31 شهریور 1400
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 4 دقیقه
' 4
مقاله درباره ی فیبر نوری

فیبر نوری

سیم وکابل یاسین فیبر نوری

کابل فیبر نوری
برای انتقال اطلاعات از طریق سیگنال های نوری از این کابل استفاده میگردد. هر رشته از کابل فیبرنوری توانایی انتقال معادل 2400 (دو هزار و چهارصد) زوج از کابل مسی را دارد
این کابل نیز بر اساس استاندارد شرکت مخابرات طراحی و تولید میگردد که TCI نام دارد و هر رشته درون کابل فیبرنوری CORE نام دارد. کابل های فیبر نوری به دودسته داخلی و خارجی تقسیم میشود.
اجزای کابل فیبر نوری خارجی شامل:
1رشته فیبر نوری (CORE)
2: ژله
3:لوزتیوب
4:نواربایندرکلی
5 :عنصر کششی
6:محافظ
7: روکش
1:>>>رشته فیبر نوری CORE
این رشته توسط تکنولوژی بسیار بالا تولید میگردد.
برای تولید رشته یا تار فیبر:یک استوانه شیشه ای را در یک برج تحت فشار و دمای بالا فشرده میکنند تا خروجی ان یک رشته بسیار نازک شیشه ای گردد سپس به رشته نازکتر تبدیل میگردد تا آماده تولید کابل شود.
رشته های فیبر نوری به دو دسته ( تک حالته single mode ) و (چندحالته multi mode) تقسیم میشود
تارهای single mode دارای دو نوع ( SM) (NZ) میباشد
تار (SM) برای مسافت های طولانی استفاده میگردد
تار(NZ) برای مسافت های کوتاهتر استفاده میگردد
2:>>>> ژله
برخلاف کابل های مسی رشته های فیبر نوریدرون لوزتیوب معلق هستند تا بتوانند به راحتی خم شوند و پیچ و تاپ بخورند و به جهت آزادی عمل در خم شدن و عملکرد بهتر در خم شدن کابل درون لوزتیوب با ماده ای ژله مانند پر میشود.
3:>>> لوزتیوب
تارهای فیبر نوری در هسته های چندعددی که معمولا تا 6 تار در یک لوزتیوب به صورت معلق کنار یکدیگر قرار میگیرند.
4:>>>نوار بایندرکلی
در کابل های خارجی بر اساس استاندار لوزتیوب ها به دور ( FRP ) چیده شده اند و به دور آن تاب میخورند اما نوع تاب کابل فیبر نوری با سایر کابل ها متفاوت است و برای نگه داشتن این تاب ها یک نوار بایندرکلیبه دور لوزتیوب ها کشیده میشود.
5:>>> عنصر کششی:
یک ماده سبک با قابلیت تحمل وزن بالاست که در هنگام تولید کابل این عنصرکشیده میشود سپس کابل به دور آن تولید میگردد تا استحکام کلی کابل حفظ شود.
6:>>>محافظ
برای محافظت از موارد ذکر شده استفاده میگردد
7:>>>روکش
روکش کابل فیبر نوری خارجی معمولا از جنس (XLPE) سخت میباشدکه بسیار محکم ولی با قابلیت انعطاف کم میباشد.در پروژه های مخابراتی ایران معمولا روی روکش یک خط نارنجی رنگ وجود دارد.
فیبر نوری داخلی:
به دو دسته 1(تار فیبر ) و 2(روکش ) تقسیم میشود
ساختمان فیبر نوری داخلی بسیار ساده است.این سیم شامل دو عدد تار فیبر مخصوص داخل ساختمان که درون یک روکش در بخشی به هم چسبیده است(مشابه سیم های نایلون) این کابل دارای قابلیت انعطاف بالا میباشد که بتوان آن را درون لوله های کارشده درون ساختمان استفاده کرد.

دیدگاه

دیدگاه شما

پیشنهادی برای شما

نایلون های عریض کشاورزی نایلون های عریض3الی 10متری

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

فرش ماشینی نگین کسری فرش ماشینی زمینه کرمی

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

تابلو برق EK36 Electrical panel EK36

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

رفع مسئولیت

مطالب بخش سبک زندگی « دسـ تو دسـ » در حوزه‌های پزشکی، تغذیه، روانشناسی، سلامت و زیبایی و تناسب اندام تنها جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارند و هرگز نباید جایگزین مراجعه به پزشک یا مشاور متخصص شوند . تیم تحریریه‌ی « دسـ تو دسـ » همواره در تلاش است با استفاده از منابع معتبر مطالبی به‌روز و مفید در اختیار مخاطبانش قرار دهد، اما با توجه به حساسیت زیاد حوزه‌های مرتبط با سلامت افراد، هیچ گاه توصیه نمی‌کند که از محتوای این مطالب بدون مشورت پزشک یا مشاور متخصص استفاده شود. در غیر این صورت مسئولیت عواقب احتمالی بر عهده‌ی خود فرد خواهد بود « دسـ تو دسـ » اکیدا توصیه می‌کند برای تشخیص، درمان یا تسکین هر گونه مشکل جسمی و روانی پیش از هر چیز با پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت تایید ایشان توصیه‌های موجود در مطالب « دسـ تو دسـ » را به کار بگیرد و با توجه به آنچه گفته شد، « دسـ تو دسـ » مسئولیت هر گونه استفاده‌ی نادرست از محتوای این رسانه را که منجر به بروز مشکل یا عارضه‌ای برای فرد شود از خود سلب می‌کند

+
ورود / ثبت نام پراکندگی جغرافیایی سبد خرید سازمان ها تیکت نزدیک ترین ها قوانین
Loading...