11 دی 1348
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 7 دقیقه
' 7
مزایای گلوله های رول فورج و نحوه ساخت آن ها

گلوله های رول فورج، از جمله گلوله هایی هستند که در صنایع تولید انواع مواد معدنی بسیار کاربرد داشته و از این گلوله ها، در خرد کردن و شکستن انواع مواد معدنی، از قبیل انواع سنگ ها مانند سنگ آهن و … استفاده می شود. این گلوله ها در سایز ها و اندازه های مختلفی ساخته شده و به فروش می رسند که معمولا و در بیشتر موارد، سایز های تولیدی برای این نوع گلوله ها، در حدود 25 تا 100 میلی متر می باشد. بسته به نیاز صنعت مورد نظر، می توان از هر کدام از سایز های این گلوله ها استفاده کرد. در این مقاله سعی خواهیم کرد تا شما را با مزایای این نوع گلوله ها آشنا نموده و درباره نحوه ساخت این گلوله ها، توضیحاتی را ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

 

مشخصات گلوله های رول فورج

در هنگام تولید گلوله های فولادی، فرآیند تولید این گلوله ها بطور کامل زیر نظر متخصصان و کارشناسان این حوزه قرار داشته و از نظر سختی و ترکیبات شیمیایی و درصد فولاد آن مورد بررسی قرار می گیرد. بدیهی است گلوله هایی درصد مناسبی از فولاد و سایر ترکیبات شیمیایی را در خود نداشته باشند، استحکام و سختی مناسب را برای خردایش و شکستن سنگ ها و مواد معدنی ندارند. لذا در هنگام تولید این گلوله های فولادی، معمولا دقت می شود که ترکیب این گلوله ها بسیار دقیق و حساب شده انتخاب شود و فرآیند کنترل کیفی این گلوله ها، در مراحل آخر کار توسط متخصصان انجام شده و در نهایت، محصولی با کیفیت بالا تولید شده و به دست مشتری خواهد رسید.

 

 

مزایای گلوله های فولادی رول فورج

استفاده از گلوله های رول فورج برای شکستن و خرد کردن انواع مواد معدنی، دارای فواید و مزایایی می باشد که باعث شده است استفاده از این نوع گلوله ها، برتری خاصی نسبت به سایر انواع گلوله ها داشته باشد و مصرف آن بیشتر از سایرین باشد. در زیر به چند مورد از مزایای این گلوله ها اشاره خواهیم کرد:

یکی از مهم ترین و اصلی ترین مزایای این نوع گلوله های فولادی، این است که این گلوله ها بسیار صاف و بدون هیچگونه نا همگونی در شکل می باشند. صاف بودن سطح این گلوله ها، باعث افزایش کاربرد این گلوله ها شده است. بطوریکه در صنایع مختلف، به راحتی مورد استفاده قرار گرفته و باعث خرد شدن و شکسته شدن انواع سنگ های معدنی می شود.

بالا بودن چگالی و سختی این گلوله ها، از جمله دیگر مزایای گلوله های رول فورج می باشد. این نوع گلوله های فولادی به دلیل استفاده از فولاد در تولید آن ها، چگالی بسیار بالایی داشته و بسیار سخت می باشند. سخت بودن این گلوله ها، باعث می شود که در مقابل شکستگی و ساییدگی در هنگام کار با آن ها مقاوم بوده و به راحتی از بین نروند. کاهش شکستگی و ساییدگی این گلوله های فولادی، باعث کاهش مصرف آن ها شده و باعث می شود، میزان خرید گلوله برای استفاده در معادن، به مراتب کاهش پیدا کند.

علاوه بر مزایای گفته شده، مزیت های دیگر نیز در مورد این گلوله ها وجود دارد که پرداختن به همه آن ها از حوصله این مطلب خارج است.

 

 

نحوه تولید و ساخت این نوع گلوله ها


در مرحله اول از ساخت و تولید این نوع گلوله های فولادی، بایستی شمش های فولاد به صورت مقاطع مربعی درآمده و ریخته گری آن ها انجام شود.

در مرحله بعد، میله ها و مفتول هایی در اندازه های 25 تا 100 میلی متر از این شمش های فولادی تولید می شود.

در مرحله بعد از پروسه تولید این گلوله ها، بایستی مفتول ها و میله های فولادی، در درون کوره های حرارتی مخصوص، حرارت داده شوند تا عملیات فورج و نورد گلوله های فولادی به راحتی صورت گیرد.

پس از تشکیل این نوع گلوله های فولادی با اندازه های مد نظر، بایستی این گلوله ها در کوره ها حرارت داده شده تا به اندازه کافی سخت و محکم شده و مقاومت بالایی پیدا کنند.

در مرحله آخر تولید این نوع گلوله های فولادی، کنترل کیفیت این گلوله ها، توسط کارشناسان و متخصصان این حوزه انجام شده و گلوله فولادی رول فورج، با کیفیت بالا تولید شده و برای مصرف، آماده می شود.

 

 

کلام پایانی

در این مقاله سعی شد تا شما را با گلوله های فولادی یا گلوله های رول فورج آشنا نموده و درباره آن ها توضیحاتی را ارائه دهیم. در ادامه سعی کردیم تا درباره مزایای این گلوله ها صحبت کرده و به چند مورد از مهم ترین مزایای این نوع گلوله ها اشاره کنیم. همچنین درباره نحوه ساخت و پروسه تولید این نوع گلوله های فولادی نیز صحبت کردیم. امیدواریم این مقاله که در مورد گلوله های رول فورج و مزایا و نحوه ساخت و تولید آن ها بود، توانسته باشد رضایت خاطر شما را جلب نماید.

 

دیدگاه

دیدگاه شما

پیشنهادی برای شما

نایلون های عریض کشاورزی نایلون های عریض3الی 10متری

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

فرش ماشینی نگین کسری فرش ماشینی زمینه کرمی

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

تابلو برق EK36 Electrical panel EK36

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

رفع مسئولیت

مطالب بخش سبک زندگی « دسـ تو دسـ » در حوزه‌های پزشکی، تغذیه، روانشناسی، سلامت و زیبایی و تناسب اندام تنها جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارند و هرگز نباید جایگزین مراجعه به پزشک یا مشاور متخصص شوند . تیم تحریریه‌ی « دسـ تو دسـ » همواره در تلاش است با استفاده از منابع معتبر مطالبی به‌روز و مفید در اختیار مخاطبانش قرار دهد، اما با توجه به حساسیت زیاد حوزه‌های مرتبط با سلامت افراد، هیچ گاه توصیه نمی‌کند که از محتوای این مطالب بدون مشورت پزشک یا مشاور متخصص استفاده شود. در غیر این صورت مسئولیت عواقب احتمالی بر عهده‌ی خود فرد خواهد بود « دسـ تو دسـ » اکیدا توصیه می‌کند برای تشخیص، درمان یا تسکین هر گونه مشکل جسمی و روانی پیش از هر چیز با پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت تایید ایشان توصیه‌های موجود در مطالب « دسـ تو دسـ » را به کار بگیرد و با توجه به آنچه گفته شد، « دسـ تو دسـ » مسئولیت هر گونه استفاده‌ی نادرست از محتوای این رسانه را که منجر به بروز مشکل یا عارضه‌ای برای فرد شود از خود سلب می‌کند

+
ورود / ثبت نام پراکندگی جغرافیایی سبد خرید سازمان ها تیکت نزدیک ترین ها قوانین
Loading...