29 شهریور 1400
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 7 دقیقه
' 7
معرفی چند دمنوش گیاهی با عسل

معرفی چند دمنوش گیاهی با عسل:

دمنوش زنجبیل و عسل یک آنتی اکسیدان قوی

یک قطعه کوچک زنجبیل ترجیحا تازه را درون قوری آب جوش قرار دهید و اجازه دهید ۵ تا ۱۰ دقیقه دم بکشد. سپس یک قاشق به آن عسل طبیعی اضافه کنید و حرارت را خاموش نمایید. این دمنوش علاوه بر داشتن عطر و طعم بی نظیر به عنوان یک نوشیدنی، برای درمان درد های معده، کولیک و مشکلات گوارشی برای شما مفید است. مناسب برای رفع حالت تهوع و مسکن طبیعی دردهای خفیف است. خواص آنتی اکسیدانی و ضد قارچی در هر دو ماده عسل و زنجبیل سبب تقویت ایمنی بدن، رفع عفونت ها و افزایش سیستم ایمنی می شود.

دارچین و عسل یک نوشیدنی عالی برای افراد دیابتی

برای تهیه این نوشیدنی خوشمزه ابتدا تکه کوچکی از چوب دارچین را با یک پیمانه آب ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی حرارت بگذارید تا طعم و مزه دارچین در آب آزاد شود. پس از آن عسل را به آن اضافه کنید و در صورت تمایل چند قطره آب لیموی تازه به آن بیفزایید. سپس در روزهای سرد زمستانی آن را میل نمایید. این دمنوش طبع گرم دارد و موجب افزایش میل جنسی می شود. با خاصیت ضد سرماخوردگی خود کمک می کند سیستم ایمنی بدن شما تقویت شود. چای عسل و دارچین یک ترکیب عالی برای رفع سرفه و التهابات گلو است. ترکیب عسل و دارچین موجب رفع بوی بد دهان می شود و در کاهش عفونت های دندانی موثر است. این دمنوش، یک پیشنهاد ویژه برای افراد دیابتی محسوب می شود زیرا ترکیبات دارچین، قند خون را کاهش داده و باعث کاهش و پیشگیری از مقاومت بدن به انسولین می شود. عسل طبیعی نیز مانند سایر شیرین کننده ها سبب افزایش قند خون نمی شود.

دمنوش زعفران و عسل برای کاهش استرس:

یک چهارم قاشق مربا خوری زعفران را در قوری ریخته و روی آن را با آب جوش پر کنید. بعد از دم بردن زعفران در صورت تمایل یک قاشق غذاخوری گلاب به همراه یک قاشق مربا خوری عسل به آن اضافه کنید. این دمنوش ضد اضطراب و آرام بخش است و به هضم غذا و رفع نفخ کمک می کند همچنین در تنظیم فشار خون موثر است. سر درد را کاهش می دهد و باعث شادابی و نشاط بدن می شود. ترکیب عسل و زعفران نوعی مسکن طبیعی محسوب می شود. این دمنوش خوشمزه باعث افزایش تمرکز ذهن و بهبود وضعیت خواب می گردد. این ترکیب طلایی سبب سلامت قلب شما می شود.

دمنوش نعنا و عسل برای رفع دردهای شکمی

احتمالا اکثر شما نیز با شنیدن اسم جوشانده نعنا به یاد دل درد های کودکیتان می افتید . بله درست است بی شک همه ما تا به حال لااقل یک بار دمنوش نعنا و نبات را خورده ایم. ما در این مقاله از خواص آن برایتان خواهیم گفت تا این ترکیب خوشمزه جزیی از نوشیدنی های روزانه شما شود. عسل طبیعی جایگزین مناسبی به جای نبات است تا خواص دمنوش شما چند برابر شود.

برای تهیه این دمنوش هم از نعنای تازه و هم از نعنا خشک می توانید استفاده کنید که البته طعم آن با برگ تازه نعنا بسیار بهتر خواهد شد. برگ های تازه را بعد از شستن خرد یا له نمایید تا عطر آن بهترآزاد شود. برگ ها را در یک لیوان آب جوش بریزید و سر لیوان را بپوشانید تا دم ببرد و رنگ آن نمایان شود. سپس عسل را اضافه کنید. همچنین می توانید نعنا خشک را درون قوری آب جوش ریخته و ۱۰ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد و از طعم و بوی بی نظیر آن لذت ببرید.

دمنوش نعنا و عسل نفخ را از بین می برد، سوء هاضمه را کاهش می دهد، در درمان دل درد و معده درد و سوزش و اسپاسم های معده موثر است. 

دمنوش گزنه با عسل با خاصیت ضد التهابی:

گزنه جزو گیاهان کوهی محسوب می شود که شاید خیلی از افراد از خواص آن بی اطلاع باشند. روش های مصرف گزنه بسیار متعدد است که ما در این مقاله پیشنهاد استفاده از دمنوش آن را به همراه عسل برایتان داریم.

روش تهیه آن مانند اکثر دمنوش ها بسیار آسان است. تنها کافی است یک قاشق غذاخوری گزنه خشک شده را که در عطاری ها موجود است در یک قوری آب جوش ریخته و منتظر بمانید تا گزنه شما دم ببرد و در هنگام مصرف یک قاشق چای خوری عسل را در آن حل نمایید. این دمنوش فشار خون بالا را کاهش می دهد. به سیستم گردش خون کمک کرده و از بروز سکته های قلبی جلوگیری می نماید، دستگاه ایمنی بدن را تقویت می کند. با افزایش سوخت و ساز به لاغری کمک می کند. گزنه سرشار از مواد معدنی و کلسیم است، همراهی آن با عسل می تواند مواد معدنی لازم را برای بدن تامین نماید. با خاصیت قوی آنتی اکسیدانی این دم کرده، بدنتان را در مقابل بیماری ها، عفونت ها و قارچ ها محافظت کنید. این نوشیدنی سبب افزایش میل جنسی شده و انرژی بدن را افزایش می دهد. در درمان اگزما مصرف می شود و در بهبود آلرژی ها و حساسیت ها مفید است.


دیدگاه

دیدگاه شما

پیشنهادی برای شما

نایلون های عریض کشاورزی نایلون های عریض3الی 10متری

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

فرش ماشینی نگین کسری فرش ماشینی زمینه کرمی

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

تابلو برق EK36 Electrical panel EK36

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

رفع مسئولیت

مطالب بخش سبک زندگی « دسـ تو دسـ » در حوزه‌های پزشکی، تغذیه، روانشناسی، سلامت و زیبایی و تناسب اندام تنها جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارند و هرگز نباید جایگزین مراجعه به پزشک یا مشاور متخصص شوند . تیم تحریریه‌ی « دسـ تو دسـ » همواره در تلاش است با استفاده از منابع معتبر مطالبی به‌روز و مفید در اختیار مخاطبانش قرار دهد، اما با توجه به حساسیت زیاد حوزه‌های مرتبط با سلامت افراد، هیچ گاه توصیه نمی‌کند که از محتوای این مطالب بدون مشورت پزشک یا مشاور متخصص استفاده شود. در غیر این صورت مسئولیت عواقب احتمالی بر عهده‌ی خود فرد خواهد بود « دسـ تو دسـ » اکیدا توصیه می‌کند برای تشخیص، درمان یا تسکین هر گونه مشکل جسمی و روانی پیش از هر چیز با پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت تایید ایشان توصیه‌های موجود در مطالب « دسـ تو دسـ » را به کار بگیرد و با توجه به آنچه گفته شد، « دسـ تو دسـ » مسئولیت هر گونه استفاده‌ی نادرست از محتوای این رسانه را که منجر به بروز مشکل یا عارضه‌ای برای فرد شود از خود سلب می‌کند

+
ورود / ثبت نام پراکندگی جغرافیایی سبد خرید سازمان ها تیکت نزدیک ترین ها قوانین
Loading...