9 بهمن 1402
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 5 دقیقه
' 5
خواص شیره انگور

شیره انگور

شیره انگور محصولی که از آب انگور به دست می آید. شیره انگور دارای ویتامین ها و مواد معدنی همچون کلسیم، پتاسیم، آهن و منیزیم برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید می باشد. شیره انگور قند طبیعی زیادی دارد و انرژی بدن را تامین می کند. طبع این ماده غذایی گرم و تر است و برای افراد سرد مزاج مقوی است.

خواص و فواید شیره انگور

درمان کم خونی

شیره انگور حاوی ویتامین B12 و آهن می باشد که نقش ضروری و مهمی در خون سازی با افزایش سطح گلبول قرمز در بدن دارند و در نتیجه در درمان کم خونی مفید است.

بهبود عملکرد گوارش

شیره انگور در پاکسازی روده و معده، دفع اوره از بدن موثر است و ضد نفخ می باشد. به همین دلیل سبب بهبود عملکرد گوارش می شود.

پبیشگیری از آلزایمر

قند طبیعی و ویتامین های موجود در شیره انگور سبب تقویت سلول های مغزی و تامین انرژی این سلول ها می شود. شیره انگور به دلیل طبع گرم در بهبود سلول های مغزی و جلوگیری از پیری مغز نقش مهمی دارد.

رقیق شدن خون

شیره انگور با دارا بودن ماده معدنی پتاسیم سبب رقیق شدن خون و جلوگیری از حمله قلبی می شود. همچنین در پیشگیری از رگ های واریسی و بیماری هایی مانند آمبولی کمک می کند.

تقویت سیستم ایمنی

شیره انگور دارای انواع ویتامین ها و مواد معدنی همچون منیزیم، پتاسیم، کلسیم، فسفر و آهن می باشد که برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید و موثر می باشد. شیره انگور به دلیل داشتن آنتی اکسیدان سبب افزایش گلبول های سفید در بدن و بالا رفتن ایمنی بدن می شود.

پیشگیری از سرطان

آنتی اکسیدان های فراوانی که در شیره انگور است از سرطانی شدن سلول های بدن توسط رادیکال های آزاد جلوگیری می کند و سبب ترشح بیشتر و افزایش سطح گلبول سفید در بدن می شود.

بهبود سرفه

شیره انگور خاصیت نرم کنندگی و ضد التهابی دارد. قرقره مخلوط شیره انگور و آب در التهاب حلق و سرفه مفید است.

افزایش چاقی و وزن

 کالری شیره انگور به دلیل قندی که در آن وجود دارد زیاد است. هر 100 گرم شیره انگور 329 کالری دارد. در نتیجه مصرف شیره انگور برای افراد لاغر و کم بنیه توصیه می شود. مصرف زیاد این شیره به افراد چاق یا کم تحرک توصیه نمی شود.

سلامت پوست

شیره انگور برای پوست نیز مفید است و فوایدی همچون ترمیم بافت های آسیب دیده پوست و جلوگیری از پیری پوست می باشد. همچنین مصرف این ماده مقوی و خوشمزه با افزایش گلبول های قرمز خون به خوش رنگی پوست صورت کمک می کند. شیره انگور سبب محافظت از پوست در برابر نور آفتاب می شود. برای التیام ورم هایی که با ضربه خوردن در بدن ایجاد شده نیز موثر است.

سلامت مو

لینولئیک اسید موجود در شیرهانگور سبب سلامت مو و ریزش آن می شود. شیره انگور حاوی ویتامین B12 و آهن می باشد که سبب جریان خون در سر و داشتن مو سالم و شاداب خواهد شد.

بهبود خلق و خو

منیزیم موجود در این ماده غذایی مقوی به تعادل کلسیم موجود در رگ های عصبی و خونی کمک می کند و سبب بهبود خلق و خو و افزایش نشاط می شود.

مضرات خوردن شیره انگور

شیره انگور علاوه بر خواص و فواید فراوانی که دارد مصرف بیش از حد آن سبب بروز مشکلاتی می شود که در ادامه به آن می پردازیم.

1- زیاده روی استفاده از شیره انگور برای افرادی که مزاج گرم دارند سبب سردرد می شود.

2- طبع گرم شیره انگور باعث غلیظ شدن صفرا می شود.

3- مصرف شیره انگور در افرادی که تحرک کمی دارند سبب افزایش وزن و چاقی می شود.

4- سبب افزایش حرارت بدن و بروز جوش در نقاط مختلف بدن می باشد.

5- به دلیل قند فراوانی که دارد مصرف آن در افرادی که دیابت دارند مضر است.

 


دیدگاه

دیدگاه شما

پیشنهادی برای شما

نایلون های عریض کشاورزی نایلون های عریض3الی 10متری

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

فرش ماشینی نگین کسری فرش ماشینی زمینه کرمی

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

تابلو برق EK36 Electrical panel EK36

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

رفع مسئولیت

مطالب بخش سبک زندگی « دسـ تو دسـ » در حوزه‌های پزشکی، تغذیه، روانشناسی، سلامت و زیبایی و تناسب اندام تنها جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارند و هرگز نباید جایگزین مراجعه به پزشک یا مشاور متخصص شوند . تیم تحریریه‌ی « دسـ تو دسـ » همواره در تلاش است با استفاده از منابع معتبر مطالبی به‌روز و مفید در اختیار مخاطبانش قرار دهد، اما با توجه به حساسیت زیاد حوزه‌های مرتبط با سلامت افراد، هیچ گاه توصیه نمی‌کند که از محتوای این مطالب بدون مشورت پزشک یا مشاور متخصص استفاده شود. در غیر این صورت مسئولیت عواقب احتمالی بر عهده‌ی خود فرد خواهد بود « دسـ تو دسـ » اکیدا توصیه می‌کند برای تشخیص، درمان یا تسکین هر گونه مشکل جسمی و روانی پیش از هر چیز با پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت تایید ایشان توصیه‌های موجود در مطالب « دسـ تو دسـ » را به کار بگیرد و با توجه به آنچه گفته شد، « دسـ تو دسـ » مسئولیت هر گونه استفاده‌ی نادرست از محتوای این رسانه را که منجر به بروز مشکل یا عارضه‌ای برای فرد شود از خود سلب می‌کند

+
ورود / ثبت نام پراکندگی جغرافیایی سبد خرید سازمان ها تیکت نزدیک ترین ها قوانین
Loading...