11 دی 1348
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 7 دقیقه
' 7
نایلون بسته بندی چیست و انواع آن

انواع نایلون های بسته بندی
 برخی از مهم‌ترین انواع نایلون‌های بسته بندی که در حال حاضر در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد:

نایلون بسته بندی شیرینگ
نایلون های بسته بندی مواد غذایی
نایلون بسته بندی استرچ پالت بند
نایلون بسته بندی حبابدار
نایلون بسته بندی خیاری
نایلون بسته بندی شیرینگ
شیرینگ‌ها یکی از پرکاربردترین انواع نایلون‌هایی هستند که در صنعت بسته‌بندی مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از مهم‌ترین کاربردهایی که همه ما از این نایلون‌ها می‌شناسیم، بسته‌بندی نوشابه‌ها است. معمولا نوشابه‌ها در باکس‌های ۶ تایی و ۱۲ تایی عرضه می‌شوند. تولید کنندگان از نایلون شیرینگ برای بسته‌بندی این تعداد نوشابه در کنار یکدیگر استفاده می‌کنند. این دسته از نایلون‌ها در انواع تک لایه و چند لایه تولید می‌شوند. ویژگی مهم نایلون‌های شیرینگ این است که در صورتی که در معرض حرارت قرار بگیرند، جمع می‌شوند و حالت اولیه خود را از دست می‌دهند. در ادامه ظرف مدت زمان کوتاهی مجددا سفت شده و محصولات را بسته‌بندی می‌کنند. امکان چاپ نیز روی این دسته از نایلون های بسته بندی وجود دارد.

نایلون شیرینگ بسته بندی

اگر میخواهید برخی از محصولات خود را شیرینگ کنید باید آشنایی با انواع شیرینگ بسته بندی و کاربرد های آن را هم بلد باشید. ممکن شما نایلون شیرینگ را به عنوان بسته بندی خود استفاده کرده باشید، اما در واقع ممکن است، برای محصول شما، اسرچ های بسته بندی مناسب باشد. پس باید انواع نایلون ها را به خوبی بشناسید چون هر محصولی یا کالایی می‌تواند، نایلون بسته بندی مخصوص به خود را داشته باشد.

نایلون استرچ یا پالت بند
این دسته از نایلون‌ها برای بسته‌بندی محصولات در ابعاد بزرگ کارگاه‌ها و کارخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر برای خرید مبل اقدام کرده باشید، حتما مشاهده می‌کنید که تولید کننده مبل‌ها را به کمک نایلون پوشش می‌دهد. این نایلون‌ها دقیقا همان نایلون استرچ یا پالت بند هستند. بسیاری از کارخانه‌های تولیدکننده محصولات مختلف نیز از استرچ  پالت بند برای بسته‌بندی استفاده می‌کنند. نکته مهم در خصوص نایلون‌های استرچ این است که دارای خاصیت آنتی استاتیک باشند و اجازه تجمع الکتریسیته ساکن و گرد و خاک را روی نایلون نمی‌دهند.

درواقع این که از پالت بند برای بسته بندی محصولات استفاده می‌شود عالی است اما نایلون های استرچ کاربرد های گوناگونی را دارند و حتی در کشاورزی هم نیز استفاده می‌شود. نایلون استرچ در صنعت بسته بندی یک مزایای کاربردی است. بسیاری از تولید کننده ها و صنعت گران از این نوع نایلون استقبال  می‌کنند و به تعداد بالایی آن را خریداری کرده و در انبار های خود ذخیره می‌کنند.

نایلون بسته بندی مواد غذایی
نکته مهم در خصوص نایلون بسته‌بندی مواد غذایی، مسئله بهداشتی بودن آن‌ها است. استرچ مواد غذایی یکی از مهم‌ترین انواع نایلون بسته‌بندی مواد غذایی است که در خانه همه ما نیز معمولا وجود دارد، اما به صورت سلفون هستند. نایلون های غذایی معمولا در مقایسه با سایر نایلون‌ها از ضخامت کمتری برخوردار هستند. موادی که در تولید نایلون بسته‌بندی مواد غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرند، همواره باید فودگرید باشند و توسط مراجع بهداشتی کشور مورد تایید قرار بگیرند. مسئله مهم دیگر در خصوص نایلون بسته بندی غذایی، محافظت از مواد غذایی در برابر تماس مستقیم تابش خورشید است.

نایلون بسته بندی حبابدار
نایلون های بسته بندی حبابدار همان نایلون‌هایی هستند که همه تجربه سرگرم شدن با آن‌ها را داریم. این دسته از نایلون‌ها برای بسته‌بندی محصولاتی که حفاظت از آن‌ها در برابر شکستن اهمیت دارد، استفاده می‌شوند. محصولات شکستنی و الکترونیکی از جمله مهم‌ترین محصولاتی هستند که حتما برای بسته‌بندی آن‌ها باید از نایلون حبابدار استفاده شود.

نایلون بسته بندی خیاری
نایلون بسته بندی خیاری به نایلون های بزرگی گفته می‌شود که دارای یک سری از ویژگی هایی مانند دارا بودن ضخامت زیاد نایلون و بدون دسته، گفته می شود، که جهت بسته بندی میوه ها و صیفی جات و… در میوه فروشی ها و بازارهای میدان تره بار مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع از کیسه نایلون ها در اوایل با هدف بسته بندی خیار به منظور تر و تازه نگه داشتن آن تولید شد؛ ولی بعدها به دلیل ویژگی های مثبتی که داشتند، به یکی از نایلون های پرمصرف و پر کاربرد در بازار پلاستیک تبدیل شد.

 

دیدگاه

دیدگاه شما

پیشنهادی برای شما

نایلون های عریض کشاورزی نایلون های عریض3الی 10متری

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

فرش ماشینی نگین کسری فرش ماشینی زمینه کرمی

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

تابلو برق EK36 Electrical panel EK36

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

رفع مسئولیت

مطالب بخش سبک زندگی « دسـ تو دسـ » در حوزه‌های پزشکی، تغذیه، روانشناسی، سلامت و زیبایی و تناسب اندام تنها جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارند و هرگز نباید جایگزین مراجعه به پزشک یا مشاور متخصص شوند . تیم تحریریه‌ی « دسـ تو دسـ » همواره در تلاش است با استفاده از منابع معتبر مطالبی به‌روز و مفید در اختیار مخاطبانش قرار دهد، اما با توجه به حساسیت زیاد حوزه‌های مرتبط با سلامت افراد، هیچ گاه توصیه نمی‌کند که از محتوای این مطالب بدون مشورت پزشک یا مشاور متخصص استفاده شود. در غیر این صورت مسئولیت عواقب احتمالی بر عهده‌ی خود فرد خواهد بود « دسـ تو دسـ » اکیدا توصیه می‌کند برای تشخیص، درمان یا تسکین هر گونه مشکل جسمی و روانی پیش از هر چیز با پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت تایید ایشان توصیه‌های موجود در مطالب « دسـ تو دسـ » را به کار بگیرد و با توجه به آنچه گفته شد، « دسـ تو دسـ » مسئولیت هر گونه استفاده‌ی نادرست از محتوای این رسانه را که منجر به بروز مشکل یا عارضه‌ای برای فرد شود از خود سلب می‌کند

+
ورود / ثبت نام پراکندگی جغرافیایی سبد خرید سازمان ها تیکت نزدیک ترین ها قوانین
Loading...