1 اسفند 1402
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 4 دقیقه
' 4
روفرشی و انواع آن

روفرشی

روفرشی پارچه ای ضخیم و قالی مانند می باشد که بر روی قالی می اندازند تا از تابش نور، پاخوردگی های زیادی و آلودگی ها حفظ شود. روفرشی محصولی ایرانی است که مهد تولید آن استان یزد با بیشتر از 50 سال قدمت می باشد. یکی از ساده ترین وموثر ترین روش ها برای افزودن ظرافت و زیبایی به اتاق، افزودن روفرشی یا قالیچه است.

اهمیت استفاده از روفرشی در دکوراسیون منزل

عایق

روفرشی ها به عایق بندی کف از سرما کمک قابل توجهی می کنند. استفاده از روفرشی برای صرفه جویی در انرژِی در محیط داخلی مفید است.

سبک

روفرشی به اتاق سبک می افزاید.

ظاهر

استفاده از روفرشی کمی به دکور اتاق اضافه می کند. با کمک الگوهای رنگی فرش می تواند تصاویر زیبایی را به خانه یا محل کار اضافه کند.

نگهداری آسان

در مقایسه با کف پوش های سطح سخت نگهداری، نظافت و خشک کردن فرش ها با فن های مناسب کف کش راحت تر است.

انواع رو فرشی

روفرشی کلاسیک

این روفرشی شامل طرح های افشان، ترنج، لچک، خشتی و...می باشد و به دلیل ضخامت کمتری که دارد مناسب استفاده در سفر و گردش می باشد.

روفرشی مدرن

روفرشی مدرن برای منازل و دکوراسیون های مدرن مناسب می باشد. برخی از این مدل روفرشی ها دو رو میباشند و در صورت آلوده شدن یک طرف می توانید از طرف دیگر آن استفاده کنید.

روفرشی مدرن ابریشمی

این نوع روفرشی یکی از طرح های مدرن محسوب می شود که از الیاف مصنوعی ابریشم بافته شده و از نظر لطافت و شفافیت نخ زیبایی زیادی به روفرشی می دهد.

روفرشی مدرن کش دار

این نوع روفرشی یکی دیگر از طرحهای روفرشی مدرن است با این تفاوت که دور تا دور پشت کار کش دوزی شده و سر نمیخورد و جمع نمی شود. جنس این روفرشی از شانل با الیاف نانو می باشد که زیبایی خاصی دارد. این مدل روفرشی به دلیل وجود کش هایی که دور تا دور آن دوخته شده ثابت می ماند و سر نمیخورد. این نوع روفرشی کاملا با طرحهای فرش تولی شده و دیگر نیازی به نگرانی بابت بد جلوه دادن اتاق و منزل نیست. این مدل فرقی با فرش ندارد و به زیبایی فرش ها است.

مزایای استفاده از روفرشی

روفرشی ها شستشو و پاکسازی ساده تری دارند.

انداختن روفرشی روی فرش مانع از کثیف شدن و لکه شدن فرش می شود.

فرش ها در اثر قرار گرفتن در برابر نور خورشید رنگ و شفافیت خود را از دست می دهند. استفاده از روفرشی ها مانع تابیدن نور خورشید به فرش و حفظ طول عمر فرش می شود.

جلوگیری از کثیف شدن و لکه شدن فرش ها به خصوص فرش های رنگ روشن است. قبلا بیشتر مردم از فرش های لاکی رنگ استفاده می کردند و کثیف شدن فرش ها زیاد مشخص نمیشد. اما امروزه فرش های در رنگ های روشن و طرح های مختلف وجود دارد.



دیدگاه

دیدگاه شما

پیشنهادی برای شما

نایلون های عریض کشاورزی نایلون های عریض3الی 10متری

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

فرش ماشینی نگین کسری فرش ماشینی زمینه کرمی

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

تابلو برق EK36 Electrical panel EK36

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

رفع مسئولیت

مطالب بخش سبک زندگی « دسـ تو دسـ » در حوزه‌های پزشکی، تغذیه، روانشناسی، سلامت و زیبایی و تناسب اندام تنها جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارند و هرگز نباید جایگزین مراجعه به پزشک یا مشاور متخصص شوند . تیم تحریریه‌ی « دسـ تو دسـ » همواره در تلاش است با استفاده از منابع معتبر مطالبی به‌روز و مفید در اختیار مخاطبانش قرار دهد، اما با توجه به حساسیت زیاد حوزه‌های مرتبط با سلامت افراد، هیچ گاه توصیه نمی‌کند که از محتوای این مطالب بدون مشورت پزشک یا مشاور متخصص استفاده شود. در غیر این صورت مسئولیت عواقب احتمالی بر عهده‌ی خود فرد خواهد بود « دسـ تو دسـ » اکیدا توصیه می‌کند برای تشخیص، درمان یا تسکین هر گونه مشکل جسمی و روانی پیش از هر چیز با پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت تایید ایشان توصیه‌های موجود در مطالب « دسـ تو دسـ » را به کار بگیرد و با توجه به آنچه گفته شد، « دسـ تو دسـ » مسئولیت هر گونه استفاده‌ی نادرست از محتوای این رسانه را که منجر به بروز مشکل یا عارضه‌ای برای فرد شود از خود سلب می‌کند

+
ورود / ثبت نام پراکندگی جغرافیایی سبد خرید سازمان ها تیکت نزدیک ترین ها قوانین
Loading...