24 اردیبهشت 1403
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 5 دقیقه
' 5
خرید لیمو عمانی تازه ماباتو

لیمو عمانی از لیموی تازه که نوعی میوه در جنوب شرقی آسیا به ویژه کشورهایی مانند عمان، هند و ایران رشد می کند و طعمی ترش و تند دارد به دست می آید. و اغلب به عنوان افزودنی و چاشنی در غذاها و نوشیدنی ها استفاده می شود. از لیمو عمانی برای خوش طعم کردن خورشت هایی همچون قرمه سبزی، قیمه، آبگوشت همچنین انواع چای و دمنوش استفاده می شود.

لیمو عمانی تازه چه ویژگی هایی دارد

لیمو عمانی تازه علاوه بر طعم ترش و تندی که دارد، غنی از ویتامین C، فیبر، و مواد معدنی مانند مس و پتاسیم می‌باشد. این میوه دارای مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است که برای بهبود سلامت عمومی بدن بسیار مفید است. از جمله خواص این ماده غذایی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سلامت قلب: لیمو عمانی دارای پتاسیم است که برای سلامت عضلات قلب مفید بوده و باعث کاهش فشار خون و کلسترول می‌شود.
  • تقویت سیستم ایمنی بدن: ویتامین C موجود در لیمو عمانی برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار موثر است.. مصرف روزانه و منظم این ماده غذایی در پیشگیری از بیماری های عفونی و التهابی تاثیر بسزایی دارد.
  • سلامت دستگاه گوارش: فیبر موجود در این میوه به بهبود عملکرد گوارش کمک می‌کند و می‌تواند در پیشگیری و درمان یبوست و اسهال موثر باشد.
  • سم زدایی بدن و درمان التهاب: لیمو عمانی می‌تواند در سم زدایی بدن و کاهش التهابات مؤثر باشد.
  • پیشگیری از پوکی استخوان و سرطان: مصرف منظم این میوه می‌تواند در پیشگیری از بیماری‌هایی مانند پوکی استخوان و سرطان مؤثر باشد.

موارد مصرف لیمو عمانی


لیمو عمانی تازه علاوه بر استفاده به عنوان یک چاشنی یا افزودنی در غذاها و نوشیدنی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین مصرف دم کرده لیمو عمانی همراه با ترکیبات دیگر تاثیر بسزایی در درمان و پیشگیری از بیماری ها دارد.

لیمو عمانی در تهیه نوشیدنی ها

این ماده غذایی به عنوان ماده اصلی یا تزئینی در نوشیدنی های مختلفی مانند آبلیمو، شربت، کوکتل ها و آبمیوه ها استفاده می شود.

لیمو عمانی در تهیه دسرها

از لیمو عمانی در تهیه دسر و شیرینی ها نیز استفاده می شود که می تواند به عنوان تزئین یا طعم دهنده در کیک و کلوچه ها باشد.

لیمو عمانی به عنوان چاشنی

لیمو عمانی یکی از اصلی ترین چاشنی های غذاهای ایرانی است که از آن در طعم دار کردن سالاد، خورش و انواع غذاها استفاده می شود.

لیمو عمانی و گل گاو زبان

دمنوش گل گاو زبان و لیمو عمانی برای درمان سرماخوردگی، تنظیم فشار خون وکاهش قندخون مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین ترکیب گل گاو زبان و لیمو عمانی خاصیت آرام بخشی دارد که برای بهبود اعصاب نیز بسیار مفید است.

لیمو عمانی و چای

مصرف دم کرده لیمو عمانی همراه با چای خاصیت چربی سوزی دارد. همچنین ترکیب چای و لیمو عمانی برای درمان بیماری های دهان، کاهش فشار خون مورد استفاده قرار می گیرد.

لیمو عمانی و نبات

مصرف دم کرده لیمو و نبات برای کسانی که فشار خون بالا، غلظت خون و چربی خون دارند توصیه می شود. مصرف روزانه دمنوش لیمو عمانی همراه با مقدار کمی نبات به تنظیم چربی و کلسترول خون کمک می کند.

لیمو عمانی و عسل

مصرف لیمو عمانی و عسل برای لاغری، تقویت سیستم گوارش، سلامت پوست، تقویت سیستم ایمنی بدن، درمان سرماخوردگی و درمان یبوست و سنگ های کلیه و مثانه مفید است.

کلیک جهت خرید لیمو عمانی تازه ماباتو



دیدگاه

دیدگاه شما

پیشنهادی برای شما

نایلون های عریض کشاورزی نایلون های عریض3الی 10متری

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

فرش ماشینی نگین کسری فرش ماشینی زمینه کرمی

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

تابلو برق EK36 Electrical panel EK36

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

رفع مسئولیت

مطالب بخش سبک زندگی « دسـ تو دسـ » در حوزه‌های پزشکی، تغذیه، روانشناسی، سلامت و زیبایی و تناسب اندام تنها جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارند و هرگز نباید جایگزین مراجعه به پزشک یا مشاور متخصص شوند . تیم تحریریه‌ی « دسـ تو دسـ » همواره در تلاش است با استفاده از منابع معتبر مطالبی به‌روز و مفید در اختیار مخاطبانش قرار دهد، اما با توجه به حساسیت زیاد حوزه‌های مرتبط با سلامت افراد، هیچ گاه توصیه نمی‌کند که از محتوای این مطالب بدون مشورت پزشک یا مشاور متخصص استفاده شود. در غیر این صورت مسئولیت عواقب احتمالی بر عهده‌ی خود فرد خواهد بود « دسـ تو دسـ » اکیدا توصیه می‌کند برای تشخیص، درمان یا تسکین هر گونه مشکل جسمی و روانی پیش از هر چیز با پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت تایید ایشان توصیه‌های موجود در مطالب « دسـ تو دسـ » را به کار بگیرد و با توجه به آنچه گفته شد، « دسـ تو دسـ » مسئولیت هر گونه استفاده‌ی نادرست از محتوای این رسانه را که منجر به بروز مشکل یا عارضه‌ای برای فرد شود از خود سلب می‌کند

+
ورود / ثبت نام پراکندگی جغرافیایی سبد خرید سازمان ها نزدیک ترین ها