21 شهریور 1400
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 4 دقیقه
' 4
تولید نیمی از محصولات کاشی و سرامیک کشور در یزد

استان یزد به عنوان اولین قطب صنعت کاشی و سرامیک کشور شناخته می شود که بیش از نیمی از تولیدات کاشی و سرامیک کشور متعلق به آن است.
کاشی و سرامیک به عنوان یکی از صنایع پیشرو وابسته به صنعت ساختمان بوده است که در ایران سابقه ای طولانی دارد. این سابقه به اولین سده های اسلام در ایران باز می گردد که ایران به عنوان یکی از مهمترین مراکز ساخت کاشی در جهان شناخته می شد. انقلاب صنعتی در همه صنایع تاثیر گذار بوده است و یکی از آن صنایع کاشی و سرامیک بوده است که تولید کنندگان آن همواره به دنیال ایجاد نوآوری برای استاده هر چه بهتر از این محصولات در ساختمان سازی بوده اند. این صنعت در دهه 30 هجری در ایران از شکل سنتی خود خارج گردید و پا یه عرصه راه اندازی کارخانجات کاشی با استفاده از ماشین آلات روز برای تولید کاشی نمود.

ایران به عنوان کشوری که منابع بسیار غنی برای تولید انواع کاشی و سرامیک دارد توانست به عنوان یکی از برترین های این صنعت خود را اثبات نماید. امروزه نام ایران به عنوان یکی از ده کشور برتر تولید کننده و صادرکننده کاشی و سرامیک در جهان شناخته می شود. استان یزد در این صنعت توانسته است با دسترسی به منابع خود را به عنوان قطب این صنعت در ایران ثابت نماید. امروزه بیش از 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: در حال حاضر بیش از 50 درصد کاشی و سرامیک کشور در یزد تولید می شود.

تولید 50 درصد کاشی و سرامیک در یزد
در همین رابطه  محمدرضا علمدار یزدی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد در مصاحبه ای اظهار داشت: استان یزد در زمینه صنایع کاشی و سرامیک یک قطب اصلی و مهم به شمار می رود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 50 درصد کاشی و سرامیک کشور در یزد تولید می شود، افزود: بخش قابل توجهی از این تولیدات به خارج از کشور صادر می شود.

وی اشاره کرد که استان یزد به عنوان قطب صنعت کاشی و سرامیک کشور 60 درصد از کل تولیدات کاشی و سرامیک کشور را با 86 کارخانه فعال به خود اختصاص داده‌است

علمدار یزدی با اشاره به محدودیت های زیست محیطی برای راه اندازی کارخانه کاشی گفت: با توجه به محدودیت‌های زیست محیطی، در برخی نقاط امکان صدور پروانه تولید کاشی به صورت کامل وجود ندارد و تاکنون به همین دلیل 20 مجوز کارخانه پرس به بعد کاشی و سرامیک در محور عقدا به مهریز صادر شده است.

دیدگاه

دیدگاه شما

پیشنهادی برای شما

نایلون های عریض کشاورزی نایلون های عریض3الی 10متری

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

فرش ماشینی نگین کسری فرش ماشینی زمینه کرمی

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

تابلو برق EK36 Electrical panel EK36

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

رفع مسئولیت

مطالب بخش سبک زندگی « دسـ تو دسـ » در حوزه‌های پزشکی، تغذیه، روانشناسی، سلامت و زیبایی و تناسب اندام تنها جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارند و هرگز نباید جایگزین مراجعه به پزشک یا مشاور متخصص شوند . تیم تحریریه‌ی « دسـ تو دسـ » همواره در تلاش است با استفاده از منابع معتبر مطالبی به‌روز و مفید در اختیار مخاطبانش قرار دهد، اما با توجه به حساسیت زیاد حوزه‌های مرتبط با سلامت افراد، هیچ گاه توصیه نمی‌کند که از محتوای این مطالب بدون مشورت پزشک یا مشاور متخصص استفاده شود. در غیر این صورت مسئولیت عواقب احتمالی بر عهده‌ی خود فرد خواهد بود « دسـ تو دسـ » اکیدا توصیه می‌کند برای تشخیص، درمان یا تسکین هر گونه مشکل جسمی و روانی پیش از هر چیز با پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت تایید ایشان توصیه‌های موجود در مطالب « دسـ تو دسـ » را به کار بگیرد و با توجه به آنچه گفته شد، « دسـ تو دسـ » مسئولیت هر گونه استفاده‌ی نادرست از محتوای این رسانه را که منجر به بروز مشکل یا عارضه‌ای برای فرد شود از خود سلب می‌کند

+
ورود / ثبت نام پراکندگی جغرافیایی سبد خرید سازمان ها تیکت نزدیک ترین ها قوانین
Loading...