4 بهمن 1402
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 6 دقیقه
' 6
خواص کره بادام زمینی

کره بادام زمینی چیست؟

کره بادام زمینی یکی از خوراکی های خوشمزه و محبوب میان مردم است که خواص زیادی نیز برای بدن دارد. از بادام زمینی های آسیاب شده و بو داده شده تهیه می شود. این خوراکی خوشمزه و مفید در وعده های مختلفی همچون صبحانه و عصرانه مصرف می شود. وجود پروتئین، پتاسیم و منیزیم سبب شده که از کره بادام زمینی برای کاهش وزن استفاده شود.

کره بادام زمینی سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی است که خواص فراوانی دارد. در ادامه این مقاله به خواص این خوراکی مفید می پردازیم.

خواص کره بادام زمینی

کره بادام زمینی و لاغری

کره بادام زمینی گزینه بسیار مناسبی برای افرادی است که قصد رژیم های لاغری دارند زیرا این خوراکی به دلیل وجود پروتئین ها و چربی های تک غیر اشباع بسیار سیر کننده است ومصرف مقدار مناسبی از آن انسان را سیر می کند همچنین مواد مغذی مورد نیاز بدن را نیز تامین کرده و برای سلامتی مفیداست.

میزان مصرف مناسب کره بادام زمینی برای کاهش وزن 2 قاشق غذاخوری در یک وعده می باشد.

برای استفاده از خواص کره بادام زمینی در لاغری می توانید از این خوراکی به همراه موز و دانه های چیا در وعده صبحانه میل کنید، و یا به همراه تمشک له شده در وعده هار مصرف داشته باشید. همچنین خوردن کره بادام زمینی همراه با یک سیب به عنوان میان وعده نیز در رژیم لاغری موثر است.

کره بادام زمینی برای پوست

این ماده شگفت انگیز و خوشمزه سرشار از ویتامین E می باشد. ویتامین E برای پیشگیری از سرطان، زوال عقلی، بیماری های قلبی و اختلالات بینایی موثر است. همچنین این ویتامین دارای آنتی اکسیدان و لوتئین می باشد که به محافظت پوست شما در برابر رادیکال های آزاد اشعه ماوراء بنفش کمک می کند.

چربی های تک غیر اشباع موجود در کره بادام زمینی برای حفظ سلامت پوست، درخشندگی و لطافت آن بسیار موثر و کاربردی است.

کره بادام زمینی برای چاقی

کره هایی همچون بادام زمینی، پسته، فندق و...برای افرادی که قصد اضافه وزن دارند توصیه می شود. زیرا از نظر کالری متراکم است. یک قاشق غذاخوری از کره بادام زمینی حدود 100 کالری دارد.

کره بادام زمینی برای چاقی صورت

یکی از فواید و خواصی که بادام زمینی دارد چاق کردن صورت است. همانطور که قبل تر گفتیم بادام زمینی سرشار از پروتئین و ویتامین هاست. ویتامین B3 موجود درکره بادام زمینی فرایند پیری را به تعویق انداخته و باعث افزایش حجم بافت چربی پوست می شود.

کره بادام زمینی برای زنان باردار

کره بادام زمینی حاوی فولیک اسید می باشد که ویتامین های مورد نیاز یک زن باردار در دوران بارداری را فراهم می کند و از نقص های مادرزادی جلوگیری کرده و در شکل گرفتن کامل جنین نیز کمک می کند.

کره بادام زمینی برای مردان

بادام زمینی سرشار از چربی های سالم و مواد معدنی مفیدی همچون ویتامینE است که برای سلامت پروستات در مردان مفید است و از ابتلا به سرسان پروستات جلوگیری می کند.

کره بادام زمینی برای کودکان

مصرف پروتئین برای رشد کوکان ضروری و لازم است، کره بادام زمینی با دارا بودن 7 گرم پروتئین در 2 قاشق غذاخوری برای رشد کودکان مفید است. این نکته را به یاد داشته باشید که ابتدا از حساسیت کودک نسبت به بادام زمینی آگاه باشبد.

کره بادام زمینی در بدنسازی

2 قاشق غذاخوری در یک وعده حاوی 15 درصد از میزان مواد غذایی مورد نیاز شماست که به این معناست که کره بادام زمینی در تنظیم دمای بدن، سم زدایی، تشکیل استخوان ها و ماهیچه ها و تولید انرژی کمک می کند. پتاسیم موجود در کره بادام زمینی به تسکین درد ها و گرفتگی های عضلات در بدنسازان کمک می کند و نقش کلیدی در سلامت عضلات دارد.

کره بادام زمینی و بهبود کیفیت خواب

سروتونین و ملاتونین دو هورمون خواب هستند که در 2 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی وجود دارد و سبب بهبود کیفیت خواب می شود.

کره بادام زمینی برای بیماری های قلبی

کره بادام زمینی در تقویت و بهبود سلامت قلب مفید است. زیرا سرشار از چربی های تک غیراشباع سالم است. مصرف 30 گرم از این خوراکی به خطر مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی عروقی کمک می کند.

صنایع غذایی نیری ارگانیک یزد تولید کننده محصولات ارگانیک و با کیفیت می باشد که می توانید برای تهیه با کیفیت ترین کره بادام زمینی از این فروشگاه کلیک کنید.


دیدگاه

دیدگاه شما

پیشنهادی برای شما

نایلون های عریض کشاورزی نایلون های عریض3الی 10متری

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

فرش ماشینی نگین کسری فرش ماشینی زمینه کرمی

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

تابلو برق EK36 Electrical panel EK36

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

رفع مسئولیت

مطالب بخش سبک زندگی « دسـ تو دسـ » در حوزه‌های پزشکی، تغذیه، روانشناسی، سلامت و زیبایی و تناسب اندام تنها جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارند و هرگز نباید جایگزین مراجعه به پزشک یا مشاور متخصص شوند . تیم تحریریه‌ی « دسـ تو دسـ » همواره در تلاش است با استفاده از منابع معتبر مطالبی به‌روز و مفید در اختیار مخاطبانش قرار دهد، اما با توجه به حساسیت زیاد حوزه‌های مرتبط با سلامت افراد، هیچ گاه توصیه نمی‌کند که از محتوای این مطالب بدون مشورت پزشک یا مشاور متخصص استفاده شود. در غیر این صورت مسئولیت عواقب احتمالی بر عهده‌ی خود فرد خواهد بود « دسـ تو دسـ » اکیدا توصیه می‌کند برای تشخیص، درمان یا تسکین هر گونه مشکل جسمی و روانی پیش از هر چیز با پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت تایید ایشان توصیه‌های موجود در مطالب « دسـ تو دسـ » را به کار بگیرد و با توجه به آنچه گفته شد، « دسـ تو دسـ » مسئولیت هر گونه استفاده‌ی نادرست از محتوای این رسانه را که منجر به بروز مشکل یا عارضه‌ای برای فرد شود از خود سلب می‌کند

+
ورود / ثبت نام پراکندگی جغرافیایی سبد خرید سازمان ها تیکت نزدیک ترین ها قوانین
Loading...