9 بهمن 1402
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 5 دقیقه
' 5
خرما و خواص باور نکردنی آن

خرما و خواص باور نکردنی آن

خرما دارای طبع گرم و تر است و به همین دلیل در طب سنتی خوردن خرما اهمیت فراوانی دارد. در ادامه این مقاله به خواص این خوراکی خوشمزه و باورنکردنی می پردازیم.

بهبود سلامت استخوان ها

ماد معدنی موجود درخرما از جمله مس، منیزیم، سلنیوم و منگنز سبب بهبود سلامت استخوان ها می شود. جلوگیری از پوکی استخوان، نرمی استخوان و همچنین حفظ حالت استخوان ها از مهم ترین فواید خرما می باشد.

سلامت چشم

خرما سرشار از مواد معدنی مفید است. ویتامین آ موجود در خرما برای چشم خواص فراوانی دارد. استفاده از خرما در افرادی که مبتلا به شب کوری می باشند توصیه می شود. خرما در تقویت چشم و افرادی که چشم های ضعیفی دارن نیز توصیه می شود که روزانه مصرف نمایند.

دیابت

خرما بدون کلسترول و چربی می باشد به همین دلیل بیماران دیابتی می توانند از این خوراکی خوشمزه استفاده کنند. مواد معدنی فراوانی همچون پتاسیم، فسفر، منیزیم، کلسیم و... در خرما وجود دارد که برای اینکه تولید انسولین در بدن خود را به تعادل برسانید مفید است. خرما دارای ویتامین هایی همچون بتاکاروتن، نیاسین لوتئین و... می باشد که برای بیماران دیابتی ضروری می باشد. بیماران دیابتی می توانند با مصرف خرما میزان قند خون خود را کنترل کنند.

تقویت حافظه

خرما برای تقویت سلول های مغزی مفید است و برای مغز خواص بسیار زیادی دارد. عملکرد مغز با مصرف خرما به بهترین نحو ممکن انجام می شود. بیماران مبتلا به آلزایمر از خرما برای درمان مشکلات حافظه استفاده می کنند.

لاغری

خرما یکی از خوراکی های مورد استفاده در دوران رژیم غذایی می باشد. خرما سرشار از فیبر است که حجم معده را می گیرد و سبب احساس سیری در اسنان می شود. مواد معدنی زیادی که در خرما موجود است برای رژیم غذایی ضروری است.

کبد چرب

خرما برای درمان کبد چرب مانند یک درمان طبیعی شناخته می شود. خرما سرشار از فیبر های محلول و نا محلول می باشد. این فیبر ها به سلامت دشتگاه گوارش کمک می کنند. خرما سطح کلسترول بد در بدن را کاهش می دهد و سبب از بین رفتن مشکلات مربتط با کبد چرب خواهد شد. خرما به عنوان بهترین خوراکی در درمان کبد چرب محسوب می شود.

یبوست

یبوست در اثر تنبلی روده ها و خوردن کم فیبر می تواند بروز کند. برای درمان یبوست باید از مقدار فیبر بیشتری در رژیم غذایی خود مصرف نمایید. مصرف فیبر بالا سبب می شود تا جریان مواد در روده ها بهتر شود و از بروز یبوست جلوگیری کند.

خواص خرما برای تخمدان

مواد معدنی موجود در خرما به رفع سردی تخمدان کمک می کند. مواد معدنی متفاوتی مانند پروتئین، فسفر، آهن، گلوکز و... در خرما وجود دارد که برای تقویت تخمدان ضروری و مفید است. خانم هایی که بیماری های تخمدان دارند مصرف خرما به آنان توصیه می شود.

خواص خرما در پریودی

خانم ها باید در دوران پریودی از خوراکی هایی که سرشار از پتاسیم می باشد استفاده کنند که خرما از خوراکی های مناسب سرشار از پتاسیم می باشد. همچنین برای جلوگیری از کم خونی در این دوران مصرف روزانه خرما مفید است. در دوران پریودی استفاده از خوراکی هایی که آرامش بخش است بسیار مهم است.مصرف خرما در این دوران کالری بدن را تامین می کند و در ارام شدن خلق و خو تاثیر بسیار مهمی دارد.

 


دیدگاه

دیدگاه شما

پیشنهادی برای شما

نایلون های عریض کشاورزی نایلون های عریض3الی 10متری

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

فرش ماشینی نگین کسری فرش ماشینی زمینه کرمی

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

تابلو برق EK36 Electrical panel EK36

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

رفع مسئولیت

مطالب بخش سبک زندگی « دسـ تو دسـ » در حوزه‌های پزشکی، تغذیه، روانشناسی، سلامت و زیبایی و تناسب اندام تنها جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارند و هرگز نباید جایگزین مراجعه به پزشک یا مشاور متخصص شوند . تیم تحریریه‌ی « دسـ تو دسـ » همواره در تلاش است با استفاده از منابع معتبر مطالبی به‌روز و مفید در اختیار مخاطبانش قرار دهد، اما با توجه به حساسیت زیاد حوزه‌های مرتبط با سلامت افراد، هیچ گاه توصیه نمی‌کند که از محتوای این مطالب بدون مشورت پزشک یا مشاور متخصص استفاده شود. در غیر این صورت مسئولیت عواقب احتمالی بر عهده‌ی خود فرد خواهد بود « دسـ تو دسـ » اکیدا توصیه می‌کند برای تشخیص، درمان یا تسکین هر گونه مشکل جسمی و روانی پیش از هر چیز با پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت تایید ایشان توصیه‌های موجود در مطالب « دسـ تو دسـ » را به کار بگیرد و با توجه به آنچه گفته شد، « دسـ تو دسـ » مسئولیت هر گونه استفاده‌ی نادرست از محتوای این رسانه را که منجر به بروز مشکل یا عارضه‌ای برای فرد شود از خود سلب می‌کند

+
ورود / ثبت نام پراکندگی جغرافیایی سبد خرید سازمان ها تیکت نزدیک ترین ها قوانین
Loading...