31 شهریور 1400
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 6 دقیقه
' 6
اطلاعات کابل های کواکسیال

کابل کواکسیال (Coaxial Cable) کابلی است دارای یک رسانای داخلی که توسط یک عایق منعطف محصور شده‌ و روی این لایهٔ منعطف نیز توسط یک رسانای نازک برای انعطاف کابل، به هم بافته شده‌ است. همهٔ این اجزا، در داخل عایق دیگری جاسازی می شوند. این کابل‌ها دارای امپدانس مخصوص به خود هستند. برای مثال کابل ۵۰ اهمی یا ۷۵ اهمی. کابل مورد استفاده در آنتن ماهواره‌های خانگی و تلویزیون‌ها همگی از نوع کواکسیال ۷۵ اهمی هستند. میزان امپدانس و برخی اصطلاحات دیگر معمولا بر روی بدنه این قطعات نوشته می شود. یکی از مشخصات بارز کابل کواکسیال این است که در حالت گیرندگی هیچ نویزی نمی‌تواند در طول خط انتقال وارد آن شود و در حالت فرستندگی هیچ تشعشع و تابشی در طول کابل دیده نمی‌شود. یعنی موج انتقالی کاملا محافظت می‌شود. کابل کواکسیال یکی از مهم ترین و قدیمی ترین محورهای انتقال داده در پروژ های شبکه مخابراتی و محیط های دیگر است و از سال ۱۹۳۶ مورد استفاده قرار می گیرد. این کابل ها در حال حاضر در شبکه های داخلی آنتن مرکزی یا سیستم های دوربین مداربسته آنالوگ به کار برده می شود. این کابل از دو سیم تشکیل شده: یک سیم مغز مفتولی و یک لایه مسی که اطراف آن تشکیل شده است که البته این دو سیم توسط ماده پلاستیکی از هم جدا شده اند

اکثر کابل های انتقال تصویر (کواکسیال) در سیستم های دوربین مداربسته از پنج لایه زیر تشکیل شده است:

۱- غلاف بیرونی Outer Jacket
۲- لایه مسی بافتی Braided shield
۳- لایه محافظ مسی Foil shield
۴- لایه عایق جدا کننده بین دو سیم Dielectric Insulator
۵- مغز مسی Center Conductor

انواع کابل کواکسیال (Cable Coaxial) استفاده شده در شبکه های دوربین مداربسته عموما RG58-RG59-RG6 هستند که هر کدام توانایی برد تا مسافتی حدود ۵۰۰ متر را نیز دارند و معمولا حداکثر پهنای این نوع کابل ها تا ۳۰۰ مگا هرتز است و دوام و پایداری خوبی دارند. چند نمونه از مزایای کابل های کواکسیال عبارتند از:

مزایای کابل های کواکسیال:

– انعطاف پذیری و قابلیت شکل پذیری در محیط مورد استفاده
– قابل استفاده بودن برای مدت زمان طولانی
– دوام و پایداری مناسب
– پایین بودن قیمت آن که باعث می شود هزینه نگهداری و توسعه آن کم تر شود
– ظرفیت مناسب ، حداکثر تا ۳۰۰ مگا هرتز در پهنای باند.
– پهنای باند مناسب برای سرویس های مخابراتی از جمله کنفرانس های صوتی و تصویری و سیستم های دوربین مداربسته

کابل کواکسیال RG 11

از این کابل می توان برای ارسال و دریافت تمامی داده های ویدیوئی، صدا، اطلاعات و … در مسافت های بسیار دور استفاده کرد. این نوع کواکسیال نسبت به کواکسیال های دیگر مانند RG58 و RG59 توانایی های بسیار بیشتری دارد و مصرف آن در مکان های خاص است. یکی از دلایلی که بسیاری این کابل را بهترین نوع کواکسیال شناخته شده می دانند، استفاده از این کابل در سیستم های دوربین مدار بسته در متراژ های بسیار بالا به صورت یک تکه است. در این نوع مصرف تصاویر دریافت شده بدون هیچ گونه لرزش و نویز است.

کابل کواکسیال RG 58

از این کابل نیز همانند کابل RG59 در موارد بسیاری استفاده می شود. از کابل RG58 معمولا به عنوان یک حامل کلی در آزمایشگاه استفاده می کنند و همچنین با استفاده از BNC نیز می توان در تجهیزات تست و اندازه گیری اسیلوسکوپ استفاده کرد. از این کابل در دو نسخه RG58 a/u و RG58 c/u به صور گسترده در شبکه های اینترنت استفاده می شود و در بعضی از مصارف می تواند جایگزین کابل های CAT5 و CAT6 باشد. کابل RG58 برای فرکانس های نسبتا زیاد نیز استفاده می شود. کابل RG59 نوعی از کابل های کواکسیال است که جهت ولتاژ پایین تصویر و RF مورد استفاده قرار می گیرد. 

دیدگاه

دیدگاه شما

پیشنهادی برای شما

نایلون های عریض کشاورزی نایلون های عریض3الی 10متری

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

فرش ماشینی نگین کسری فرش ماشینی زمینه کرمی

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

تابلو برق EK36 Electrical panel EK36

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

رفع مسئولیت

مطالب بخش سبک زندگی « دسـ تو دسـ » در حوزه‌های پزشکی، تغذیه، روانشناسی، سلامت و زیبایی و تناسب اندام تنها جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارند و هرگز نباید جایگزین مراجعه به پزشک یا مشاور متخصص شوند . تیم تحریریه‌ی « دسـ تو دسـ » همواره در تلاش است با استفاده از منابع معتبر مطالبی به‌روز و مفید در اختیار مخاطبانش قرار دهد، اما با توجه به حساسیت زیاد حوزه‌های مرتبط با سلامت افراد، هیچ گاه توصیه نمی‌کند که از محتوای این مطالب بدون مشورت پزشک یا مشاور متخصص استفاده شود. در غیر این صورت مسئولیت عواقب احتمالی بر عهده‌ی خود فرد خواهد بود « دسـ تو دسـ » اکیدا توصیه می‌کند برای تشخیص، درمان یا تسکین هر گونه مشکل جسمی و روانی پیش از هر چیز با پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت تایید ایشان توصیه‌های موجود در مطالب « دسـ تو دسـ » را به کار بگیرد و با توجه به آنچه گفته شد، « دسـ تو دسـ » مسئولیت هر گونه استفاده‌ی نادرست از محتوای این رسانه را که منجر به بروز مشکل یا عارضه‌ای برای فرد شود از خود سلب می‌کند

+
ورود / ثبت نام پراکندگی جغرافیایی سبد خرید سازمان ها تیکت نزدیک ترین ها قوانین
Loading...