23 اردیبهشت 1403
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 6 دقیقه
' 6
معرفی انواع سرامیک ها

تقسیم بندی انواع سرامیک ها

انواع سرامیک ها با روش های متفاوتی تولید می شوند و حالت آن ها تغییر می کند به همین دلیل سرامیک نیز انواع مختلفی دارد که هر کدام کاربرد خاص خودش را دارد اما تمامی سرامیک ها شکننده و غیر قابل نفوذ هستند.

سرامیک پرسلان

سرامیک پرسلان نوعی از کاشی های سرامیکی است که مورد توجه پیمان کاران ساخت ساز خانه های مسکونی قرار گرفته است و دوام و زیبایی بسیاری دارد. سرامیک پرسلان از باکیفیت ترین سرامیک های موجود در بازار است.

سرامیک پرسلان دو لایه

این نوع سرامیک همانطور از نامش مشخص است از 2 لایه تشکیل شده است، یک لایه بیسکویت و ذرات پودر مانند تشکیل شده است. حدودا 70 تا 80 درصد لایه اول این سرامیک از خاک رس تشکیل شده است و در بخش زیرین قرار می گیرد و آن 20 تا 30 درصد باقی مانده از خاک رنگی تشکیل می شود. با فشار و حرارت به این لایه ها سرامیک پرسلان دو لایه تولید می شود.

سرامیک پرسلان فول بادی

این نوع سرامیک از خاک پرسلان تولید می شود به همین دلیل رنگی یکدست دارد و بسیار بادوام است. سرامیک پرسلان فول بادی از استحکام بالایی برخوردار است و ضد خش می باشد. این نوع سرامیک ها در میان انواع کاشی و سرامیک ها گران ترین سرامیک محصوب می شود و لعاب ندارد. ظاهر زیبای این سرامیک سبب این شده که در دیوار، کف و پیشخوان منازل مسکونی مورد استفاده قرار بگیرد.

سرامیک پرسلان لعاب دار

این نوع سرامیک پرسلان در حرارت بالا لعاب داه می شود و باعث توسعه طرح و رنگ بیشتر در این سرامیک می شود. سرامیک پرسلان لعاب دار در برابر خش و لکه مقاومت بالایی دارد.

سرامیک اسلب

ایننوع سرامیک نوعی از سرامیک های پرسلان است و خصوصیاتی شبیه به سرامیک پرسلان دارد. این سرامیک با لعابی که بر روی آن قرار می گیرد براق تر و یکدست تر می شود. لبه این سرامیک نیز کالیبره است. سرامیک اسلب علاوه بر گران بودن هزینه نصب بالایی دارد.

سرامیک آنتی باکتریال

این سرامیک در میان کاشی و سرامیک ها پیشرفته ترین نوع است زیرا از تکنولوژی نانو در لعاب آن استفاده شده است. تقاوت اساسی و اصلی این سرامیک ها در نوع شتشوی آنها است. این نوع سرامیک نیزای به شستشو ندارد.

سرامیک مینیاتوری

سرامیک مینیاتوری نوعی سرامیک است که در ابعاد کوچک تولید می شود. توانایی جذب در این نوع سرامیک ها بسیار پایین است اما ظاهر جذابی دارند. همچنین به یاد داشته باشید برای نصب این نوع سرامیک باید از چسب نصب استفاده کنید.

سرامیک ضد اسید

این نوع سرامیک مقاومت بالایی دارد و به همین دلیل کاربرد های فراوانی دارد. این سرامیک حتی در برابر اسید ها و مواد قلیایی مقاومت بالایی دارد و دچار آسیب و خوردگی نمی شود. از این نوع سرامیک ها بیشتر در محیط های اسیدی یا شیمیای استفاده می شود.

سرامیک شیشه ای

 یکی از انواع کاشی و سرامیک که زیبایی فوق العاده دارد و برای تزئین کف و دیوار ها از آن استفاده می شود. سرامیک شیشه ای از ترکیب خاک رس، شیشه، فلدسپار و ماسه تولید می شود که مقاومت بالایی در برابر ضربه و حرارت دارد.

تایل موزائیک

تایل معادل کلمه کاشی در زبان انگلیسی می باشد که به صفحاتی گفته می شود که از زیر پلاستیکی هستند و اغلب بر روی محل های قرار می گیرند که چمن مصنوعی، چوب پلاست، سنگ و ترمو وود دارند.

سرامیک کوراتزی

نوعی پوشش نانو سرامیک هستند از شفافیت و جذابیت بسیاری دارند و ممکن است در گذر زمان از میزان شفافیت شان کم شود و یا به طور کامل از بین برود. این نوع سرامیک ها بسیار حساس هستند و در برابر نور خورشید یا مواد شیمیایی تغییر حالت و رنگ می دهند به همین دلیل مناسب برای محیط هایی که حرارت مستقیم دارند نمی باشد.

سرامیک کواری

 نوعی از تایل ها محسوب می شوند که در واقع سنگفرش های نفوذ ناپذیر و بسیار سخت هستند. سرامیک کواری از مواد معدنی زمینی و در دمای بسیار زیاد پخته می شود که مقاومت بیشتری نسبت به سرامیک های دیگر دارد. سرامیک کواری ضد آب است و می تواند بدون درزگیری در برابر آب و رطوبت مقاومت خوبی داشته باشد. این نوع سرامیک لعاب ندارد اما از کیفیت بالایی برخوردار است.

 

 

دیدگاه

دیدگاه شما

پیشنهادی برای شما

نایلون های عریض کشاورزی نایلون های عریض3الی 10متری

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

فرش ماشینی نگین کسری فرش ماشینی زمینه کرمی

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

تابلو برق EK36 Electrical panel EK36

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

رفع مسئولیت

مطالب بخش سبک زندگی « دسـ تو دسـ » در حوزه‌های پزشکی، تغذیه، روانشناسی، سلامت و زیبایی و تناسب اندام تنها جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارند و هرگز نباید جایگزین مراجعه به پزشک یا مشاور متخصص شوند . تیم تحریریه‌ی « دسـ تو دسـ » همواره در تلاش است با استفاده از منابع معتبر مطالبی به‌روز و مفید در اختیار مخاطبانش قرار دهد، اما با توجه به حساسیت زیاد حوزه‌های مرتبط با سلامت افراد، هیچ گاه توصیه نمی‌کند که از محتوای این مطالب بدون مشورت پزشک یا مشاور متخصص استفاده شود. در غیر این صورت مسئولیت عواقب احتمالی بر عهده‌ی خود فرد خواهد بود « دسـ تو دسـ » اکیدا توصیه می‌کند برای تشخیص، درمان یا تسکین هر گونه مشکل جسمی و روانی پیش از هر چیز با پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت تایید ایشان توصیه‌های موجود در مطالب « دسـ تو دسـ » را به کار بگیرد و با توجه به آنچه گفته شد، « دسـ تو دسـ » مسئولیت هر گونه استفاده‌ی نادرست از محتوای این رسانه را که منجر به بروز مشکل یا عارضه‌ای برای فرد شود از خود سلب می‌کند

+
ورود / ثبت نام پراکندگی جغرافیایی سبد خرید سازمان ها نزدیک ترین ها
Loading...