30 شهریور 1400
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 8 دقیقه
' 8
انواع لوله پلی اتیلن

آشنایی با انواع لوله پلی اتیلن

.
لوله پلی اتیلن تک جداره

این نوع لوله تک جداره یکی از انواع این لوله ها است که در سراسر دنیا میان مردم کاربردهای زیادی دارد؛ لوله پلی اتیلن تک جداره توانایی تحمل فشار بین ۲۰ تا ۴۰ بار را دارد و قدرت فوق العاده ای نسبت به سایر لوله ها پلی اتیلنی دارد.
لوله های پلی اتیلنی دو جداره

لوله های پلی اتیلنی کاروگیت یا دو جداره یکی از انواع این لوله هاست که کاربردهای زیادی در انواع پروژه ها دارد؛ لوله های کاروگیت دو جدار دارند که یکی درون لوله قرار دارد و عبور سیالات را آسان می کند؛ دیگر جدار این لوله ها بیرون از آن قرار دارد و مواج و دایره مانند است.

انواع دیگر از لوله پلی اتیلن کاروگیت، اسپیرال می باشد که تفاوت آن در روش تولید آن با کاروگیت است.
استک های لوله پلی اتیلن
لوله پلی اتیلن اسپیرال

لوله پلی اتیلن اسپیرال؛ همان لوله‌ کاروگیت است و تفاوت آن‎ها در تولید لوله‌های اسپیرال مقداری متفاوت است، وجود این تفاوت به جهت سایز لوله‌های اسپیرال کاروگیت می‌باشد. که معمولا سایزهای بین ۸۰۰ الی ۳۰۰۰ میلیمتر را دارا می‏باشند.
لوله‌های اسپیرال کاروگیت محل اتصال جوش لب به لب یا اکستروژنی به یکدیگر دارند و از استحکام بالایی نیز برخوردارند. فشار کاری یا همان فشار حلقوی در لوله‌های اسپیرال کاروگیت می‌تواند ۱۶ کیلو نیوتن ,۳۱٫۵ کیلو نیوتن ,۶۴ کیلو نیوتن باشد که این فشار ارتباط مستقیم با ضخامت کنگره‌ها و جداره بیرونی لوله‌های اسپیرال کاروگیت دارد.

همچنین فاصله بین کنگره‌های لوله‌های اسپیرال کاروگیت نیز در فشار حلقوی لوله‌های کاروگیت تاثیر گذار است. لوله‌های اسپیرال کاروگیت را در ابعاد ۶ متری از لحاظ طولی و تا قطر ۳۰۰۰ میلیمتر تولید و عرضه می‎کنند.

توليد و بكارگيری لوله‌های دو جداره اسپيرال برای شبكه‎ های انتقال و توزيع آب و فاضلاب، از جمله پيچيده ترين فرآيندها در صنعت پلي اتيلن است.

لوله پلي اتيلن دوجداره اسپيرال دارای کاربردهاي فراوانی دارد مانند؛ استفاده در خطوط انتقال فاضلاب، آبگيرها و آبريزهاي درون دريا، ترميم خطوط انتقال فاضلاب قديمي (relining) ، ساخت منهول، ساخت آبرو (پل)، ساخت مخازن نگهداري مواد شيميايي و تانک‏های سپتيک، ايجاد معابر غير هم سطح زمين و …
عوامل تاثیرگذار بر قیمت لوله های پلی اتیلن

قیمت مواد پلی اتیلن در بورس همواره در حال تغییر و نوسان می‎باشد و ثبات نسبی در قیمت لوله پلی اتیلن وجود ندارد، همچنین عوامل متعدد دیگری اعم از نرخ ارز ( مواد وارداتی)، هزینه حمل و نقل، هزینه های برق و هزینه‎های دستمزد کارگران و بسیاری موارد دیگر ممکن است در قیمت نهایی این لوله موثر باشد.

سـایز لوله پلـی اتیلـن بـه اینـچ عبارت است از: ,1.2 ,3.4 ,11.4 ,11.2 ,2 ,21.2 ,4 ,3 ,5 ,6 ,8 ,10  ,20 ,18 ,14 ,12و…

کاتالوگ‌ها، اطلاعات فنی و دستورالعمل‌های مربوط به انواع لوله پلی اتیلن، که به عنوان یکی از اصلی ترین محصولات تولیدی شرکت می‌باشد را برروی سایت می‎توانید مشاهده نمائید.

تفاوت اصلی لوله پلی اتیلن و لوله آهنی چیست؟

این لوله در اوج آنکه هزینه کمی برای صاحبان پروژه خواهد داشت؛ بسیار به صرفه و با دوام است و هزینه های تولید را به صورت چشمگیری کاهش می دهد.

لوله های از جنس پلی اتیلن تحت تاثیر محیط آسیب نمی بینند و بر خلاف لوله کشی آهنی در طول زمان خواص خود را حفظ می کنند و مهم تر از همه اینکه به هیچ وجه زنگ نمی زنند.
چیدمان هرمی لوله های پلی اتیلن
لوله پلی اتیلن دوستدار محیط زیست

در سال ۱۳۹۸ به تاریخ ایران دستگاه غول پیکری از جنس پلی اتیلن به اعماق اقیانوس آرام برای پاکسازی فرستاده شد؛ این پروژه با موفقیت رو به جلو بود که متاسفانه به علت مشکلات فنی در نیمه های راه متوقف شد.

سوالات مهم در مورد لوله پلی اتیلن
لوله پلی اتیلن تا چه اندازه انعطاف دارد؟

لوله های پلی اتیلن در مقایسه با سایر لوله ها انعطاف پذیری بسیار بالایی دارند و همین امر موجب شده استفاده از این لوله ها راه حل خوبی برای مشکلات متعدد نصب و کاهش هزینه های بالا باشد.
جریان پذیری لوله پلی اتیلن چگونه است؟

یکی از مهمم ترین ویژگی های لوله پلی اتیلن داشتن سطح درونی صاف و زبری اندک است، جریان پذیری در اتصالات پلی اتیلنی عالی و بدون نقص است.
آیا لوله های پلی اتیلن فرسوده می شوند؟

آزمایشات کارشناسان در این زمینه نشان می دهد که تجهیزات ساخته شده از پلی اتیلن در برابر فرسایش استقامت فوق العاده ای دارد و به آسانی آسیب نخواهد دید.
بسیاری از محلولات شیمایی که تاثیر منفی برسایر لوله ها از جنس های دیگر می گزارند بر لوله پلی اتیلن بی اثر خواهند بود و هیچ گونه ضرری به آن نمی زنند.
فواید استفاده از لوله پلی اتیلن چیست؟

لوله های پلی اتیلن به علت کاربردهای بسیار مورد استفاده بسیاری از مردم در دنیا است؛ این لوله ها در اوج کیفیت و اطمینان بهترین خدمات را به مصرف کنندگانش ارائه می دهد.
چرا اتصال پذیری لوله پلی اتیلن ، ارزانتر و سريعتر از لوله فولادی است؟

زیرا لوله پلی اتیلن سریعتر آب بندی می شود، نشتی ندارد و پیشروی پروژه را تسریع می ‌بخشد.

دیدگاه

دیدگاه شما

پیشنهادی برای شما

نایلون های عریض کشاورزی نایلون های عریض3الی 10متری

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

فرش ماشینی نگین کسری فرش ماشینی زمینه کرمی

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

تابلو برق EK36 Electrical panel EK36

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

رفع مسئولیت

مطالب بخش سبک زندگی « دسـ تو دسـ » در حوزه‌های پزشکی، تغذیه، روانشناسی، سلامت و زیبایی و تناسب اندام تنها جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارند و هرگز نباید جایگزین مراجعه به پزشک یا مشاور متخصص شوند . تیم تحریریه‌ی « دسـ تو دسـ » همواره در تلاش است با استفاده از منابع معتبر مطالبی به‌روز و مفید در اختیار مخاطبانش قرار دهد، اما با توجه به حساسیت زیاد حوزه‌های مرتبط با سلامت افراد، هیچ گاه توصیه نمی‌کند که از محتوای این مطالب بدون مشورت پزشک یا مشاور متخصص استفاده شود. در غیر این صورت مسئولیت عواقب احتمالی بر عهده‌ی خود فرد خواهد بود « دسـ تو دسـ » اکیدا توصیه می‌کند برای تشخیص، درمان یا تسکین هر گونه مشکل جسمی و روانی پیش از هر چیز با پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت تایید ایشان توصیه‌های موجود در مطالب « دسـ تو دسـ » را به کار بگیرد و با توجه به آنچه گفته شد، « دسـ تو دسـ » مسئولیت هر گونه استفاده‌ی نادرست از محتوای این رسانه را که منجر به بروز مشکل یا عارضه‌ای برای فرد شود از خود سلب می‌کند

+
ورود / ثبت نام پراکندگی جغرافیایی سبد خرید سازمان ها تیکت نزدیک ترین ها قوانین
Loading...