5 مرداد 1400
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 4 دقیقه
' 4
خانواده یاتاقانهای برنزی

خانواده یاتاقانهای برنزی

یست یاتاقانهای برنزی در جدول 1 مطابق استاندارد UNS ارائه شده است. در این جدول هفده عدد یاتاقان برنزی لیست شده است که در پنج خانواده آلیاژی با ترکیب و خواص مشابه قرار میگیرند. این خانواده آلیاژی شامل برنز قلع، برنز قلع سرب دار، برنز قلع با سرب بالا، آلومینیوم برنز و منگنز برنز هستند. استحکام برنزهای قلع دار بیشتر وابسته به قلع است. برنزهای قلع سرب دار جهت خواص ضد اصطکاکی بهتر حاوی مقادیر متوسطی از سرب است. برنزهای قلع با سرب بالا، بالاترین روانکاری اما استحکام پایینی را نشان میدهند. برنزهای آلومینیوم و منگنز برنز در کاربردهایی که نیاز به استحکام به شدت بالا و مقاومت به خوردگی عالی مد نظر باشد استفاده میشوند. اعضای هر خانواده آلیاژی دارای خواص مشابه و تفاوتهای در میان آنها نیز وجود دارد که بر اساس ملاحظات اقتصادی یا تشخیص آلیاژ مناسب برای کاربردهای خاص انتخاب میشود.

برنزهای قلع، آلیاژهای C90300 ،C90500 ،C90700

عملکرد اصلی این برنزها استحکامدهی به آلیاژ است. حضور عنصر آلیاژی روی )Zn )باعث افزایش استحکام میشود اما مقدار روی بیشتر از %4 خواص ضد اصطکاکی آلیاژهای یاتاقان را کاهش میدهد. برنزهای قلع مستحکم و سخت و دارای داکتیلیته بسیار بالا هستند. ترکیب این خواص قابلیت تحمل نیروی بالا، مقاومت به سایش مناسب و توانایی مقاومت به ضربه را به آلیاژهای یاتاقان برنز قلع میبخشد. سختی آلیاژهای برنزقلع از انطباق و سازگاری آسان با شفتهای خشن و نامیزان ممانعت میکند. این آلیاژها قابلیت جادهی ذرات ناخالصی را ندارند بنابراین باید از سیستمهای روانساز تمیز و قابل اطمینان استفاده شود. سختی شفت درتماس با آلیاژهای برنز قلع باید بین BHN 444-044 باشد. آلیاژهای برنز قلع عملکرد بهتری با روانسازگریس نسبت به سایر برنزها دارند. علاوه بر این، به دلیل تشکیل ترکیبات قطبی با مقدار کم روانساز برای شرایط عملکردی فیلم روانکاری مرزی مناسب هستند. آلیاژهای برنز قلع تفاوت زیادی در خواص مکانیکی ندارند. برخی از این آلیاژها حاوی روی به عنوان جز استحکام بخش هستند. 

ادامه

https://www.safatco.com/wp-content/uploads/2020/10/bronze-bearing.pdf

دیدگاه

دیدگاه شما

پیشنهادی برای شما

نایلون های عریض کشاورزی نایلون های عریض3الی 10متری

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

فرش ماشینی نگین کسری فرش ماشینی زمینه کرمی

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

تابلو برق EK36 Electrical panel EK36

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

رفع مسئولیت

مطالب بخش سبک زندگی « دسـ تو دسـ » در حوزه‌های پزشکی، تغذیه، روانشناسی، سلامت و زیبایی و تناسب اندام تنها جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارند و هرگز نباید جایگزین مراجعه به پزشک یا مشاور متخصص شوند . تیم تحریریه‌ی « دسـ تو دسـ » همواره در تلاش است با استفاده از منابع معتبر مطالبی به‌روز و مفید در اختیار مخاطبانش قرار دهد، اما با توجه به حساسیت زیاد حوزه‌های مرتبط با سلامت افراد، هیچ گاه توصیه نمی‌کند که از محتوای این مطالب بدون مشورت پزشک یا مشاور متخصص استفاده شود. در غیر این صورت مسئولیت عواقب احتمالی بر عهده‌ی خود فرد خواهد بود « دسـ تو دسـ » اکیدا توصیه می‌کند برای تشخیص، درمان یا تسکین هر گونه مشکل جسمی و روانی پیش از هر چیز با پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت تایید ایشان توصیه‌های موجود در مطالب « دسـ تو دسـ » را به کار بگیرد و با توجه به آنچه گفته شد، « دسـ تو دسـ » مسئولیت هر گونه استفاده‌ی نادرست از محتوای این رسانه را که منجر به بروز مشکل یا عارضه‌ای برای فرد شود از خود سلب می‌کند

+
ورود / ثبت نام پراکندگی جغرافیایی سبد خرید سازمان ها تیکت نزدیک ترین ها قوانین
Loading...