24 شهریور 1400
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 4 دقیقه
' 4
فتوولتاییک و اثر گلخانه ای

تولید برق با کمک اثر فتوولتاییک  دارای مزیت های فراوانی هست. یکی از این مزیت ها به کاهش اثر گلخانه ای مربوط می شود و این مزیت خارق العاده باعث می شود این فناوری تولید برق به عنوان یکی از فناوریهای دوستدار طبیعت در نظر گرفته شود. در متن پیش رو سعی داریم شما را با اثر گلخانه ای و تاثیرات فعالیت انسان بر آن آشنا کنیم.
همانطور که می دانیم دمای زمین نتیجه تعادلی است که بین تابش ورودی خورشید و انرژی تابش شده توسط کره زمین به فضا برقرار است. تابش برگشتی از زمین به سمت جو به شدت تحت تأثیر حضور و ترکیب جو زمین است.
اگر زمین مانند ماه اتمسفر نداشت، میانگین دما در سطح زمین حدود منفی 18 درجه سانتیگراد بود. اگر مقدار طبیعی دی اکسید کربن در جو را 270 ppm در نظر بگیریم این مقدار کافی است تا پس از جذب تابش ها بتواند دمای زمین را به میزان 15 تا 33 درجه سانتیگراد نسبت به ماه  بالا ببرد.
نور خورشید که به زمین می‌رسد، اتمسفر و سطح زمین را گرم می‌کند. بنابراین اتمسفر زمین حرارت آن را به صورت تابش های مادون قرمز با میتاباند.این بازتاب ها توسط گازهای متعددی از جمله گاز کربنیک، متان و انواع کلرو فلورو کربن ها(CFCs) مجددآ جذب شده و اتمسفر را گرم می‌کند. این به دام اندازی گرما شبیه به کار گلخانه است به همان دلیل به این فرآیند اثر گلخانه ای می‌گویند.
شواهد موجود نشان می دهد که میزان CO2 تا سال 2030 دو برابر خواهد شد و باعث گرم شدن کره زمین بین 1 تا 4 درجه سانتیگراد می شود. این امر منجر به تغییر در الگوهای باد و بارندگی می شود و در نتیجه ممکن است باعث خشک شدن قاره ها و افزایش سطح اقیانوس های زمین شود.
حدود ۸۵٪ از کل گرمایش گلخانه ای در سطح زمین مربوط به بخار آب در اتمسفر است و ۱۲٪ گاز های گلخانه ای. واضح است نگرانی درباره افزایش بخار آب نیست بلکه نگرانی اصلی در باره انتشارات گازهای گلخانه‌ای مخصوصآ گاز کربنیک است که در اثر فعالیت های انسانی حاصل می‌شود.

 

 

واضح است که فعالیت های انسانی اکنون به مقیاسی رسیده اند که بر محیط کره زمین و جذابیت آن برای انسان تأثیر می گذارند. این عوارض جانبی می تواند ویرانگر باشد و به احتمال زیاد در دهه های آینده فناوری هایی با تأثیر زیست محیطی کم و بدون انتشار “گازهای گلخانه ای” از اهمیت بیشتری برخوردار شوند. از آنجا که بخش انرژی تولید کننده عمده “گازهای گلخانه ای” از طریق احتراق سوخت های فسیلی است، باید از فن آوری هایی مانند فتوولتائیک، که می توانند جایگزین سوخت های فسیلی شوند، استفاده شود.

 

دیدگاه

دیدگاه شما

پیشنهادی برای شما

نایلون های عریض کشاورزی نایلون های عریض3الی 10متری

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

فرش ماشینی نگین کسری فرش ماشینی زمینه کرمی

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

تابلو برق EK36 Electrical panel EK36

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

رفع مسئولیت

مطالب بخش سبک زندگی « دسـ تو دسـ » در حوزه‌های پزشکی، تغذیه، روانشناسی، سلامت و زیبایی و تناسب اندام تنها جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارند و هرگز نباید جایگزین مراجعه به پزشک یا مشاور متخصص شوند . تیم تحریریه‌ی « دسـ تو دسـ » همواره در تلاش است با استفاده از منابع معتبر مطالبی به‌روز و مفید در اختیار مخاطبانش قرار دهد، اما با توجه به حساسیت زیاد حوزه‌های مرتبط با سلامت افراد، هیچ گاه توصیه نمی‌کند که از محتوای این مطالب بدون مشورت پزشک یا مشاور متخصص استفاده شود. در غیر این صورت مسئولیت عواقب احتمالی بر عهده‌ی خود فرد خواهد بود « دسـ تو دسـ » اکیدا توصیه می‌کند برای تشخیص، درمان یا تسکین هر گونه مشکل جسمی و روانی پیش از هر چیز با پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت تایید ایشان توصیه‌های موجود در مطالب « دسـ تو دسـ » را به کار بگیرد و با توجه به آنچه گفته شد، « دسـ تو دسـ » مسئولیت هر گونه استفاده‌ی نادرست از محتوای این رسانه را که منجر به بروز مشکل یا عارضه‌ای برای فرد شود از خود سلب می‌کند

+
ورود / ثبت نام پراکندگی جغرافیایی سبد خرید سازمان ها تیکت نزدیک ترین ها قوانین
Loading...