30 شهریور 1400
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 3 دقیقه
' 3
آشنایی با انوع ترمه

انواع ترمه

 ترمه ها (کشمیری و ایرانی) به انواع مختلفی تقسیم می شوند که در ادامه به شرح آن ها می پردازیم:

شال چهارقدی: اندازه این شال ها 1.5*1.5 بوده و بیشتر برای روسری و بقچه بکار می رود. از دو نوع متداول آن می توان به نمونه ترنجی و گلدار آن اشاره کرد.

شال راه راه: این نوع شال خود به دو نوع پهن و باریک تقسیم می شود که انتخاب آن به سلیقه فرد بستگی دارد.

شال بندی: این ترمه نقشی شبیه به لانه زنبور داشته که داخل هر یک از این خانه ها یک گل یا یک بته به چشم می خورد.

شال اتابکی: این ترمه از نمونه های شال کشمیری بوده و از پشم نرم و بسیار لطیفی بافته می شود.

شال محرمات: شال محرمات به نوعی ترمه راه راه گفته می شود که پهنای راه های آن متفاوت است.

شال کرمان: به همه شال های بافت کرمان گفته می شود که انواع گوناگونی دارد.

شال کشمیری: به انواع شال های بافت کشمیر گفته می شود که از معروف ترین آن می توان به بته جقه، شاخ گوزنی و نقشه درختی اشاره کرد.

شال زمردی: این شال نوعی شال کشمیری اعلاست که زمینه ای نیلی با نقشه بته جقه دارد. این نوع شال رنگ های بسیار زنده ای از جمله رنگ سبز زمردی دارد.

شال امیری: این شال همان طور که از نام آن نیز مشخص است، از انواع درباری و اعلای شال کشمیری است و عموما نقش بته جقه و شاخ گوزنی در آن دیده می شود.

شال یزدی: این ترمه نقوش زیبا و متفاوتی از جمله گل شاه عباسی، بته جقه، بته بادامی، بته سروی، اژدری و گلزار دارند که تعدادی از نمونه های آن از جمله نقش شاه عباسی بسیار زیبا و کمیاب و با اصالت هستند.


دیدگاه

دیدگاه شما

پیشنهادی برای شما

نایلون های عریض کشاورزی نایلون های عریض3الی 10متری

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

فرش ماشینی نگین کسری فرش ماشینی زمینه کرمی

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

تابلو برق EK36 Electrical panel EK36

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

رفع مسئولیت

مطالب بخش سبک زندگی « دسـ تو دسـ » در حوزه‌های پزشکی، تغذیه، روانشناسی، سلامت و زیبایی و تناسب اندام تنها جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارند و هرگز نباید جایگزین مراجعه به پزشک یا مشاور متخصص شوند . تیم تحریریه‌ی « دسـ تو دسـ » همواره در تلاش است با استفاده از منابع معتبر مطالبی به‌روز و مفید در اختیار مخاطبانش قرار دهد، اما با توجه به حساسیت زیاد حوزه‌های مرتبط با سلامت افراد، هیچ گاه توصیه نمی‌کند که از محتوای این مطالب بدون مشورت پزشک یا مشاور متخصص استفاده شود. در غیر این صورت مسئولیت عواقب احتمالی بر عهده‌ی خود فرد خواهد بود « دسـ تو دسـ » اکیدا توصیه می‌کند برای تشخیص، درمان یا تسکین هر گونه مشکل جسمی و روانی پیش از هر چیز با پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت تایید ایشان توصیه‌های موجود در مطالب « دسـ تو دسـ » را به کار بگیرد و با توجه به آنچه گفته شد، « دسـ تو دسـ » مسئولیت هر گونه استفاده‌ی نادرست از محتوای این رسانه را که منجر به بروز مشکل یا عارضه‌ای برای فرد شود از خود سلب می‌کند

+
ورود / ثبت نام پراکندگی جغرافیایی سبد خرید سازمان ها تیکت نزدیک ترین ها قوانین
Loading...