4 بهمن 1402
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 5 دقیقه
' 5
روغن کنجد و خواص آن

روغن کنجد و خواص آن

روغن کنجد از دانه های کنجد حاصل می شود و یک روغن خوراکی است. این روغن بافتی معطر و طعم آجیل مانندی دارد. روغن کنجد دارای انواع ویتامین ها مانند ویتامینE و ویتامین K ،اسید های چرب غیر اشباع، مواد معدنی مانند مس، روی و کلسیم می باشد.

روغن کنجد خواص و فواید زیادی همچون حفظ سلامت دهان و دندان، کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی، رشد استخوان ها، سلامت پوست و مو، مفید برای افسردگی و اضطراب و بهبود سلامت نوزاد را دارا می باشد.

رشد و تقویت استخوان ها

مس و کلسیم موجود در روغن کنجد برای رشد استخوان ها ضروری و مفید است. روغن کنجد به سرعت بهبود و رشد مجدد استخوان ها کمک می کند و در سنین بالا برای جلوگیری از پوکی استخوان مفید است.

سلامت مو

روغن کنجد دارای خواص فراوانی است و برای تقویت مو نیز مورد استفاده قرار می گیرد. تحقیقات نشان می دهد روغن کنجد برای ریزش مو و حفظ رنگ طبیعی مو بسیار مفید است.

کنترل اضطراب

تیروزین موجود در دانه های کنجد با فعالیت سروتنین در مغز مرتبط است. افزایش این آنزیم ها به فرد احساس شادی می دهد و به تقویت خلق و خو کمک می کند. در هنگام افسردگی و اضطراب مصرف روغن کنجد به شما انرژی مثبت می دهد.

بهبود متابولیسم

مس موجود در دانه های کنجد می تواند روند طبیعی سوخت و ساز را در پیش بگیرد. همچنین مس برای تولید گلبول های قرمز خون ضروری است و این ماده جریان خون را بهبود می بخشد.

کاهش التهاب

روغن کنجد سرشار از مس می باشد که یک ماده ضد التهاب طبیعی به حساب می آید. مس به کاهش التهاب و درد نقرس و آرتریت کمک می کند. همچنین تورم مفاصل را کاهش می دهد و اسنخوان ها و رگ های خونی را تقویت می کند.

سلامت دهان و دندان

استفاده از روغن کنجد برای سلامت دهان و دندان بسیار مفید است، دندان ها را نیز سفید تر می کند.

رشد نوزاد

استفاده از روغن کنجد برای ماساژ نوزادان برای بهبود رشد و تقویت نوزادان مفید است. همچنین روغن کنجد گردش خون را افزایش می دهد و سبب بهبود کیفیت خواب نوزادان پس از ماساژ می شود.

پیشگیری از سرطان

این ماده پر خواص سرشار از لیگنان سزامول و سزامین می باشد که به القای آپوتیز و جلوگیری از رشد سلول های سرطانی در روده بزرگ کمک می کند. همچنین این روغن حاوی ترکیبی آلی به نام فیتات است که باز هم برای جلوگیری از سرطان مفید است.

سلامت و زیبایی پوست

روی موجود در این روغن یکی از حیاتی ترین موا معدنی برای حفظ سلامت پوست محسوب می شود. با مصرف منظم و همیشگی این روغن خاصیت ارتجاعی پوست افزایش یافته و اثرات مخرب استرس اکسیداتیو در آن کاهش می یابد. روغن کنجد به کاهش لکه های پیری و نشانه های پیری زودرس بر روی پوست کمک می کند.

 

برای تهیه مرغوب ترین و طبیعی ترین روغن کنجد حاصل شده از دانه های کنجد با کیفیت کلیک کنید.

ما در صنایع غذایی نیری اولویت اول را کیفیت و بکر بودن روغن کنجد قرار داده و بهترین محصول را به دست مشتری می رسانیم.


دیدگاه

دیدگاه شما

پیشنهادی برای شما

نایلون های عریض کشاورزی نایلون های عریض3الی 10متری

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

فرش ماشینی نگین کسری فرش ماشینی زمینه کرمی

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

تابلو برق EK36 Electrical panel EK36

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

رفع مسئولیت

مطالب بخش سبک زندگی « دسـ تو دسـ » در حوزه‌های پزشکی، تغذیه، روانشناسی، سلامت و زیبایی و تناسب اندام تنها جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارند و هرگز نباید جایگزین مراجعه به پزشک یا مشاور متخصص شوند . تیم تحریریه‌ی « دسـ تو دسـ » همواره در تلاش است با استفاده از منابع معتبر مطالبی به‌روز و مفید در اختیار مخاطبانش قرار دهد، اما با توجه به حساسیت زیاد حوزه‌های مرتبط با سلامت افراد، هیچ گاه توصیه نمی‌کند که از محتوای این مطالب بدون مشورت پزشک یا مشاور متخصص استفاده شود. در غیر این صورت مسئولیت عواقب احتمالی بر عهده‌ی خود فرد خواهد بود « دسـ تو دسـ » اکیدا توصیه می‌کند برای تشخیص، درمان یا تسکین هر گونه مشکل جسمی و روانی پیش از هر چیز با پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت تایید ایشان توصیه‌های موجود در مطالب « دسـ تو دسـ » را به کار بگیرد و با توجه به آنچه گفته شد، « دسـ تو دسـ » مسئولیت هر گونه استفاده‌ی نادرست از محتوای این رسانه را که منجر به بروز مشکل یا عارضه‌ای برای فرد شود از خود سلب می‌کند

+
ورود / ثبت نام پراکندگی جغرافیایی سبد خرید سازمان ها تیکت نزدیک ترین ها قوانین
Loading...