9 بهمن 1402
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 5 دقیقه
' 5
خواص شیره توت

خواص شیره توت

شیره توت مایعی غلیظ و تیره رنگ که معمولا از توت سفید تهیه می شود. شیره توت خواص بسیاری برای سلامتی انسان دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

درمان کم خونی

شیره توت سرشار از ویتامین C و آهن می باشد که به درمان کم خونی کمک می کند. مصرف منظم این ماده غذایی به پیشگیری از ابتلا به کم خونی وکمبود آهن نیز کمک می کند. شیره توت با جبران آهن های از دست رفته سرگیجه و سردرد های مرتبط با کم خونی را بهبود می بخشد.

دیابت

یکی دیگر از خواص شیره توت کنترل بیماری دیابت است. قند موجود در این ماده غذایی برای افراد مبتلا به دیابت مضر نیست. همچنین کلوگز موجود در این شیره برای بیماران دیابتی مضر نیست. زیاده روی در مصرف شیره توت باعث افت شدید قند خون می شود و در بیماران دیابتی مشکلاتی را به همراه خواهد داشت. مصرف متعادل این فرآوره طبیعی در بیماران دیابتی نوع 2 که باید قند مصرفی خود را کنترل کنند مشکلی به وجود نخواهد آورد.

کاهش استرس

شیره توت یک منبع غنی از ویتامین های B می باشد. کمبود این نوع ویتامین در بدن سبب استرس، احساس ناآرامی و اضطراب می شود. شیره توت با وجود این ویتامین باعث ایجاد تعادل در تغییرات خلق و خو و کاهش استرس و اضطراب می شود.

فشار خون

یکی از خواص مهم شیره توت، تنظیم فشار خون است. پتاسیم و منیزیم موجود در این ماده غذایی باعث کاهش فشار خون می شود.

تقویت سیستم ایمنی

ویتامین ها و آنتی اکسیدان های فراوان موجود در شیره توت سبب افزایش سیستم ایمنی بدن شده و از بدن در برابر بیماری هایی همچون سرماخوردگی، آنفولانزا و... محافظت می کند.

سرطان

شیره توت با آنتی اکسیدان های سرشاری که دارد با رایکال های آزاد مبارزه می کند و مانع رشد سلول های سرطانی می شود.

سلامت قلب

شیره توت با وجود داشتن انتی اکسیدانی به نام آنتوسیانید سبب کاهش کلسترول بد خون می شود و از تجمع چربی در رگ های خونی جلوگیری می کند. در نتیجه این ماده غذایی پر خواص برای سلامت قلب و جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی مفید است.

دستگاه گوارش

شیره توت به دلیل وجود فیبر بالایی که دارد یک ملین طبیعی به شمار می رود و مصرف آن در درمان مشکلات گوارشی همچون معده و روده بسیار مفید است.

از دیگر فواید و خواص شیره توت برای سلامتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تقویت عملکرد کلیه ها، تقویت کننده معده، کنترل و رفع سفید شدن زودرس موها، تقویت کننده عملکرد کبد و طحال، تقویت کننده بینایی، درمان واریس، رشد و استحکام ناخن ها، تقویت کننده لثه و جلوگیری از التهاب، رشد کودکان، سلامت پوست و مو.

عوارض مصرف شیره توت

زیاده روی در مصرف شیره توت به دلیل طبع گری که دارد برای گرم مزاجان باعث بروز جوش در نواحی مختلف بدن و صفراوی شدن خون می شود. افراد گرم مزاج بهتر است که شیره توت را با مصلحات آن مصرف نمایند. مثلا 1- بعد یک یا دو ساعت مصرف شیره توت، سکنجبین میل کنند.

2- مصرف زیاد این ماده غذایی منجر به اسهال و دل درد می شود.

3- بعد از غذاهای سنگین،  مصرف شیره توت سبب نفخ می شود.

4- زنان باردار در دوران بارداری باید از خوردن شیره توت خودداری کنند زیرا امکان دارد به آن حساسیت داشته باشند.


دیدگاه

دیدگاه شما

پیشنهادی برای شما

نایلون های عریض کشاورزی نایلون های عریض3الی 10متری

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

فرش ماشینی نگین کسری فرش ماشینی زمینه کرمی

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

تابلو برق EK36 Electrical panel EK36

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

رفع مسئولیت

مطالب بخش سبک زندگی « دسـ تو دسـ » در حوزه‌های پزشکی، تغذیه، روانشناسی، سلامت و زیبایی و تناسب اندام تنها جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارند و هرگز نباید جایگزین مراجعه به پزشک یا مشاور متخصص شوند . تیم تحریریه‌ی « دسـ تو دسـ » همواره در تلاش است با استفاده از منابع معتبر مطالبی به‌روز و مفید در اختیار مخاطبانش قرار دهد، اما با توجه به حساسیت زیاد حوزه‌های مرتبط با سلامت افراد، هیچ گاه توصیه نمی‌کند که از محتوای این مطالب بدون مشورت پزشک یا مشاور متخصص استفاده شود. در غیر این صورت مسئولیت عواقب احتمالی بر عهده‌ی خود فرد خواهد بود « دسـ تو دسـ » اکیدا توصیه می‌کند برای تشخیص، درمان یا تسکین هر گونه مشکل جسمی و روانی پیش از هر چیز با پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت تایید ایشان توصیه‌های موجود در مطالب « دسـ تو دسـ » را به کار بگیرد و با توجه به آنچه گفته شد، « دسـ تو دسـ » مسئولیت هر گونه استفاده‌ی نادرست از محتوای این رسانه را که منجر به بروز مشکل یا عارضه‌ای برای فرد شود از خود سلب می‌کند

+
ورود / ثبت نام پراکندگی جغرافیایی سبد خرید سازمان ها تیکت نزدیک ترین ها قوانین
Loading...