14 اسفند 1402
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 4 دقیقه
' 4
مراحل تولید کارتن

مراحل تولید کارتن

نحوه تولید کارتنی با کیفیت مهم ترین موضوع برای مشتریان است. با آگاهی از فرایند تولید مشتریان این امکان را دارند تا از بهترین کارخانه محصولات خود را تهیه کنند. پس با ما در این مقاله همراه باشید.

مراحل تولید

مرحله اول: تولید خمیر کاغذ

در مرحله اول باید مواد اولیه تولید را فراهم سازیم. برای تولید کارتن اول باید ورق های کارتن آماده شوند. برای تولید خمیر کاغذ از ضایعات کارتنی و چوب درختان استفاده می شود که تبدیل به خمیر کاغذ می شود و به دو روش شیمیایی فیزیکی عمل خمیر سازی بر روی آنها انجام می گیرد.

مرحله دوم: تولید ورق

پس از آماده کردن خمیر کاغذ، باید به تولید ورق های کارتنی پرداخت. در این مرحله به کمک دستگاه های مخصوص ورق سازی انجام می شود. این دستگاه برای ساخت ورق های کاغذ و مقوا استفاده می شود. به دلیل اینکه مقواها از استحکام و ضخامت بیشتری برخوردارند.

مرحله سوم: برش ورق ها

پس از تولید ورق های کارتنی، نوبت به ساخت جعبه های مقوایی و کارتنی می رسد. پس از آماده سازی ورق ها باید ورق ها برش بخورند تا تبدیل به جعبه شوند برای این کار از دو روش دایکات و خط و چاک استفاده می شود. روش دایکات برای تولید کارتن دایکاتی استفاده می شود که ظرافت و دقت بیشتری دارد و برای ساخت کارتن هایی استفاده می شود که طرح ها پیچیده ای دارد.

بیشترین کاربرد برش دایکات در ساخت کارتن های تبلیغاتی است اما کارتن های فلسکویی اولویت اولشان محافظت از محصول است. جعبه هایی که به روش دایکات تولید می شوند بیشتر جنبه تبلیغاتی دارند و از این روش برای ساخت کارتن های لمینتی و محصولاتی که ظاهر تبلیغاتی بیشتری دارند مناسب می باشد.

مرحله چهارم: چاپ و لمینتی

قبل از مونتاژ و اتصال ورق ها به یکدیگر باید طرح مورد نظر بر روی کارتن ها چاپ شود. برای چاپ طرح بر روی جعبه ها روش های مختلفی وجود دارد که هر کدام از روش ها با توجه به جنس جعبه و میزان طراحی و تعدا رنگ بندی مورد استفاده قرار می گیرد. چاپ افست رایج ترین روش چاپ می باشد که طیف رنگی بالایی دارد. کیفیت چاپ این روش نیز بالا است و گزینه مناسبی برای چاپ بر روی کارتن ها لمینتی است. اما روش چاپ فلسکو چندین رنگ محدود را پشتیبانی می کند و کیفیت آن نسبت به چاپ افست پایین است.

مرحله آخر: چسب و منگنه

در آخرین مرحله بعد ازآنکه طراحی بر روی ورق ها انجام شد. لبه های کارتن به وسیله دستگاه های مخصوص این کار به یکدیگر متصل می شوند. با این کار ورق ها شکل جعبه به خود می گیرند.


دیدگاه

دیدگاه شما

پیشنهادی برای شما

نایلون های عریض کشاورزی نایلون های عریض3الی 10متری

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

فرش ماشینی نگین کسری فرش ماشینی زمینه کرمی

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

تابلو برق EK36 Electrical panel EK36

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

رفع مسئولیت

مطالب بخش سبک زندگی « دسـ تو دسـ » در حوزه‌های پزشکی، تغذیه، روانشناسی، سلامت و زیبایی و تناسب اندام تنها جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارند و هرگز نباید جایگزین مراجعه به پزشک یا مشاور متخصص شوند . تیم تحریریه‌ی « دسـ تو دسـ » همواره در تلاش است با استفاده از منابع معتبر مطالبی به‌روز و مفید در اختیار مخاطبانش قرار دهد، اما با توجه به حساسیت زیاد حوزه‌های مرتبط با سلامت افراد، هیچ گاه توصیه نمی‌کند که از محتوای این مطالب بدون مشورت پزشک یا مشاور متخصص استفاده شود. در غیر این صورت مسئولیت عواقب احتمالی بر عهده‌ی خود فرد خواهد بود « دسـ تو دسـ » اکیدا توصیه می‌کند برای تشخیص، درمان یا تسکین هر گونه مشکل جسمی و روانی پیش از هر چیز با پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت تایید ایشان توصیه‌های موجود در مطالب « دسـ تو دسـ » را به کار بگیرد و با توجه به آنچه گفته شد، « دسـ تو دسـ » مسئولیت هر گونه استفاده‌ی نادرست از محتوای این رسانه را که منجر به بروز مشکل یا عارضه‌ای برای فرد شود از خود سلب می‌کند

+
ورود / ثبت نام پراکندگی جغرافیایی سبد خرید سازمان ها تیکت نزدیک ترین ها قوانین
Loading...