14 اسفند 1402
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 5 دقیقه
' 5
انواع کارتن و کاربرد های آن

انواع کارتن و کاربرد های آن

کارتن ها از مقوا تهیه می شوند که مقاومت و محافظت نسبتا بالایی در برابر کالای بسته بندی ایجاد می کند. در کارتن سازی از مقواهای مختلفی استفاده می شود.

انواع مقوای مورد استفاده در کارتن سازی

مقوای جامد: به این مقوا ورق مقوایی نیز گفته می شود. این مقوا نازک، دارای روکشی صاف و نرم و مقاوم در برابر آب می باشد. این نوع مقوا نسبتا انعطاف پذیر می باشد اما مقاومت کمی برای تحمل کالاهای سنگین دارد. از این مقوا ر بسته بندی مواد آرایشی، مواد غذایی، غلات و...استفاده می شود.

مقوای راه راه یا کارتن: مقوای راه راه یا کارتن از یک ورقه میانی راه راه در بین دو ورق صاف تولید می شود که وجود لایه موج دار سبب افزایش استحکام بسته بندی ها می شود. ازاین نوع مقواها به دلیل چند لایه بودن و استحکام بسیار بالایی که دارند در جابجایی مورد استفاده قرار می گیرد.

مقوای محکم: این مقوا از قرار گرفتن چند لایه مقوایی تهیه می شود که مقاومت بالایی دارد اما مانند مقوای جامد انعطاف پذیر نمی باشد. از این مقوا در تولید کارتن های کفش، پازل، کارتن موبایل و جلد کتاب ها استفاده می شود.

انواع کارتن و کاربرد آنها

کارتن مقوایی در اشکال مختلفی قابل طراحی و تولید می باشد. کارتن ها بر اساس باری که قرار است داخل آنها قرار بگیرد تولید می شود.به همین دلیل کارتن لوازم خانگی با کارتن میوه و مواد غذایی متفاوت است.

جعبه مقوایی پنج پانچی

جعبه های مقوایی پنج پانچی باریک و بلند هستند. این جعبه ها در دو مدل بسیار محکم و معمولی در انواع تک جداره و دوجداره در ابعاد و اشکال مختلف قابل ساخت هستند.

جعبه آرشیو بندی و بایگانی

بایگانی به معنای نگهداری طولانی از اسناد و مدارک مهم است. برای نگهداری طولانی مدت نمی توان از کارتن های معمولی استفاده نمود. کارتن مقوایی باید استحکام بالایی داشته باشد تا در طولانی مدت آسیبی به محتویات جعبه نرساند و با دوام باشد.

جعبه های قفسه ای شکل

این نوع کارتن از لایه های مستحکم تولید شده که مقاومت بالایی در برابر آسیب دارند. کارتن های قفسه ای شکل دارای درب های کوتاه هستند که به زیبایی آن می افزاید. این نوع جعبه برای نگهداری کالاهای با ارزش گزینه مناسبی هستند.

کارتن مقوایی پاکتی شکل

این نوع کارتن بیشترین میزان استفاده در صنعت بسته بندی دارد. کارتن های پاکتی به نسبت سایر کارتن های مقوایی از مقاومت بیشتری برخوردارند که با ساده ترین برش ها بر روی کارتن می توان یک محصول کاربردی تولید کرد.

کارتن مقوایی و در پوش مجزا

کارتن های مقوایی در مقایسه با جعبه های مقوایی ارزان تر هستند و مقاومت کمتری دارد.این نوع کارتن با بدنه و درپوش هایی مجزا از بدنه هستند که بیشترین استفاده در بسته بندی مواد غذایی مانند میوه و خرما را دارد. این نوع کارتن ها برای کاهش فضای اشغال شده در زمان عرضه و جابجایی آسان تولید شده اند. این نوع کارتن قابلیت چاپ مناسبی دارند.

کارتن مقوایی بسته بندی

این نوع کارتن از محصولات پر کاربرد کارتن های مقوایی است که قیمت مناسب و بازار عرضه مناسبی برخوردار است.



دیدگاه

دیدگاه شما

پیشنهادی برای شما

نایلون های عریض کشاورزی نایلون های عریض3الی 10متری

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

فرش ماشینی نگین کسری فرش ماشینی زمینه کرمی

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

تابلو برق EK36 Electrical panel EK36

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

رفع مسئولیت

مطالب بخش سبک زندگی « دسـ تو دسـ » در حوزه‌های پزشکی، تغذیه، روانشناسی، سلامت و زیبایی و تناسب اندام تنها جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارند و هرگز نباید جایگزین مراجعه به پزشک یا مشاور متخصص شوند . تیم تحریریه‌ی « دسـ تو دسـ » همواره در تلاش است با استفاده از منابع معتبر مطالبی به‌روز و مفید در اختیار مخاطبانش قرار دهد، اما با توجه به حساسیت زیاد حوزه‌های مرتبط با سلامت افراد، هیچ گاه توصیه نمی‌کند که از محتوای این مطالب بدون مشورت پزشک یا مشاور متخصص استفاده شود. در غیر این صورت مسئولیت عواقب احتمالی بر عهده‌ی خود فرد خواهد بود « دسـ تو دسـ » اکیدا توصیه می‌کند برای تشخیص، درمان یا تسکین هر گونه مشکل جسمی و روانی پیش از هر چیز با پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت تایید ایشان توصیه‌های موجود در مطالب « دسـ تو دسـ » را به کار بگیرد و با توجه به آنچه گفته شد، « دسـ تو دسـ » مسئولیت هر گونه استفاده‌ی نادرست از محتوای این رسانه را که منجر به بروز مشکل یا عارضه‌ای برای فرد شود از خود سلب می‌کند

+
ورود / ثبت نام پراکندگی جغرافیایی سبد خرید سازمان ها تیکت نزدیک ترین ها قوانین
Loading...