30 شهریور 1400
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 4 دقیقه
' 4
راهنمای خرید ترمه باکیفیت

ترمه ها نیز مانند پارچه یا هر وسیله دیگری، می توانند اصل یا تقلبی باشند. ترمه های اصل یزد دارای درجه بندی است که تشخیص آن برای یک فرد معمولی کار سختی است. در تار و پود ترمه اصل از ابریشم اعلا استفاده می شود که به همین دلیل جنس نرم و لطیف و هم چنین ظاهری زیبا و جذاب دارند.

برای تشخیص ابریشم اصل، تکه ای نخ را از پارچه جدا کرده و آن را بسوزانید. اگر ابریشم اصل باشد بسیار آهسته می سوزد و در نهایت جمع می شود اما اگر ویسکوز یا همان ابریشم مصنوعی باشد مانند پلاستیک جمع شده و بویی شبیه به بوی سوختن کاغذ دارد.

این نوع ترمه های دست باف که در تار و پود آن ها از ابریشم اصل و اعلا استفاده می گردد، بسیار نادر و از قیمت بالایی برخوردار هستند. اما ترمه های ماشینی از جنس ویسکوز یا همان ابریشم مصنوعی هستند که بهترین نمونه آن ترمه ای است که صد در صد از ابریشم مصنوعی بافته شده باشد.

زبری پارچه می تواند یکی از دلایل اصل نبودن ترمه باشد. با لمس کردن پارچه هایی که تنها از ابریشم بافته شده اند می توانید اصل بودن یا نبودن آن را تشخیص دهید.

 

موارد دیگری را نیز در ادامه خواهیم گفت نیز به انتخاب هرچه بهتر شما کمک می کند:

1. سنجش تراکم

ترمه های با کیفیت، پر تراکم هستند. برای تشخیص تراکم کافی است قسمتی از ترمه را به دو طرف بکشید، ترمه ای که کمتر کش بیاید از کیفیت بالاتری برخوردار است.

2. وجود فاصله

همان طور که گفته شد، ترمه دارای تار و پودهای زیادی است. این تار و پودها در صورتی که به خوبی چفت نشوند در محلی که رنگ تغییر پیدا می کند دارای فاصله یا سوراخ خواهند شد. بنابراین هر چه پارچه بهتر در نقوش بهم سفت شود، کیفیت ترمه بالا می رود.

3. وزن و عبور نور

وزن و سنگینی ترمه هر چه بیشتر باشد، کیفیت ترمه بالاتر، تار و پود آن ظریف تر و زیبایی آن بیشتر است. علاوه بر این، تراکم ترمه هرچه بیشتر باشد، از عبور نور راحت تر جلوگیری کرده و در نتیجه کیفیت ترمه را افزایش می دهد.

4. تقارن

تقارن نیز یکی دیگر از مواردی است که کیفیت ترمه را افزایش می دهد. در صورتی که ترمه را از خط تقارن آن تا کنیم و دو طرف آن کاملا با یکدیگر منطبق شوند، می توانیم آن را از نمونه های با کیفیت بدانیم.

5. گل ها

گل های شاه عباسی، بته جقه، بته خرفه، شاخ گوزنی، امیری، راه راه و … از طرح های اصیل و با کیفیت ترمه است. شرکت های معتبر معمولا در زمینه ترمه شان از نوعی چینش خاص بهره گرفته و با بارکد و نشان نام، آن را از سایر برندها متمایز می کنند. پارچه های بی کیفیت از این نشان برخوردار نیستند.

6. مغذی دوزی

هنگام خرید ترمه بسیار توجه کنید که نمونه راسته دوزی آن را که از کیفیت پائینی برخوردار است را خریداری نکنید. ترمه های با کیفیت معمولا از سرمه دوزی، زغره دوزی، توپردوزی برجسته، یراق دوزی و زرک دوزی آسترکشی برخوردار هستند.

دیدگاه

دیدگاه شما

پیشنهادی برای شما

نایلون های عریض کشاورزی نایلون های عریض3الی 10متری

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

فرش ماشینی نگین کسری فرش ماشینی زمینه کرمی

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

تابلو برق EK36 Electrical panel EK36

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

رفع مسئولیت

مطالب بخش سبک زندگی « دسـ تو دسـ » در حوزه‌های پزشکی، تغذیه، روانشناسی، سلامت و زیبایی و تناسب اندام تنها جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارند و هرگز نباید جایگزین مراجعه به پزشک یا مشاور متخصص شوند . تیم تحریریه‌ی « دسـ تو دسـ » همواره در تلاش است با استفاده از منابع معتبر مطالبی به‌روز و مفید در اختیار مخاطبانش قرار دهد، اما با توجه به حساسیت زیاد حوزه‌های مرتبط با سلامت افراد، هیچ گاه توصیه نمی‌کند که از محتوای این مطالب بدون مشورت پزشک یا مشاور متخصص استفاده شود. در غیر این صورت مسئولیت عواقب احتمالی بر عهده‌ی خود فرد خواهد بود « دسـ تو دسـ » اکیدا توصیه می‌کند برای تشخیص، درمان یا تسکین هر گونه مشکل جسمی و روانی پیش از هر چیز با پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت تایید ایشان توصیه‌های موجود در مطالب « دسـ تو دسـ » را به کار بگیرد و با توجه به آنچه گفته شد، « دسـ تو دسـ » مسئولیت هر گونه استفاده‌ی نادرست از محتوای این رسانه را که منجر به بروز مشکل یا عارضه‌ای برای فرد شود از خود سلب می‌کند

+
ورود / ثبت نام پراکندگی جغرافیایی سبد خرید سازمان ها تیکت نزدیک ترین ها قوانین
Loading...