هستند.

این تجهیزات نور بسیار زیادی از خود منتشر می کنند و به کمک یکی از آن ها می توان محیط وسیعی را روشن کرد.ین لامپ ها نسبت به لامپ های رشته ای و گازی چندین برابر گرمای کمتر از خود تولید می کنند.


دیدگاه

دیدگاه شما

پیشنهادی برای شما

نایلون های عریض کشاورزی نایلون های عریض3الی 10متری

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

فرش ماشینی نگین کسری فرش ماشینی زمینه کرمی

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

تابلو برق EK36 Electrical panel EK36

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

رفع مسئولیت

مطالب بخش سبک زندگی « دسـ تو دسـ » در حوزه‌های پزشکی، تغذیه، روانشناسی، سلامت و زیبایی و تناسب اندام تنها جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارند و هرگز نباید جایگزین مراجعه به پزشک یا مشاور متخصص شوند . تیم تحریریه‌ی « دسـ تو دسـ » همواره در تلاش است با استفاده از منابع معتبر مطالبی به‌روز و مفید در اختیار مخاطبانش قرار دهد، اما با توجه به حساسیت زیاد حوزه‌های مرتبط با سلامت افراد، هیچ گاه توصیه نمی‌کند که از محتوای این مطالب بدون مشورت پزشک یا مشاور متخصص استفاده شود. در غیر این صورت مسئولیت عواقب احتمالی بر عهده‌ی خود فرد خواهد بود « دسـ تو دسـ » اکیدا توصیه می‌کند برای تشخیص، درمان یا تسکین هر گونه مشکل جسمی و روانی پیش از هر چیز با پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت تایید ایشان توصیه‌های موجود در مطالب « دسـ تو دسـ » را به کار بگیرد و با توجه به آنچه گفته شد، « دسـ تو دسـ » مسئولیت هر گونه استفاده‌ی نادرست از محتوای این رسانه را که منجر به بروز مشکل یا عارضه‌ای برای فرد شود از خود سلب می‌کند

+
ورود / ثبت نام پراکندگی جغرافیایی سبد خرید سازمان ها تیکت نزدیک ترین ها قوانین
Loading...